Aandrijfketting DR800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Kan op een DR800 met standaard voor- en achtertandwiel een 525 ketting gemonteerd worden? Of moet dit echt 520 zijn?

Ik meende ergens te lezen dat dit ook een 525 mocht worden.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

kan een 525 ketting op, maar dan wel met 525 tandwielen [ ketting is breder, niet direct slijtvaster of sterker]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

525 is vanaf een bepaald bouwjaar standaard, maar kan op elke big.
en zoals zappa al zei alleen met de bijbehorende tandwielen.
have BIG fun

D.F.M.T.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Heb er ook 525 geredenm- maar dan complete set vr en a-sprocket.
Heb er nu wel 520 op staan (Tsubaki ketting).
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Mmm, iemand dan interesse in een 525vx 116 schakels DID ketting in nieuwverpakking? Blijkbaar de verkeerde besteld....
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Waarom niet gewoon een setje tandwielen kopen? De standaard tandwielen bewaren als je weer toe bent aan een nieuwe ketting.

Grzz
Assumption is the mother of all fuck ups
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Er zit net een nieuw voor- en achtertandwiel op. Helaas voor 520 kettingen.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

toch heeft edwin wel gelijk is nu oets erbij uitgeven maar op de lange duur geen verlies.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Mm, nja, ik ga er nog even over nadenken.

Ketting is te koop voor 60 euro indien iemand geinteresseerd is. Nieuwverpakt e.d., nieuwprijs was 106 euro.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ok ik wil hem wel, hoeveel is het met verz kn
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Okee, even om misverstanden ditmaal te voorkomen:

Het betreft een nieuwe DID 525VX ketting met 116 schakels.

Hij weegt helaas net iets boven de 2kg dus dat moet met pakketverzending. Dit kost 6.75 euro bij TNT Post.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ok 66.75 eurie op rek?
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Er was helaas iemand sneller dan jij... De ketting is voorlopig al verkocht. Als de koop om een of andere reden niet doorgaat zal ik het hier nog even posten. (ik weet het morgenochtend ergens)
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

De ketting is niet verkocht, de koper zocht een andere. Als je nog geinteresseerd bent hoor ik het graag. Het bedrag ga ik me akkoord.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

mooi geweest.
Laatst gewijzigd door BIG88 op vr jun 03, 2011 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Hoe komt waar iemand nou tussen? Tussen 28 mei en 30 mei? Dat lijkt me toch vrij realistisch? Ik snap jouw punt niet.

Ik snap overigens ook niet wat je nou probeert te bereiken met jouw post. Waarom zou je dit posten?
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

mooi geweest.
Laatst gewijzigd door BIG88 op vr jun 03, 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

BIG88 schreef:eigenlijk ligt mijn vraag tussen 27 en 28 om 16:01, want dan hebben jullie eigenlijk al overeenstemming en daar heb je zelf op geantwoord.
verder gaat het dus over hoe wij hier met elkaar omgaan.
als dit je zelfs in chronologische volgorde ontgaat rest mij slechts te vragen; heeft hij al van zich laten horen ?

maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes.
En dan is het ook raar dat er iemand tussen kan komen? Het lijkt mij dat een dag voldoende tijd is om te reageren. Ik weet overigens niet meer wanneer diegene zijn interesse toonde. Ook is het niet interessant voor deze discussie ongeacht of ik wel of niet hierna nog heb gereageerd op Futurist.

Bovendien gaat het om een verkoop van een product, niet om een bepaalde dienst die ik zou kunnen leveren. Wat mij betreft de eerste de beste die met geld aankomt koopt hem. Futurist was nog niet akkoord gegaan op mijn laatste reply dus stond wat mij betreft alles nog open, dit lijkt mij niet meer dan logisch? Consensus is er niet wanneer er niets bevestigd is. Hij had immers ook zomaar nee kunnen zeggen of een week op zich kunnen laten wachten of helemaal niet meer kunnen reageren. Dus jouw stelling dat er 'eigenlijk al overeenstemming' was klopt niet aangaande de onzekerheid wat betreft een particuliere verkoop.

Om terug te komen op 'hoe wij hier met elkaar omgaan', ja, niet anders dan gewoon met andere mensen, lijkt mij? Als jij interesse hebt in een product; jij wilt het kopen maar het blijkt dat iemand anders het ook wel wil kopen maar dagen op zich laat wachten, dan raak jij als koper toch gefrustreerd als je weet dat jij hem zelfs nu direct al wilt ophalen?

Het is absoluut niet alsof iedereen op een forum gelijk je beste vriend is en een voorkeursbehandeling verdient, in mijn ogen. Ik ken niemand hier persoonlijk en beschouw ook niemand hier als vriend.

Ook zou het mij vreemd lijken als de ketting nu opeens niet meer interessant zou zijn vanwege het feit dat andere mensen hem ook willen. Een nieuwe ketting, nooit gebruikt e.d., die normaal 100-110 euro is en nu te koop is voor 60 euro is hoe dan ook interessant. Ik maak er al 46 euro verlies op... En dan ga jij ook nog lopen kankeren over zogenaamde omgangsregels e.d., ben je wel goed in je hoofd om daar een vreemde op te wijzen die 46 euro verlies maakt met die verkoop?
Het is mijn product - > normale verkoopregels wat mij betreft.

Ik vind je post een vrij groot bemoeierig-gehalte hebben en daar boven op ook enorm onzinnig. En ik vraag me dan ook af wat je hiermee probeert te bereiken. Het kwaad is volgens jou immers al geschied. Het enige wat ik dan moet concluderen is dat je gewoon aan het ophitsen/stoken/etteren/niet nadenken bent en dat zou je niet moeten doen in een topic met zo'n neutrale lading. Dit is gewoon onbeschoft en zinloos.

