Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Leo...

Doe Walter Koevoet en Frank Speksnijder de groeten... (organisatie)

Guido

ps. veel plezier!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Monstersmurf schreef:Leo...

Doe Walter Koevoet en Frank Speksnijder de groeten... (organisatie)

Guido

ps. veel plezier!
Das sterk !
Frank Speksnijder en ik zitten in dezelfde inzetgroep dus ik zal hem zeker de 9e veelvuldig zien. Behalve tussen 03:00 en 06:00 want dan heeft hij zich opgegeven voor mediapersonen te begeleiden / rond te hobbelen.

O ja, op 9 juni tussen 19:00 en 20:00 is er een rechtstreekse uitzending op NL 1 van de finisch op de alp en 1 uit onze groep heeft een actie bedacht om dit jaar wel op de TV te komen op de motor.
Kijken of jullie hem herkennen :lol:

LEO
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Zal kijken naar je... is dat een motor team oid? Jij op tractor of Big?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Monstersmurf schreef:Zal kijken naar je... is dat een motor team oid?
Is een groepje wat gevormd is aan de bar van een ander cafe
Monstersmurf schreef: Jij op tractor of Big?
Ik rij op de tractor en de moderator rijdt op zijn BIG er naar toe.

Tot over 2 weken.

LEO
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nou, die moderator v-twint er op de Honda naar toe :-) Mijn big heeft na een paar jaar stilstand nog geen honderd kilometer gelopen, dus die vertrouw ik nog niet zo en heeft nu ook een lekke voorpoot.

Ik ga ook nog wat Alpencols doen en een uitstapje naar de Mont Ventoux.

Woensdag in Alpe d'Huez.

OJee
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Zo, ook weer terug van een weekendje Luxemburg met de BIG. Wat kan je met dat ding hard rijden op die weggetjes zeg :D

Denk dat ik er misschien nog wel meer plezier mee heb gehad dan vorig jaar op de Duc
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Lekker bruut ding in de korte bochten hé 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

vandaag dik 550km afgetikt op de KTM, TransWallonië rit van Ad Ketelaar gereden.. heen en weer was fijner op de BIG geweest :wink:

De rit zelf was lekkerder op de KTM :wink:

Weekje wel, gefietst, 25km in een kano en dan deze rit :lol:

Met Celsa gereden en die had het over een BBQ met de BIG boys :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
jef0611
Berichten: 101
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 16:05

rijd de laatste tijd een beetje te weinig met de big maar ben vandaag ff op het circuit geweest met de rmz :)

Afbeelding

Afbeelding
rmz 450 & Dr BIG
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

zappa.suzuki schreef: Met Celsa gereden en die had het over een BBQ met de BIG boys :wink:
Hou het warm zou ik zeggen....!
kan me dat zwembad nog goed voor de dag halen 8)
als die malle briefjes van de bomen zijn gehaald zou ik er ook wel weer eens willen sturen...

@jeff: klasse foto`s ziet er vet uit

greetz sander
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

de vorige BBQ was helemaal geweldig, tot in de puntjes verzorgd.
en dat aan de rand van het zwembad.
was ook een toprit overigens :)

even heel iets anders, het is weer zo ver
mijn woon/werk fiets heeft een overleden kettingspanner, terwijl er nog maar 40.000 km een Hesslerveertje in zit
ik ben wel gestopt toen hij ging rammele en voor de zuiger koppies ging geven aan de kleppen, dus het werk blijft beperkt.
maar ik kan dus wel weer een blok demonteren :cry: en natuurlijk eigenlijk geen tijd.
heb net straatbanden om de speelfiets gegooid, dus ik blijf mobiel.
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

hmm, de originele gaat rustig 60 tot 140.000km mee :?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

soms wel, soms niet.
ik ken iemand die voor zeker ging en een complete nieuwe spanner bij meneer suzuki kocht, die lag er al na 20.000 km uit.
en een wegenwacht hier in de buurt heeft maar 10.000 met een origineel gedaan.

dus dan is 40.000 al meer, maar ik heb geen zin om elke twee jaar het blok er uit te trekken.
al zullen tegen die tijd de tuimelaars o.i.d. wel weer naar de klote zijn.
maar ik heb in mijn eerste big nooit een veertje vervangen in 160.000 km, het is gewoon een soort loterij denk ik.

en nu ben ik net nog gepakt met 44 km te hard (na correctie), dit is geen goede week voor mij, zal wel weer wat kosten :cry:
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

dat is gokken dus.. is er geen manuele spanner die er in past?

kut jong, sterkte met die boete :shock:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

DR-Big schreef:Nou, die moderator v-twint er op de Honda naar toe :-)
En die moderator is ook weer terug van een weekje sturen. Alleen de laatste duizend kilometer heb ik in een Zwitserse Seat gedaan... Op de Grimmelpas hield mijn spanningsverdeler het voor gezien en was de accu leeg. Ben teruggebracht naar Brig en daar via de ANWB vervangend vervoer geregeld. Mijn Honda staat nog bij de dealer in CH, maar die hadden geen zin om er naar te kijken want geen Europees model. Spanningsverdeler kan je gewoon op eBay kopen, dus dat los ik zelf wel op.

