Lol.. sproeiers 145 geplaatst.. ff op en neer naar Lelystad.. loopt netjes naar de 140km/h op de GPS.. Da's dus wel oke echter nog steeds dat iets stotterige.. Zappa... jij hebt gasnaalden gezien.. zou dat daar nog van kunnen komen? (waren wat ingesleten)
ps Heb je eigenlijk dyno jet kitjes voor DR 800 na ff kort zoeken alleen de DR650 gevonden..
Hakkerig lopen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Gasnaalden staan bij volgas helemaal open, werken eigenlijk alleen tot 2/3 gas.
Mijn Big gaat volgende week op de Dyno, loopt met hogere compressie , dikke bocht en OPEN pro Duro , niet helemaal mooi rond.
In 4e en 5e versnelling stotterd ie ook bij volgas, dus ben benieuwd wat er uit komt
Mijn Big gaat volgende week op de Dyno, loopt met hogere compressie , dikke bocht en OPEN pro Duro , niet helemaal mooi rond.
In 4e en 5e versnelling stotterd ie ook bij volgas, dus ben benieuwd wat er uit komt

-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Waar ga je op de bank? Ben idd benieuwd.. mag ik vragen hoe veel hogere compressie? Tja 120km/h is denk ik 4/5 open.. weet het dus niet..
Klein zaakje in Haarlem, doet veel race spul, maar houd van 1 cylinders
.
Wat ook voorkomt is dat een bogiekap los gaat zitten, heeft ook onregelmatiglopen tot gevolg !!
Of een kapotte bobine, heeft natuurlijk hetzelfde effect, allebeide bogies op vonken checken scheel soms een hoop gezoek naar vage klachten
, weet ik helaas uit ervaring
Als ie op de bank is geweest , laat ik ff weten hoe de mijne loopt, met de afstelgegevens
De kop is afgevlakt, was wat teveel, bijna niet door compressie te krijgen, dus ik rij nu met dubbele voetpakking
, zal mijn compressie meteen ook ff laten meten.
met nieuwe accu gaat ie nog steeds moeilijk door compressie heen

Wat ook voorkomt is dat een bogiekap los gaat zitten, heeft ook onregelmatiglopen tot gevolg !!
Of een kapotte bobine, heeft natuurlijk hetzelfde effect, allebeide bogies op vonken checken scheel soms een hoop gezoek naar vage klachten


Als ie op de bank is geweest , laat ik ff weten hoe de mijne loopt, met de afstelgegevens

De kop is afgevlakt, was wat teveel, bijna niet door compressie te krijgen, dus ik rij nu met dubbele voetpakking

met nieuwe accu gaat ie nog steeds moeilijk door compressie heen
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Mijn bougie en bougie kappen zijn nieuw... ben benieuwd!
Nou dat was ff schrikken op de Bank 33,69 pony's aan het achterwiel
.
Kwam wel aan 58.62 nm bij 3000 rpm en dan afbouwend ?!
had wel rekening gehouden dat er wat paardjes van ouderdom gestorven waren , maar dit was wel ff schrikken .
Bleek dat m'n biggetje veels te ruim staat 12.0/ 1 mengsel
Volgens de testbank meneer herb ik grote kans dat de o-ringen in
de carbs lekken, en daarom totaal ontregeld zijn[carbs]
Lag niet aan het luchtfilter by the way[hoofdverdachte 2] en/of ontsteking[hoofdverdachte 1]
Dus ga ik maar ff o-ringen bestellen en 117,5 sproeiers erin gooien
Wordt vervolgd




Kwam wel aan 58.62 nm bij 3000 rpm en dan afbouwend ?!
had wel rekening gehouden dat er wat paardjes van ouderdom gestorven waren , maar dit was wel ff schrikken .
Bleek dat m'n biggetje veels te ruim staat 12.0/ 1 mengsel
Volgens de testbank meneer herb ik grote kans dat de o-ringen in
de carbs lekken, en daarom totaal ontregeld zijn[carbs]
Lag niet aan het luchtfilter by the way[hoofdverdachte 2] en/of ontsteking[hoofdverdachte 1]
Dus ga ik maar ff o-ringen bestellen en 117,5 sproeiers erin gooien
Wordt vervolgd