Verder lijkt het mij compleet onzinnig om nog verder in deze 'discussie' te vallen en zal ik het bij deze post ook laten. Ik hoop dat je inziet dat je bemoeienis niet gewaardeerd wordt en dat je voortaan maar de 'moeite' moet besparen als soortgelijke situaties zich opnieuw voordoen.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

mooi geweest.
Laatst gewijzigd door BIG88 op vr jun 03, 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Gezellig draadje zo.....
Vecht het lekker via Pb uit!

Als je elkander beter kent (door ritjes/meetings) , dan weet je dat niet iedereen dagelijks achter de pc zit. Met andere woorden: dan gun je het iemand meer.

Greetz sander
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

deze meneer Daniel Big heeft wel meer vervelende eigenschappen zoals dingen anders voor doen als ze werkelijk zijn en dan te koop aan bieden. ik heb hier al met moderators over gecomuniceerd maar werd daar niet serieus genomen en oordeelden op één reactie zonder verder "onderzoek"/ (navraag). Ik heb het toen laten rusten voor de lieve vrede. eigenlijk was deze "aankoop" een "test" om mijn gelijk te bewijzen en die discussie had ik ook graag in PB tjes willen voeren met betreffende moderators. (heb nl nog voor achteraf veel geld twee uitlaten liggen waar veel ontbreekt om het te monteren terwijl het volgens eigen zeggen zo van een lopende motor af kwam)
Bij twijfel wil ik de fototjes wel even posten hoor. Ook toe was na 4 dagen reageren te lang terwijl betreffend heerschap die zelf 2 weken niet reeageert op pb voor navraag van betreffende onderdelen.
Dus na deze onverkwikkelijke reactie openbaar op dit altijd zo fijne en gemoedelijke forum de vraag aan moderators dergelijke figuren hier te weren!!!!
greetz (aan bijna iedereen)
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DanielBIG
Berichten: 71
Lid geworden op: za nov 20, 2010 13:47

Futurist, ik dacht dat we dit hadden afgesloten. Ik begrijp niet wat je nou weer insinueert met 'dergelijke figuren'. Ik heb jou nooit opgelicht of iets wat daar op lijkt, indien je dit bedoelt. Ik heb al jouw vragen eerlijk beantwoord via PB en ook allerlei foto's opgestuurd van waar jij interesse in had en geen woord gelogen. Bovendien waren het dempers van 40e/st, niet 200e/st of zoiets.

Ik snap overigens ook niet hoe jij als hoofd van werkplaats (als ik het me goed herinner) die dempers niet kan monteren. Ze zaten prima op mijn motor en je hebt alles toegestuurd gekregen waar ze bij mij mee vastzaten, i.i.g. dat heb ik verzonden. Misschien eens tijd voor een carriereswitch?

Als mijn reactie op PBs enigszins vertraagd was kwam dat misschien omdat ik toentertijd examens had of zoiets, i.i.g. geen tijd om online te komen en op allerlei fora te gaan zitten rondsnuffelen. Jij was volgens mij ook niet heel snel met je klacht. Ik meen dat dat ook pas 3 weken nadat je ze binnen had gehad naar boven kwam. Weet ik veel wat jij in die tussentijd allemaal hebt zitten uitvreten met die dempers.

Bovendien neem ik je het compleet niet kwalijk dat je niet heel snel hebt gereageerd. Het maakt mij niet uit hoe snel iemand reageert maar als iemand anders sneller is dan is hij aan de beurt. Zo gaat dat nou eenmaal het makkelijkst en 'vriendjes'-politiek doe ik niet aan.

Ik heb al eerder aangegeven hier niet meer over verder te discussieren maar dat ik zo zwartgemaakt word waardeer ik niet en dan licht ik de zaak graag even toe. Vandaar deze reactie. Verder nodig ik je uit om met die dempers langs te komen en dan zal ik je laten zien dat ze er prima makkelijk op kunnen. En indien blijkt dat er tijdens het verzenden wat kwijt is geraakt of weet ik veel dan lijkt het me niets dat een hoofd van de werkplaats hier niet een simpel en goedkope oplossing op kan verzinnen.

Hiermee hoop ik nu voorgoed een punt te zetten achter dit gekloot omtrent tweedehands verkopen van het verleden.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

kloot zelf maar lekker verder,
heeft niks met mijn bekwaamheid te maken als er bij een verbindings pot van een SR43 geen ophangbeugels bij zijn (€51,=) , specifieke klemmen (bijna €22) niet bij de verbindingen zitten om aan die pot dempers te kunnen monteren en de pakking ringen €5,50, er niet bij zijn waardoor er echt niet fantsoenlijk gas dicht gemonteerd kan worden. ook waren de dempers "prima in orde" op één demper na dan waar het volledige binnenwerk eruit geroest los in ligt te rammelen, en ja samen met de pot en verzenden was het dicht bij de 200 euro.
Veel mensen hier op het forum kennen me al beter en weten ook dat ik niet lig te zeuren/"zeiken"(zoals je het in één van je antwoorden noemde) als iets gemakkelijk op te lossen is..................
ook de toon van je reactie zoals aan Big 88 zegt mij genoeg
futurist

overigens is die € 200 peanuts als het daar om gaat, het is het princiepe waar het om draait en de fijne omgang tussen de forum leden, waar je tot nu toe met een gerust hard van iets uit kon gaan.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) ......
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

8)....
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie