Betrouwbare dealer in Belgie

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gukkeRSV
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 20:36

Hoi allemaal,
Ik rij nu al een paar jaar met de motor(baan) maar nu begin ik mij meer en meer te interesseren in het enduro-rijden.
Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare dealer in enduro spullen, moet alles nog aanschaffen.(motor,bescherming enz.)
liefst had ik jullie ervaringen over dealers in vlaams-brabant gehad.
Heb al een slechte ervaring achter de rug, ging bij deze dealer vragen wat ik allemaal nodig zou hebben enz. zegd die kerel mij doodleuk ik doe alleen in cross-motoren en niet in enduro's.
Daar stond ik dan, het enige zinige dat eruit kwam was begin met een 250 en de kous was af, moest al zagen om een paar foldertjes mee te krijgen :(
Ook zou ik graag aan die georganiseerde ritten meedoen, waar kan ik daar informatie over vinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp en nog veel rijplezier :twisted:
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

gukkeRSV schreef:Ook zou ik graag aan die georganiseerde ritten meedoen, waar kan ik daar informatie over vinden.
Informatie vind je bv. al op dit forum, onder "evenementen "en onder "agenda"

****
Het spijtige van heel veel cross- en/of endurodealers is dat het vaak weinig commerciele mensen zijn, die dikwijls niet goed weten hoe ze een klant correct dienen te helpen. Of die vaak niet goed ter taal zijn, of kortaf of ... Ook al is dat niet altijd zo gemeend, toch komt dit bij veel (potentiele) klanten dikwijls zo over :cry:

het lezen van de treads in dit forum helpt je vaak ook al verder.

Aan welke moto had je zelf gedacht. Nieuw of tweedehands ?

Jo VdB
gukkeRSV
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 20:36

hey,
Tof zo snel al een antwoord.
Waarschijnlijk ga ik voor een nieuwe gaan, ofwel een jonge occasie.(andere motorfiets gaat waarschijnlijk de deur uit)
Ofwel dacht ik aan kdx200 of klx300 of een xr400 of suzuki dr400. De yamaha wr vind ik nogal redelijk prijzig.(voor een beginer als ik)
groetjes
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

gukkeRSV schreef:Waarschijnlijk ga ik voor een nieuwe kdx200 of klx300 of een xr400 of suzuki dr400
Dan mag je er al wschl. 3 schrappen van dat lijstje, nl. de KDX, de KLX en zeer zeker de XR400.

Sinds 04/2003 hebben deze fietsen geen Europese (of Belgische) homologatie meer (ivm emissie-normen) en zijn daardoor niet meer nieuw te koop !!

Hoe groot / zwaar ben je ?

"hoe" wil je de motor gaan gebruiken. Vnl. terrein of ook (veel) baan ?

Jo VdB
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Een goede motor om het te leren lijkt mij een KTM 250 EXC 4takt. Het is geen motor om de scratch mee te rijden op een enduro, maar je kan er wel alles mee doen, zonder ergens in uit te blinken. Indien je na een tijdje de motor baas bent en je meer wil, is het mogelijk om er een kit op te zetten (350cc). Raphael Leclerc , inter enduro en 6-daagse rijder was er op de KTM testdag in Honville zeer over te spreken. Hij vond het vermogen plezieriger om mee te rijden dan de heruitgebrachte EXC 400.Damiaens Dirk in Hoeselt, de dealer waar ik klant ben weet je meer te vertellen, maar ook andere KTM-dealers zullen je wel kunnen helpen.
gukkeRSV
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 20:36

hoi,
Ik ben +-1,80m groot en weeg 72kg.
Voor gebruik zou ik eigenlijk bijna half en half gebruiken.
Voorbeeld van mijn thuis uit met de motorfiets vertrekken naar het evenement zo dat ik niet echt een aanhangwagen moet gebruiken.
Ook wel om in de buurt een veldwegetje mee te pikken enz. geen competitie, gewoon ontspanning en voor de conditie.
Alvast bedankt voor de reacties :D
Gast

Jo VdB schreef:
Dan mag je er al wschl. 3 schrappen van dat lijstje, nl. de KDX, de KLX en zeer zeker de XR400.
En doe daar ook maar de Suzuki DRZ 400E bij. Die heeft ook geen Europese homologatie. Misschien dat er volgend jaar een nieuwe uitkomt op basis van de nieuwe RMZ450.
gukkeRSV
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 20:36

oei, welke motorfietsen hebben dan wel een europese homologatie?
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Het lijkt me idd best dat je begint met een middelklasser en niet TE competitief gericht.Je hebt rij ervaring maar geen terrein ervaring.

O.a. een XR400 (betrouwbaar en no nonsens)zou ideaal zijn voor jouw.Ik denk wel dat Honda nog een 2003 of 2002 in stock heeft.Bij m'n dealer heb ik ze nog zien staan voor rond de 5000 euro,nieuw.Ik weet niet waar in Brabant je zit maar persoonlijk vind ik Honda Van Gijsegem in Aalst best een goede dealer,ik ga er al meer dan 15 jaar. Contact: 053/77.42.13 (Guy).Bel maar met mijn groeten :wink: .Die gasten zitten nog ieder WE op het parcours.
Hopelijk ben je hiermee iets.
Ze kunnen je ook verder helpen met kledij ed.Hebben wel wat in stock ook.
Gast

gukkeRSV schreef:oei, welke motorfietsen hebben dan wel een europese homologatie?
Volgens enduro magazine :

Gas Gas 125EC - 200EC - 250EC - 300EC - 450FSE

KTM 125EXC - 200EXC - 250EXC - 250EXCR - 300EXC - 400EXCR - 450EXCR - 525 EXCR

Yamaha 250TTR - 250WRF - 450WRF

Husqvarna 125WR - 250WR - 250TE - 450TE - 510TE - 570TE

Husaberg 450FEE - 501FEE - 550FEE - 650FEE

Vor 450ENE - 450EN-MAR - 530ENE - 530 ENE-MAR

TM 125EN - 250EN - 300EN - 250ENF - 450ENF

HM-HONDA 125CRE - 250CRE - 230CREF - 250CREF - 450CREF

SHERCO 4.5I zou een deze dagen leverbaar moeten zijn
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

xr-manu schreef:Ik denk wel dat Honda nog een 2003 of 2002 in stock heeft.Bij m'n dealer heb ik ze nog zien staan voor rond de 5000 euro,nieuw.
Dat zal wel kunnen, maar je gaat er wel geen nummerplaat (kenteken) kunnen mee aanvragen :!: Enkel dus voor gebruik naast de openbare weg !

De Yamaha 250 TTR is volgens mij erg interessant. Niet te duur, moeilijk kapot te krijgen. En zeker goed bij veel weggebruik.
Een van onze gidsen in Frankrijk had zo'n ding (wel aangepast in de vering, want die is standaard nogal slap). Die reed daar dus mee overal tegen op :shock: :shock: 't Is dus vaak inderdaad het "mannetje" op de moto die het verschil maakt (maar dat wist ik al langer...)

Jo VdB
gukkeRSV
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 20:36

hoi,
Ben vandaag eens gaan informeren bij Rytec in paal/beringen.
Daar stond een nieuwe ttr250, heb daar redelijk veel informatie gekregen, de wr250 is pas terug leverbaar vanaf 2004.
Nu nog de beslissing maken tussen de ttr of de wr, de dealer zij dat voor echt enduro te rijden gewoon de banden moeten vervangen worden van de ttr.(pinkers en lange spatlap verwijderen)
De ttr komt op 5400 en de wr op 7500.
Gaan er hier nog mensen bij Rytec?
Gast

