Lekke oliekering voorvorkpoot

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR-Big
Contacteer:

De kering van mijn voorvorkpoot van mijn Big is lek. Er ligt ineens een hele plas olie onder :-(

Moet de voorvorkpoot uit elkaar om die kering te vervangen of kan je dat ook zonder gehele demontage. Is die kering een beetje standaard maat en verkrijgbaar bij de doorsnee motorzaak of moet ik die bij CMSNL bestellen?

OJee
zappa.suzuki

Je kan de ring proberen schoon te maken met het truckje met tape of een schraper of http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7904

keerringen zijn er ook after marked en op ebay
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Ik lees dit:
---------------
Prik 2 gaatjes in de keering tegen over elkaar met een priem in het midden van de keering, dan 2 dunnen parkers er een stukje indraaien
[ zeg 6-7mm ] dan kruis gewijs met tangetje er uitwrikken..
{met dank voor de tip Hans H}
--------------
Maar op de exploded view van het wphb zie ik nog een borgveer, een spacer en een dustseal op de oliekering zitten. Moeten die niet eerst eraf?

OJee
zappa.suzuki

Yip, die moeten er natuurlijk eerst af..

en heb het eens geprobeerd zo maar vond het toch makkelijker om hem helemaal uit elkaar te trekken, heb toen de onderkant van de poten eerst in een emmer heet water gezet en had ze toen zo los maar heb die aangepaste bout om de vork tegen te houden dan ook gewoon liggen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Heb de keerring vervangen door de poot uit elkaar te halen. Special tool heb ik gemaakt van wat ik in de ijzerbak had liggen: een lang stuk draadijzer m12. Aan de ene kant heb ik een moer gelast en aan de andere kant een dikke bout m14 en daar weer op een grote moer. Die was eigenlijk te groot, dus heb ik die met de haakse slijper passend gemaakt. Pas geslepen moer in de poot, dop aan de andere kant, inbus met dopsleutel aan de onder kant en draaien maar! Was wel enige kracht nodig om het los te krijgen, maar het ging. Daarna alles uit elkaar, oil seal vervangen en alles weer inelkaar.

Morgen ook maar meteen de andere poot doen.

OJee
Plaats reactie