Kan het overigens ook iets anders zijn dan de spanningsverdeler? Als je op de accu meet met lopende motor, wordt hij niet opgeladen (sleepmonteur heeft hem even op een startaccu gestart en doorgemeten)

OJee
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ben ook weer thuis.

Was een emotionele dag op de Alpduzes ( bijna iedere deelnemer heeft een rugzakje ) en de motards hadden alles onder controle en er waren geen vreemde dingen gebeurd tot en met de laatste shift.

Ons groepje had afgesproken om na de laatste shift vlak onder de top met zun 5n bij elkaar te komen om ook over de finisch te rijden zo`n 10min. voor de laatste renners toen een fransman ons attendeerde op een ongeval.

Blijkt 200 meter achter ons net uit het zicht in een bocht een afdalende renner een verschrikkelijke klapper gemaakt te hebben.

Wij meteen het afdalende verkeer vastzetten / afremmen om de medische dienst de ruimte te geven hun werk te doen. Na een uur hadden ze hem klaar voor vervoer en issie afgevoerd per traumaheli.

We hopen dat hij het goed maakt maar het heeft een bitter smaakje achtergelaten in ons groepje op een verder vlekkeloze feestdag op de nederlandse alp.

Verder was de hele vakantie 1 groot feest en Oene heeft ook nog even onze camping aangedaan.

Mocht u er over twijfelen om ook als motard te gaan helpen bij de alpduzes kan ik alleen maar zeggen "DOEN !" De dag duurt voor je in totaal van 02:00 tot 23:00 ( je hebt wel pauzes van 1.5 uur maar je wil toch op de berg zijn ) maar je hebt er een onvergetelijke levenservaring bij.

LEO
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ik ben inmiddels al weer anderhalve week de gelukkige eigenaar van een fijne big en heb absoluut geen spijt van de aankoop.
Het ding is echt in een technische superstaat op versleten achterremblokken na maar daar ga ik wel even online naar op zoek.
Hebben jullie nog tips omtrent de verschillende merken remblokken en waar ik ze eventueel kan vinden?
Het is hoofdzakelijk voor straatgebruik en ik hou sinds ik ooit is heb getracht in de slipstream van Zappa te blijven rijden wel van een beetje stevig remmen en als ze wat sneller slijten maakt me dat niet zoveel uit.
Ik ga voor de zekerheid nog wel even de balansasketting spannen en olie filters en bougie's doen want hoewel dat volgens de vorige eigenaar nog niet zolang geleden is wil ik voor mezelf gewoon weten wanneer het precies is gedaan.
Verder dus alleen maar blij met het apparaat.

@Leo,als je zaterdagmorgen op een kwartier afstand iets hoort ploffen ben ik dat want ik ga ff bij een maatje in st Tunnis een onderdeel voor zijn auto afgeven dan kan ik ff lekker kilometers maken.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

gefeliciteerd met je nieuwe bike....
(piccies aub)
zelf ben ik wel gecharmeerd van SBS sintered brakes.
http://www.veldetuning.nl/?page=catalog ... duct_id=55

greetz sander
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Als hij z'n blok nou los verkoopt... 8)
Heb vermogenskromme gezien!! Werkelijk schitterend!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik heb sinds kort een lichte trilling in mijn voorwiel en ik krijg maar niet gevonden wat de oorzaak is.
:wink:

LEO
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Die japanner komt er redelijk ongeschonden van af! Zijn voorwiel niet... De rest lijkt redelijk ok.

Wel stoer zo in je spijkerbroek van skate kniebeschermers :-)

OJ
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Een erg bekende motor, heb meteen weer spijt :?

Big club stikker zit nog op de achterbrug, en het afgezaagde ruitje blijft ook maar zitten :D

Hans D

kzal maar geen 950 euries bieden
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Hoi,

Heb mijn Ijsland trip achter de rug. Mocht je avontuur willen, is IJsland aan te bevelen. De DR was werkelijk geweldig, geen centje pijn. Helaas moet ik de Dr weer weg doen, maar werkelijk waar met pijn in mijn hart. 15 jaar geleden heb ik een DR800 gehad, en de 750 bracht de herinneringen weer naar boven, geweldige fiets.

http://verkopers.marktplaats.nl/7848293
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

en ff 1 met wat sneeuw
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
Plaats reactie