-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Da's best knap gezien er standaard 130 sproeiers in zitten... Heb idd niet zo heel veel meer vermogen overigens.. (WOEPIE 36 PK) bij mij is de compressie niet heel best meer.. Gaf hij niet ernstig veel klappen dan in de uitlaat?
mijn Big was/is er zo niet nóg slechter aan toe: http://www.vimeo.com/14098558
Opgegeven pk/nm zijn niet over belast achterwiel gemeten af fabriek, dus daarom niet reëel.
pk`s komen met meer toeren, Nm zijn belangrijker!!
Opgegeven pk/nm zijn niet over belast achterwiel gemeten af fabriek, dus daarom niet reëel.
pk`s komen met meer toeren, Nm zijn belangrijker!!
Kijk en dan wordt het lastig
, Blok 800 met laatste model start motor[demper], 41/42 ontsteking , carbs ????[geloof 750]alleen chocke op linker carb, hoge compressie kop, dikke uitlaat bocht, en open pro duro demper.
Das het nadeel van een hybride, zitten ook 600 en 650 onderdelen op mijn Monster
Begrijp zelf niet helemaal het verschil in hoofdsproeiers tussen de bouwjaren, carb huizen zijn volgens mij op chocke bediening redelijk hetzelfde, maar dat weet ik niet 100% zeker
Volgens de testmeneer heeft mijn Big ivm met verbeterde pompwerking
[ vrij hoge compressie{net geen pingels}, dikke bocht en open demper ] juist kans op goed lopen op kleinere sproeiers
wordt vervolgd

Das het nadeel van een hybride, zitten ook 600 en 650 onderdelen op mijn Monster
Begrijp zelf niet helemaal het verschil in hoofdsproeiers tussen de bouwjaren, carb huizen zijn volgens mij op chocke bediening redelijk hetzelfde, maar dat weet ik niet 100% zeker
Volgens de testmeneer heeft mijn Big ivm met verbeterde pompwerking
[ vrij hoge compressie{net geen pingels}, dikke bocht en open demper ] juist kans op goed lopen op kleinere sproeiers
wordt vervolgd
- Bijlagen
-
- klaar1.JPG (119.76 KiB) 4279 keer bekeken
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vraagje, zit er een origineel luchtfilter in? zo ja hang er een K&N luchtfilter in..
Nu heeft ie moeite met lucht aanzuigen maar raakt het wel erg makkelijk kwijt..
Dat verklaard waarom er een kleinere sproeier in moet nu
En probeer eens een SR43 CDI, gaat ie zeker beter van lopen.. als je het wil proberen wip je maar langs, heb er 1 liggen..
Verschil is 3 ipv 2 ontstekingstijdstippen..
Nu heeft ie moeite met lucht aanzuigen maar raakt het wel erg makkelijk kwijt..
Dat verklaard waarom er een kleinere sproeier in moet nu
En probeer eens een SR43 CDI, gaat ie zeker beter van lopen.. als je het wil proberen wip je maar langs, heb er 1 liggen..
Verschil is 3 ipv 2 ontstekingstijdstippen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Er zit een oud type luchtfilter op , met zo'n metalen plaat met papierfilter aande zijkant, is daar k&n voor te krijgen, op de plaatjes ziet zo'n 800 filter er anders uit ????
En die cdi past dat op 42 bedrading en met 42 rotor ?? Zo ja dan wil ik hem graag proberen.
Nog ff zonder filter geprobeerd, maar dat was
.
Ik weet bijna zeker dat die o-ringen[setje hessler ]gaan schelen want die vertrouw ik niet , plastic vlotterhouder zit vrij los
En die cdi past dat op 42 bedrading en met 42 rotor ?? Zo ja dan wil ik hem graag proberen.
Nog ff zonder filter geprobeerd, maar dat was

Ik weet bijna zeker dat die o-ringen[setje hessler ]gaan schelen want die vertrouw ik niet , plastic vlotterhouder zit vrij los

-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De K&N luchtfilters hier passen gewoon in het luchtfilterhuis..
http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_npmv=3& ... Categories
Als jou blok van af 1991 is dan is de rotor geschikt voor de SR43 CDI part nr 3290031D00 [staat op je CDI]
Oude type CDI is nr 3290044B00
De stekker aansluiting is het zelfde
O ringen had je gewoon bij een goede motorzaak kunnen halen..
Zit deze week ziek thuis dus kan evt overdag langs komen.. wil dat porno ding van je wel eens in het echt zien..
Laatste tijd veel jongens met probleem met de luchtinlaat/filter, slechte nieuwe filters? erg oude filters? te lang mee door gereden?
K&N kost net zo veel als 3 nieuwe, filterd beter, geeft meer lucht en gaat langer mee dan je motor.. wel de rand invetten die de luchtfilterbak raakt!! en dik invetten dus, anders lekt het daar fijn stof net zo als bij de orginele....
http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_npmv=3& ... Categories
Als jou blok van af 1991 is dan is de rotor geschikt voor de SR43 CDI part nr 3290031D00 [staat op je CDI]
Oude type CDI is nr 3290044B00
De stekker aansluiting is het zelfde
O ringen had je gewoon bij een goede motorzaak kunnen halen..
Zit deze week ziek thuis dus kan evt overdag langs komen.. wil dat porno ding van je wel eens in het echt zien..
Laatste tijd veel jongens met probleem met de luchtinlaat/filter, slechte nieuwe filters? erg oude filters? te lang mee door gereden?
K&N kost net zo veel als 3 nieuwe, filterd beter, geeft meer lucht en gaat langer mee dan je motor.. wel de rand invetten die de luchtfilterbak raakt!! en dik invetten dus, anders lekt het daar fijn stof net zo als bij de orginele....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
En dan heb je het over de Sport die op de modellen 91>>> past ??
want volgens de fiches zit die met vier boutjes aan de bovenkant filterbak, Ik rij met '' oud" model filter huis<<<<<<90 dus met drie boutjes aan de zijkant filterhuis
Zal ff een oud filter slopen, dat er alleen metalen doorvoer overblijft
evt met schuimfilter[ creëren
]
Wil evt woe-dag wel ff richting utreg komen
, het monster kan wel wat 'bewonderende blikken' gebruiken 
want volgens de fiches zit die met vier boutjes aan de bovenkant filterbak, Ik rij met '' oud" model filter huis<<<<<<90 dus met drie boutjes aan de zijkant filterhuis

