Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Oeps!! Hoop dat de schade aan de binnenring demontage schade is?? Aan balhoofdlager setje is wel te komen toch? Succes met sleutelen! Meer vet en iets minder strak erin maar...
- de antrapper
Moest de binnenring even wat stimuleren met Leo z'n favoriete
gereedschap ( de slijptol), lager gewoon bij de lagerboer gelukkig,
gereedschap ( de slijptol), lager gewoon bij de lagerboer gelukkig,
Big Bigger Tiger en weer Big
-
Wat is de DR toch een toffe fiets voor door 'n stad. Machtig mooi.. BAM! *
*) Dit is een zinloze mededeling, maar als ik echt heel veel plezier heb gehad, reageer ik primair en emotioneel
*) Dit is een zinloze mededeling, maar als ik echt heel veel plezier heb gehad, reageer ik primair en emotioneel
Dondor Big '93
- de antrapper
gooi het er maar uit, tis net therapiemueslimonster schreef:Wat is de DR toch een toffe fiets voor door 'n stad. Machtig mooi.. BAM! *
ps kwam deze site tegen, staan ook afstelgegeven , kan handig zijn.
http://www.motozoom.nl/
-
- Contacteer:
"Reed de vorige week zondag naar Pikin Saron (200Km vanuit Paramaribo) de helft lateriet.
Terug in de stad viel de fiets uit startte wel gelijk maar sputterde. Daarna is het tot 3 keer uitgevallen. Van de week nog korte afstanden gereden maar reed gewoon zonder stotteren of stoten.
Ra ra Wat kan het zijn.
Bobine (Coil), Bougies, iemand zei vuile benzine filter/slechte benzine tovoer.
Suggesties?"
Ach Ach de benzine filter stond verkeerd!!##@@!!%%$#@.
Andere filtertje opgedaan en ja tot zover geen problemen mee gehad.
Terug in de stad viel de fiets uit startte wel gelijk maar sputterde. Daarna is het tot 3 keer uitgevallen. Van de week nog korte afstanden gereden maar reed gewoon zonder stotteren of stoten.
Ra ra Wat kan het zijn.
Bobine (Coil), Bougies, iemand zei vuile benzine filter/slechte benzine tovoer.
Suggesties?"
Ach Ach de benzine filter stond verkeerd!!##@@!!%%$#@.
Andere filtertje opgedaan en ja tot zover geen problemen mee gehad.
-
Is dat niet mueslimonster?
Ennuh... is me motor niet gejat.. jatten ze de kentekenplaat ?!!?
Ennuh... is me motor niet gejat.. jatten ze de kentekenplaat ?!!?
oeps hebben we een nieuw uiterlijk gekregen????
das schrikken alles ineens anders, voelt aan als vreemd gaan alleen niet zo lekker.
Greetz Futurist
das schrikken alles ineens anders, voelt aan als vreemd gaan alleen niet zo lekker.
Greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
kreeg van leo een mail,
er staat een rode big op MP te koop, jullie raden het al; het is mn ex.
destijds verkocht voor 1000.- maargoed, je moet een big zien als investering vandaag de dag
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-s ... 800-s.html
mijn hippe carter plaat met CW er op zit er nog onder
er staat een rode big op MP te koop, jullie raden het al; het is mn ex.
destijds verkocht voor 1000.- maargoed, je moet een big zien als investering vandaag de dag
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-s ... 800-s.html
mijn hippe carter plaat met CW er op zit er nog onder
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Vandaag de DRBIG uit de verzekering gehaald nadat i afgelopen vrijdag officieel overgeschreven was. Ben nu dus voor de 6e keer sinds 1997 bigloos..........
De aardige mevrouw van de verzekeringsmaatsch. vroeg nog "komt er een andere motor voor in de plaats ?"
Ik antwoorde: "de weddenschappen lopen al"
LEO
De aardige mevrouw van de verzekeringsmaatsch. vroeg nog "komt er een andere motor voor in de plaats ?"
Ik antwoorde: "de weddenschappen lopen al"
LEO
'k weet hoe je je voelt ..... gelukkig is m'n 400 ook een DR .. geen Big, maar wel een DR
-
Volgens mij is dat Warre hij heeft alles zelf van alu gemaakt echt een hele mooie Big
Groet,
Frans
Groet,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Neen, de Warre die ken ik...die was het niet. (dat is inderdaad een mooie alu DR, en praktisch... )Frans van Roosmalen schreef:Volgens mij is dat Warre hij heeft alles zelf van alu gemaakt echt een hele mooie Big
Groet,
Frans
Het was nog een originele DR 800.
Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
Mannen,
hij loopt weer netjes stationair. Het is ook logisch, loopt je motor niet mooi stationair, dan moet je natuurlijk eerst de stationair sproeier (Leerlaufdusche eens losmaken. Heb ik gedaan, schoongemaakt (was niet vies...), doorgeblazen, 2,5 slag uitgedraaid, monteren en starten. Eerst maar een kwartiertje stationair laten lopen (half twaalf 's nachts, ze zijn blij met mij in de buurt...), vanavond een rondje gereden. Mooi dat is opgelost. Alleen dat stotteren rond de 100 km nog zien op te lossen. Een grotere sproeier (#130, was #120(?) Hans had ze destijds een beetje groter gevijld) heeft niet geholpen. Ik zit er aan te denken weer de #117,5 sproeiers terug te zetten. Dat stotteren kan lijkt mij ook met teveel benzine te maken hebben?
hij loopt weer netjes stationair. Het is ook logisch, loopt je motor niet mooi stationair, dan moet je natuurlijk eerst de stationair sproeier (Leerlaufdusche eens losmaken. Heb ik gedaan, schoongemaakt (was niet vies...), doorgeblazen, 2,5 slag uitgedraaid, monteren en starten. Eerst maar een kwartiertje stationair laten lopen (half twaalf 's nachts, ze zijn blij met mij in de buurt...), vanavond een rondje gereden. Mooi dat is opgelost. Alleen dat stotteren rond de 100 km nog zien op te lossen. Een grotere sproeier (#130, was #120(?) Hans had ze destijds een beetje groter gevijld) heeft niet geholpen. Ik zit er aan te denken weer de #117,5 sproeiers terug te zetten. Dat stotteren kan lijkt mij ook met teveel benzine te maken hebben?
-
Stoterd dus bij deelgas en niet vol gas? ligt vaak aan de stand van de gasnaalden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee, hij stottert bij vollast en alleen in zijn 5, en gas vol open, dus als er echt gewerkt moet worden. In zijn versnellingen loopt hij vlot in de toeren, dan stottert hij niet. Ik heb de naalden al wat hoger gehangen (2e ringetje, kan dus nog een standje hoger)
-
Nee, bij volgas maakt de gasnaaldstand niet uit, al nieuwe bougies er in?
Kan ik ook eens doen, hoewel deze nog niet veel gelopen hebben. Heb de afgelopen vijf jaar nog geen 100 km gereden... met mijn Honda bijna 8000 in een jaar
-
Dus die bougies zijn 5 jaar oud?
In iets van 18 maanden 18.000km op de KTM gereden en die word voornamelijk gebruikt voor offroad ritjes..
De Big is tegenwoordig voor woonwerk en op de weg.
nu bijna 8 jaar m'n A en dik 80.000km op een Big, 18.000 op de KTM en 35.000 op een Dominator..
In iets van 18 maanden 18.000km op de KTM gereden en die word voornamelijk gebruikt voor offroad ritjes..
De Big is tegenwoordig voor woonwerk en op de weg.
nu bijna 8 jaar m'n A en dik 80.000km op een Big, 18.000 op de KTM en 35.000 op een Dominator..
- de antrapper
Kwam dit in Italië tegen , op een parkeerplaats bij het Gardameer, kun je weer wat km's vooruit.
- Bijlagen
-
- IMG_0708.JPG (135.57 KiB) 4102 keer bekeken
-
- IMG_0707.JPG (113.96 KiB) 4102 keer bekeken
Luc,
je moet die BIG mannen hier eens uitnodigen hé, verleden jaar heb ik nog een BIG-ritje georganiseerd
Dit jaar is het er (nog) niet van gekomen, (zwembad ligt nog open )
je moet die BIG mannen hier eens uitnodigen hé, verleden jaar heb ik nog een BIG-ritje georganiseerd
Da is nog eens een gedacht, wordt aan gewerkt.celsa schreef:Luc,
Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
En hatsikidee, volgende probleem dient zich aan... Spanner van mijn nokkenasketting doet het niet meer. Er kwamen al verdachte geluiden uit het vooronder. Ketting zit nog netjes op zijn plek, dus geen schade. Zal het beruchte veertje wel zijn. Had ik al besteld vorig jaar, maar niet gemonteerd na mijn cilinder revisie. (ik was het vergeten en dacht eraan toen het allemaal weer dicht en gemonteerd zat...) Net weer in de sleutelschuur opgeduikeld. Dat betekent blok eruit, bovenkant eraf voor een veertje van een paar euro Maar ja, zonder doet het niet.
OJ
OJ