Heeft er iemand hier ervaring met heidenau banden?
Ik rij nu op het type k60 geloof ik en het valt me op dat vooral mijn achterband slijt als een malle.
Ik heb de big nu een maand of 2 en toen ik hem kreeg waren de banden nagenoeg nieuw.
De voorband is nog in prima staat maar de achterband is al zo goed als op.
Is dit gewoon een verschijnsel wat bij rijden met semi off road banden op de weg hoort of is het misschien mijn rijstijl?
Ik rij iedere dag ongeveer 70 km woon werk en de gereden afstand tot nu toe is ongeveer 2800 km.
Met de bridgestone's die ik op mijn vorige big had deed ik met een nieuwe achterband ongeveer 6000 km dus ik vind dat de heidenau wel erg snel gaat.
Wat me ook tegenvalt van de heidenau is de grip in de regen,met de bridgestone's kon ik gewoon goed accelereren maar met de heidenau resulteert dat op nat wegdek vooral in veel wielspin.
Verder wil ik voor asfaltgebruik gaan rijden met een 17" voor en achterwiel maar heb niet echt een idee wat voor maat ik dan voor en achter kan gaan gebruiken en wat het met het rijgedrag gaat doen.
Ook vraag ik me af of het mogelijk is een big achtervelg om een big voornaaf te laten spaken en of dat eventueel goed zelf te doen is.
Ik heb al een voornaaf en achtervelg gevonden inclusief een setje cross velgen dus als er iemand tips of iedeen heeft hoor ik het graag,
grt Dennis.
Banden vraagje
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
dat je de heidenau snel op rijd klopt, zijn geen slijtvaste banden
voor een halve nop hebben ze redelijke grip, voor een wegband niet..
Voor op de weg vind ik de contia trail attack een prima band met veel grip en gaat bij mij lang mee [ de eerste band die langer dan 6000km mee gaat achter]
Achter zou ik niet breder gaan dan 140, 130 gaat wat lekkerder da bocht om, voor zou ik niet weten hoe breed je kan gaan..
let wel dat met 17"voor je een stuk lager komt te staan..
Als je de wielen enzo bij me ophaalt krijg je er een half versleten noppen band kenada k760 er bij, zou op de noppen wielen ook zo'n achterband er op gooien

voor een halve nop hebben ze redelijke grip, voor een wegband niet..
Voor op de weg vind ik de contia trail attack een prima band met veel grip en gaat bij mij lang mee [ de eerste band die langer dan 6000km mee gaat achter]
Achter zou ik niet breder gaan dan 140, 130 gaat wat lekkerder da bocht om, voor zou ik niet weten hoe breed je kan gaan..
let wel dat met 17"voor je een stuk lager komt te staan..
Als je de wielen enzo bij me ophaalt krijg je er een half versleten noppen band kenada k760 er bij, zou op de noppen wielen ook zo'n achterband er op gooien

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997