Mollenrit 2011

Moderators: ghulst, celsa, Djob

Plaats reactie
Karel

Het inschrijfgeld voor deelname aan de Mollenrit bedraagt €45 en niet €40 zoals daarnet fout is gemeld :oops: Bij inleveren van het road ontvangt U wel de €20 terug.
kurts

Wie heeft er zich reeds ingeschreven?
Ik ga de 18de juni deze rit rijden, ook al betaald... :wink:

Grtz
Kurt
Karel

Afgelopen weekend de volledige rit nagereden en de roadbook gecontroleerd. De rit is 186.28 km lang.
Indien er mensen zijn die van ver komen ook geen probleem maar geef dit even aan. Ik heb hier de ruimte voor tenten-caravans-busjes enz. op 1 km van de startplaats (kan nog eens best gezellig worden).
Mochten er nog vragen zijn ivm de rit/inschrijving/overnachten laat maar komen.
celsa
Contacteer:

hey Kurts,

Ik ga daar zijn, ik weet nog niet met welke motor ik ga rijden?

De route zal er zeker lekker bij liggen,

ps; volgens ik gehoord heb zijn er weer een paar Tripy's te huur! (wel op afspraak)
carlo

Ok we hebben een beetje regen gehad vandaag,maar wat was het weer dik in orde.Vanmorgen relaxed ingeschreven, db meting ok,roadbookje plakken,koffietje,praatje slaan met bekenden.Na de briefing aangesloten bij de zware Africa twins en begonnen aan het eerste deel van 75km.Mooie afwissellende onverhard wegen met voor elk wat wils. (De knippenpaden blijven toch speciaal met die zware all roads....).Tegen de middag aangekomen bij taverne "De Witte Haas" in Witgoor Dessel,konden we genieten van lekker stoofvlees met frietjes.Tijdens de pauze viel er al een serieus buitje uit,even moesten we samen met gastheer Joel Smets de "HUSKIE"tenten vasthouden.Gelukkig kwam na het eten de zon weer door en vertrokken we voor het tweede deel van de rit.Het ging over langgerekte zandbanen righting noord Limburg.Wat is dat toch genieten,lekker driftend door de bochten,af en toe eens aan het gas hangen,daarna weer rustig over de veldwegen.Via een grote boog ging het terug naar de startplaats af entoe nog eens een fikse bui maar dat kon de pret niet drukken.
Aan zij die bij het groepje van Ninety waren een dikke merci voor het gezelschap.
Ook vond ik het super dat er telkens er een wandelaar ,fietser of ruiter gepasseerd werd er heel correct gehandeld werd door iedereen in de groep.
Aan de organisatoren een dikke merci en tot volgend jaar.

Carlo 8)
ninety

Carlo,

Het is altijd weer fijn om jouw in het groepje te hebben. Het is mooi om zien hoe zuiver en met wat een gemak je met je motor rijdt.

De rest van ons groepje: Dirk (KTM), Gerald (Africa Twin) en Luc (Kawasaki)

De route was inderdaad super. Er zaten een paar lange rechte stukken in, maar het tempo zat er overal flink in. Den Dirk is dan ook de ideale voorrijder en als hij toch eens mist, kan ik ook eens voorrijden he.

Bedankt aan de organisatie en in het bijzonder Karel, dat wij, de vuil mannen, ook kunnen genieten van dit evenement. Hopelijk is de opkomst ondanks het weer op zondag meegevallen.

Simon
Karel

Bedankt voor de positieve reacties op onze 2de allroad rit :D Dit geeft weer een stimulans om aan de allroad mollenrit 2012 te beginnen :lol:
We hadden 38 inschrijvingen maar er waren 3 afmeldingen. Met de 2 daginschrijvingen op zaterdag maakte het dat we met 37 rijders op pad zijn gegaan.
Al bij al is het weer nog meegevallen. Op enkele flinke buien na was het beste te doen (eens zonder stof rijden is ook wel is leuk :wink: ).
Om 10.00 uur zijn de eerste rijders vertrokken om de eerste 75 km af te haspelen tot aan "De Witte Haas" bij Joel Smets waar we net als vorig jaar weer een heerlijke maaltijd voorgescholteld kregen.
Na het middagmaal terug op pad voor de resterende 111 km vol te maken. Omstreeks 17.30 uur zijn wij als laatste binnengereden (we hebben bij een onfortuinlijke rijder nog een lekke achterband vervangen). Iedereen is goed rondgekomen en de "pechdienst" is niet hoeven uit te rukken. Er heeft zich ook niemand bezeerd en en zijn gelukkig geen zware valpartijen geweest.
Alle deelnemers waren positief over de gereden route dus als organisator van de rit deed dat deugd. Bij het afscheid heb ik vele malen "tot volgen jaar" gehoord :)
Na de rit hebben we nog een stevige pint gedronken op de goede afloop met als gevolg zondag een flinke kater :oops:
carlo

Foto's?
Karel

Carlo, ik ben niet zon'n computer crack dat ik de beelden op het net krijg maar ik heb al het beeldmateriaal aan de mensen van de Mollenrit bezorgd.
Als het hun lukt word dit weekend alles op de hun website geplaatst.
Dus hou www.mollenrit.be even in de gaten.
Ik geef wel even een seintje als het erop staat.

Karel.

P.S. ik ben al bezig met een nieuw stuk route voor volgende editie 8)
Karel

Zo, er staan wat foto's en enkele filmpjes op de site van www.mollenrit.be

Alle beeldmateriaal is genomen met een crossbril met ingebouwde HD camera.
Hij heeft het duidelijk moeilijk onder de rode tenten maar dit hebben schijnbaar wel meer camera's of fototoestellen.
Voor de rest zijn de beelden goed.
De filmpjes zijn onbewerkt alsook het geluid.
Ik ben beste tevreden over de beeldkwaliteit van de camera/crossbril maar ook vooral over het gebruiksgemak.
Ik ga proberen om de volgende dagen nog meer filmpjes te plaatsen.

Karel
Karel

Hij heeft het duidelijk moeilijk onder de rode tenten maar dit hebben schijnbaar wel meer camera's of fototoestellen.
Ik ben beste tevreden over de beeldkwaliteit van de camera/crossbril maar ook vooral over het gebruiksgemak.

Karel
Karel

Karel
Karel

Voor diegene die interesse hebben in beeldmateriaal van de Mollenrit 2011.
Ik heb de filmpjes op Youtube geplaatst, dan zoeken op Allroad Mollenrit 2011.
Veel kijkplezier 8)

Karel
Plaats reactie