Zal ff een oud filter slopen, dat er alleen metalen doorvoer overblijft
evt met schuimfilter[ creëren

Wil evt woe-dag wel ff richting utreg komen


-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai, dan gaat ie niet passen niet
Ben woensdag thuis..
Stuur je ff een PB

Ben woensdag thuis..
Stuur je ff een PB
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik heb ooit een auto (kleine maat) K&N (imitatie) conisch universeel filter met lijmende kit over dat gat heen gelijmd en zo voor een SR41 een heel fijn sportfilter gemaakt. imitatie filters van dat spul koop je in iedere auto shop voor een paar tientjes.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat is een heel goed plan[auto 'tuning' filter] evt nog een beugeltje met schroefdraadje aan de metalen zijplaat
, scheelt lijmen en vooral loslatende lijm
.
Sproeiers gecheckt , zaten al 117,5 in
, o-ringen zagen er ook niet erg slecht uit, dus toen maar vlotter niveau's aangepast, stonden volgens mij wat hoog, maar wat een gepruts
.
Heeft iemand daar een iets makkelijkere manier voor dan, carbs open op z'n kop en dan blazen op benzine leiding , met een hand meetlat en de andere hand de vlotters manipuleren
,
tot slot Pilot screws , eentje zat nog geborgd , dus uitgeboord.
Toen op geheugen op 1,5 slag gezet , resultaat
.
Boek zei 2,25 >>>2,75, op 2,25 loopt ie al veel beter
loopt weer 140 op de teller maar nog niet helemaal lekker
wordt vervolgd


Sproeiers gecheckt , zaten al 117,5 in


Heeft iemand daar een iets makkelijkere manier voor dan, carbs open op z'n kop en dan blazen op benzine leiding , met een hand meetlat en de andere hand de vlotters manipuleren

tot slot Pilot screws , eentje zat nog geborgd , dus uitgeboord.
Toen op geheugen op 1,5 slag gezet , resultaat



Boek zei 2,25 >>>2,75, op 2,25 loopt ie al veel beter

loopt weer 140 op de teller maar nog niet helemaal lekker
wordt vervolgd
het gaat niet om het blok maar om de rotor.zappa.suzuki schreef: Als jou blok van af 1991 is dan is de rotor geschikt voor de SR43 CDI part nr 3290031D00 [staat op je CDI]
Oude type CDI is nr 3290044B00
De stekker aansluiting is het zelfde
als er een SR43 rotor in zit loopt hij niet op een SR42 CDI en vica versa
de rotor is dus uit te wisselen tussen de verschillende jaren, maar alleen als je de CDI meewisseld.
alleen de laatste jaren hebben andere stekkers en CDI en een gasklep sensor
en als hij zonder luchtfilter slechter gaat lopen staat hij waarschijnlijk te arm, mijn 800 liep ook van geen kant op een 120 sproeier en een 40 pilot jet.
op geboord naar 140 om 45 en het probleem was weg.
pilot jet is voor het midden gebied (bij inhouden op 2000-3000tpm)
( met dikke bocht en Sebring demper )
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ondertussen nieuw type[43] CDI met rotor 43 geprobeerd, helaas geen succes.
Wel andere carbs gemonteerd, en het vervelende bijna afslaan bij gas los is in ieder geval opgelost.
Kwam er achter dat ik 3 verschillende soorten plastic bovenkanten voor de vacuumschuiven heb
.
Allemaal met verschillende diktes aanslagen boven de veer die de max lift van de schuiven bepaald, dus kan zomaar rare effecten opleveren
bij verwisselen, bij te ver of niet totaal openen van schuiven of erger , twee verschillende maten op je setje carbs
.
Loopt nu stukken beter, maar heb nu last van af en toe vage stotters boven de 5000rpm.
Dus bobines laten meten en bedrading checken op evt storingen bijna
breuken etc.
Ik blijf gewoon doorgaan, komende week gaat ie weer op de test bank
, kijken of er nog wat paardjes gevonden zijn 
Wel andere carbs gemonteerd, en het vervelende bijna afslaan bij gas los is in ieder geval opgelost.
Kwam er achter dat ik 3 verschillende soorten plastic bovenkanten voor de vacuumschuiven heb

Allemaal met verschillende diktes aanslagen boven de veer die de max lift van de schuiven bepaald, dus kan zomaar rare effecten opleveren
bij verwisselen, bij te ver of niet totaal openen van schuiven of erger , twee verschillende maten op je setje carbs

Loopt nu stukken beter, maar heb nu last van af en toe vage stotters boven de 5000rpm.
Dus bobines laten meten en bedrading checken op evt storingen bijna
breuken etc.
Ik blijf gewoon doorgaan, komende week gaat ie weer op de test bank


-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
\die vage stotters ken ik.. ik ga morgen de naalden weer stappie lager zetten.. icm 145 sproeiers wellicht net teveel ... en heb dus andere cdi om te proberen.. (thanx JarnoV)
Nou ik dacht dat ik wel wat meegemaakt had maar dit is wel heel apart.
Na de vage stotters en rijke mengsels, alles gecheckt en gewisseld aan carburatie, bobines, cdi +rotors.
Maar het hele verschil zat hem in de nokkenas timing
, ivm dubbele ketting aandrijving, dus speling op speling
, staat hij bij mij nooit precies op zijn merkstreep maar net er naast.
Dus had ik de laatste keer dat ie open was, gekozen voor iets vroeger, andere optie is iets laters omdat hij bij mij er net een halve tand naast staat.
Mijn 'logische' redenen, mocht ie uitrekken dan staat hij steeds beter op tijd, in tegen stelling tot beginnen met iets later, want dan wordt het steeds later.
Volgens de afstel man, moet een halve tand verschil niet tot nauwlijks te merken zijn, zowel vroeger als later !!!!!!!!!
Maar wat blijkt nu na alles gecheckt en uitgewisselt te hebben, bleef alleen nog over de andere optie, iets te laat zetten nokkenas .
En , opeens loopt hij als een pasgeboren Biggetje, Fris en Vroliijk
Meting Van 33,69PK >>>>39,17PK Koppel iets lager 58,62>>>57,64.
Maar loopt veel langer door voordat hij inzakt
.
Dus bij 3000rpm vol koppel en bij 6600rpm volle pk's
,
Resultaat, precies wat je op straat of terrein wilt hebben .
Loopt weer 160+km op teller met zo'n grote vent op z'n rug
Geen vage stotters meer
, en ik ben dus erg BLIJ
Is een lange zoektocht geweest, maar toch weer goed gekomen
Na de vage stotters en rijke mengsels, alles gecheckt en gewisseld aan carburatie, bobines, cdi +rotors.
Maar het hele verschil zat hem in de nokkenas timing


Dus had ik de laatste keer dat ie open was, gekozen voor iets vroeger, andere optie is iets laters omdat hij bij mij er net een halve tand naast staat.
Mijn 'logische' redenen, mocht ie uitrekken dan staat hij steeds beter op tijd, in tegen stelling tot beginnen met iets later, want dan wordt het steeds later.
Volgens de afstel man, moet een halve tand verschil niet tot nauwlijks te merken zijn, zowel vroeger als later !!!!!!!!!
Maar wat blijkt nu na alles gecheckt en uitgewisselt te hebben, bleef alleen nog over de andere optie, iets te laat zetten nokkenas .
En , opeens loopt hij als een pasgeboren Biggetje, Fris en Vroliijk

Meting Van 33,69PK >>>>39,17PK Koppel iets lager 58,62>>>57,64.
Maar loopt veel langer door voordat hij inzakt

Dus bij 3000rpm vol koppel en bij 6600rpm volle pk's

Resultaat, precies wat je op straat of terrein wilt hebben .
Loopt weer 160+km op teller met zo'n grote vent op z'n rug

Geen vage stotters meer


Is een lange zoektocht geweest, maar toch weer goed gekomen

-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Helemaal blij voor je!!
Dat word voor mij dus van de winter twee nieuwe kettingen!!
Guido

Dat word voor mij dus van de winter twee nieuwe kettingen!!
Guido