Husky valt soms stil bij hoge toeren

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

Goeiedag,

Ik heb het volgende probleem met mijn Husqvarna 125cr van '98.
Als ik in lage toeren mijn gas opentrek, valt mijn motor stil als die in hoge toeren komt. Het is iets raar, het gebeurd niet altijd, soms kan ik een paar versnellingen schakelen eer het gebeurd soms is het al vrij snel. De laatste tijd valt de motor zelfs stil als ik mij gewoon laat uitbollen.
Als mijn motor dan is stilgevallen moet ik mijn cross gewoon laten uitbollen en voor ik tot stilstand kom, draait die dan meestal wel weer.
Het hele probleem is begonnen toen mijn ontstekingsspoel was doorgebrand en ik die heb laten herwinden. De bougie is toen ook vervangen geweest.

Heeft er iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Ik heb vandaag mijn carburator eens voorzichtig opengemaakt maar ik zie daar niets mis aan. Wel heb ik t gevoel dat het probleem iets minder is geworden maar het is er nog altijd.

Mvg,

Lennaart
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Werner, ik moet je helaas ook wat vragen stellen.
Als hij het niet doet, en dus goed loopt, is hij dan zoals vroeger:dus reageert hij goed op het gas en loopt hij dan wel netjes door tot de hoogste toeren?
Als hij het nml verder goed doet, dan is het geen carburatie probleem. Maar toch wel ontsteking.
Dus bougie controleren(mag niet zwart zijn, want dan lekt hij spanning via de zijkant. En dat merk je helemaal met gas geven(hogere compressie).
Verder nagaan of het bij een warme motor of ook koude motor gebeurt.
Spoel doormeten op weerstand/kortsluiting, zowel koud als nadat je gereden hebt. Alle aansluitingen behandelen met contactspray om roest te verwijderen. Tot later
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

hoi,

het probleem is dus ook dat hij dat ook soms krijgt als ik gewoon even de gas loslaat en mij laat uitbollen. En het gebeurd niet altijd als ik in hoge toeren rij.

De bougie begon zwart te zien meen ik mij te herinneren maar ik haal em zo meteen weer buiten dus dat kan ik nakijken.

Weet jij wat de waardes zijn voor die spanning van die spoel en hoe ik die moet nameten?

Mvg,

Lennaart
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

ok, die vorige gast was dus ook ik.

Ik heb ondertussen nog wat verder getest en mij lijkt da t probleem erger is als da motor koud is.
Ook heb ik gemerkt dat mijn lichten blijven branden als de motor uitvalt.

Ik heb juist een nieuw bougie gestoken, de contactpunten van de onsteking waar ik bij kon gekuist en mijn killbutton losgemaakt omdat ik dacht dat die mss wel een vals contact kon geven. Niets heeft hier eigenlijk geholpen.

Iemand nog meer ideeen?

Mvg,

Lennaart
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

ha ha ha een cr met licht, die ken ik nog niet. Enne lichten die blijven branden nadat je hem uit doet ook niet. Enne contactpunten ook niet.
aai dit is een wonderbaarlijke cr.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Lennaart
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 07, 2003 21:50
Locatie: Kortenberg
Contacteer:

mja er staan inderdaad lichten op.

en die blijven wel niet branden als ik de motor uit zet:)
maar die branden dus wel als ik rijd en dan de motor uitvalt maar ik nog door bol. dus de motor maakt de draaibeweging maar er is geen ontsteking.
dat was gewoon maar om te zeggen dat er wel stroom wordt gemaakt als de motor uitvalt.

k weet nie of t zo wa duidelijker is ma k ga nu slapen:)
t is al laat

Lennaart
marTTijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr feb 07, 2003 12:12
Contacteer:

Hoi Lennaart,

Ik heb zelf ook wel eens iets gehad wat hier erg op leek: stil vallen op onvoorspelbare momenten. Uiteindelijk bleek gewoon het draadje in het bougiekapje een beetje los te zijn gaan zitten. beetje vaseline ertussen, vastdraaien en hij reed weer zonder problemen.

Ik hoop dat je het snel vind!


Groeten,
Martijn
Plaats reactie