hoe verder je het opvoerd hoe meer slijtage en belasting je zult krijgen,
ik denk dat de deskundige op dit gebied RGV750 is,
die bouwt DR blokken op voor de racerij.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d) www.prepworld.nl !
Opvoeren kan je aan Jerry vd Heiden wel overlaten. Veel onderdelen van mijn XS650 komen er vandaan. Hij maakt ook heel veel zelf of laat onderdelen speciaal maken.
Er schijnt een duits motoren business te zijn "STR" die verkoopt complete DR motoren opegvoerd van plusm 58 PK to 78 PK's en er schijnt er een 650 te zijn met 90 pk's? Prijs van Euro 2200 - boven de Eur 5000
Effe te info, STR bestaat niet meer en wat hij gebouwd heeft werkte niet.
Rond 2000 heeft hij 4 motoren geleverd aan 2 Supermono rijders voor veel geld. Helaas zaten er veel kinderziektes in deze blokken en is het team gestopt.
Ik heb 2 van deze blokken gekocht (106,4 zuiger, aangepaste k-as enz).
Verschillende punten klopte niet (teveel om uit te leggen).
Het enigste wat ik kon gebruiken was de aangepaste 5 gang (close-ratio).
Momenteel heb ik 10 blokken, waarvan er 3 klaar zijn met meer dan 73 pk aan het achterwiel.
Een ding is zeker, een DR blok is ideaal om er meer peper uit te krijgen.
Wil je wat aan een blok gedaan hebben laten het me dan weten.
73pk pfff.. zoals elders in forum te lezen is mijn compressie aan de lage kant.. Voor van de winter plan om cilinder/kop aan te pakken..(honen vlakken, leppen) Alle ideeën en hints zijn welkom zeker van een kenner!!