Ikzelf ben enkele jaartjes geleden overgestapt van een bmw gs80 op een ttr 600. Met de leeftijd 40 jaar heb ik geen ambitie meer om nog nodige podium plaatsen te bereiken, en hoeft het allemaal niet zo top te zijn.
Voor mij geeft de ttr 600 je een veelzijdige motor, waarop een toerrit van 400 km geen probleem geeft, evenals een trip doorheen de velden en bospaden geven de volle voldoening. Inderdaad iets zwaarder, iets minder pk-tjes maar zeer veel inzetbaar voor beide zijden. regelmatig de baan op naar je werk met een 250 zal snel vervelen denk ik.
Je woont blijkbaar niet zo van scherpenheuvel, spring is binnen...
met groet
jan
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Anonymous schreef:Voor mij geeft de ttr 600 je een veelzijdige motor,
Dat zal wel, maar niet vergeten dat vanaf dit modeljaar (2004) de nieuwe TTR 600 niet meer te vergelijken valt met de "oude" TTR's (zoals die door Belgarda in Italie gebouwd werden)

Geen Ohlins meer, gelimiteerde vering, etc.

Een Suzuki DR400 zou ik ook nog willen aanraden voor 50/50 gebruik.
Hier zijn 3 types van, de een al wat meer "enduro-gericht" als de ander.

Jo VdB
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Indien je waarde hecht aan tests in motorbladen bij de keuze van een motor:
http://www.dirtrider.com/tests/offroad/
http://www.dirtbikemagazine.com/hardware.asp (vooral de '99, '00 en '01 bike tests geven een leuk overzicht over wat er te koop was)
http://www.motorradonline.de/mrd/suche/?suche=tests (duitstalig)
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
CrualA
Berichten: 129
Lid geworden op: za aug 23, 2003 19:07
Locatie: omgeving Mechelen
Contacteer:

Jo VdB schreef:
Anonymous schreef:Voor mij geeft de ttr 600 je een veelzijdige motor,


Een Suzuki DR400 zou ik ook nog willen aanraden voor 50/50 gebruik.
Hier zijn 3 types van, de een al wat meer "enduro-gericht" als de ander.

Jo VdB
ey jo,zon suzuki dr rijdt dus goed zeg je???
en wat vind je van de motor ??
vind het een heel mooi model en zou misschien graag er ook zo een aanschaffen voor beetje enduro en supermotard
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

CrualA schreef: ey jo,zo'n suzuki dr rijdt dus goed zeg je , en wat vind je van de motor ??
Bwah, hetgeen jij schrijft zijn woorden die jij mij in mijn mond legt en die ik niet zo neergeschreven heb.
Ik kan alleen maar oordelen van wat ik bv. van Guyke en Wim hoor (ook aktief in het forum, en waar ik al een paar keer mee heb samengereden). Zij zijn m.i. vrij tevreden over de Suz 400. Ook in tijdschriften krijgt de Suz 400 meestal goede beoordelingen.
Wat er van kritiek bijstaat zijn meestal van de onbenulligheden zoals bv. het stalen stuur (dat vervang je toch gewoon), etc.

IMHO zijn de meesten het erover eens dat de Suz 400 één van de enduro's is waar het minst moet aan gesleuteld worden.

Jo VdB
wim
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 20:26
Locatie: antwerpen belgie

ik kan je zeker de dr400 e aanbevelen de mijne heeft nu al enkele duizend km enduro eropzitten waarbij hij meer dan genoeg heeft afgezien
op deze periode 1 maal de kleppen gesteld verder nog niet opengeweest de andere stukken zijn degene ik zelf stukval.
de Guy de zijne 2 jaar oud net hetzelfde heeft meer dan genoeg power om uit de voeten en met de rest mee te kunnen . het enige nadeel is de zeer luidruchtige orginele demper deze is beste te vervangen of oorstoppjes is de andere oplossing conclusie : als je een betrouwbare moter wilt met zeer weinig onderhoud en een leuk uitzicht twijfel niet
kies voor DR 400E
Plaats reactie