Klaaarrr.. nou ja bijna dan...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Echter 2 problemen...
Magneetjes km-teller passen niet in boutjes...
Motor houd in op +/- 4500rpm?!1? Dit is nieuw?!
Guido
WP 48mm's.....je hebt het voor mekaar. Top!!!Monstersmurf schreef:
Zo te zien alles KTM aan de voorkant?
Hm. Wat heb je veranderd? Iets aan de inlaat? 4500 toeren is volgens mij voornamelijk de hoofsproeier.Motor houd in op +/- 4500rpm?!1? Dit is nieuw?!
Als het allemaal standaard is....dan zou ik eerst de ontsteking doormeten (stator, pickupspoel, bobines, kabels, doppen). Sneller gedaan dan de carbs, en je hebt een heleboel mogelijke oorzaken uitgesloten.
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Alles KTM aan de voorkant... Wat een smooth ride over de stoep/berm/weg/berm/stoep ....
Zal inderdaad ontsteking eens nalopen.. niks veranderd.. dusss...
M6 boutjes met magneet gevonden... oeps .. 6 euro de stuk... 6 nodig en verzend kosten...
Zie op m'n eigen foto dat de ik de koppelingskabel ff wat beter moet leggen..
Zal inderdaad ontsteking eens nalopen.. niks veranderd.. dusss...
M6 boutjes met magneet gevonden... oeps .. 6 euro de stuk... 6 nodig en verzend kosten...
Zie op m'n eigen foto dat de ik de koppelingskabel ff wat beter moet leggen..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bougie doppen goed vast of misschien valse lucht?
Ziet er strak uit en volgens mij heb je maar 1 magneet boutje nodig voor de km teller
Ziet er strak uit en volgens mij heb je maar 1 magneet boutje nodig voor de km teller
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
zal ik ook controleren..
Hoe meer opties hoe beter
In omschrijving van teller staat dat deze sneller reageert als je zo veel mogelijk magneetjes installeert..
Hoe meer opties hoe beter
In omschrijving van teller staat dat deze sneller reageert als je zo veel mogelijk magneetjes installeert..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Sensor reageert op een puls.. 6x puls betekent dat ie denk dat het wiel 6 x rond is gegaan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Daarom kan ik teller vertellen dat ik 6 magneetjes monteer
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Ff alles op een rijtje..
- Stationair redelijk.. soms minuten goed, soms koppeling in bij aanremmen stoplicht pof uit..
- 1 en 2 versnelling tot en met 6500 rpm loopt hij goed
- 3,4 en 5 de versnelling.. vanaf 4000 rpm gewoon tuk..
- Carb’s uiteen gehad en schoongemaakt
- Bougies, doppen, kabels, bobines en aansluitingen zijn in orde .. (naar mijn mening)
- stator, pickupspoel.. wat moet ik daaraan waar meten?
- Volgens mij geen valse lucht..
Wat nu? Keertje Dyno? Om carb’s te controleren? Iemand andere slimme ideeën? Vrienden / kennissen die geniale monteurs zijn en mij kunnen /willen helpen en uitleg geven hoe en wat?
Guido
- Stationair redelijk.. soms minuten goed, soms koppeling in bij aanremmen stoplicht pof uit..
- 1 en 2 versnelling tot en met 6500 rpm loopt hij goed
- 3,4 en 5 de versnelling.. vanaf 4000 rpm gewoon tuk..
- Carb’s uiteen gehad en schoongemaakt
- Bougies, doppen, kabels, bobines en aansluitingen zijn in orde .. (naar mijn mening)
- stator, pickupspoel.. wat moet ik daaraan waar meten?
- Volgens mij geen valse lucht..
Wat nu? Keertje Dyno? Om carb’s te controleren? Iemand andere slimme ideeën? Vrienden / kennissen die geniale monteurs zijn en mij kunnen /willen helpen en uitleg geven hoe en wat?
Guido
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kom eens langs, kijk ik ff..Monstersmurf schreef:Ff alles op een rijtje..
- Stationair redelijk.. soms minuten goed, soms koppeling in bij aanremmen stoplicht pof uit..
- 1 en 2 versnelling tot en met 6500 rpm loopt hij goed
- 3,4 en 5 de versnelling.. vanaf 4000 rpm gewoon tuk..
- Carb’s uiteen gehad en schoongemaakt
- Bougies, doppen, kabels, bobines en aansluitingen zijn in orde .. (naar mijn mening)
- stator, pickupspoel.. wat moet ik daaraan waar meten?
- Volgens mij geen valse lucht..
Wat nu? Keertje Dyno? Om carb’s te controleren? Iemand andere slimme ideeën? Vrienden / kennissen die geniale monteurs zijn en mij kunnen /willen helpen en uitleg geven hoe en wat?
Guido
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
thanx voor het aanbod.. ga vanwege tijd gebrek zelf nog ff pieren.. als niet lukt kom ik erop terug..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Standaard afmeting van ktm 21*2.15Andre schreef:Mooi in mekaar gezet. Wat is de afm van het voorwiel - 21"?
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
KM-teller doet het..
ff wat af moeten draaien van de boutkopjes.. maar het oast met minimale speling..
ff wat af moeten draaien van de boutkopjes.. maar het oast met minimale speling..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Vandaag weer tank eraf getrokken..
Vraagjes:
1. ontluchtings slangetje van carb's... deze hangt aan uiteinde gewoon los??
2. Bougie kabels zijn beide 4,08 k Ohm
3. Bougie dop links 150k Ohm en rechts 90 k Ohm
3. tussen aansluiten draad en boutoog/waar je aarde zit bijna 0 ohm.
Net weer geprobeert alles bij coils goed schoon gemaakt, goede aarde.. geen andere rare dingen voor zover ik zie en snap... iets beter maar zelfde probleem..
p.s. zappa... maar een keer agenda's naast elkaar leggen? Een wat minder koude sleuteldag/sessie?
Vraagjes:
1. ontluchtings slangetje van carb's... deze hangt aan uiteinde gewoon los??
2. Bougie kabels zijn beide 4,08 k Ohm
3. Bougie dop links 150k Ohm en rechts 90 k Ohm
3. tussen aansluiten draad en boutoog/waar je aarde zit bijna 0 ohm.
Net weer geprobeert alles bij coils goed schoon gemaakt, goede aarde.. geen andere rare dingen voor zover ik zie en snap... iets beter maar zelfde probleem..
p.s. zappa... maar een keer agenda's naast elkaar leggen? Een wat minder koude sleuteldag/sessie?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zie je zaterdag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Net terug van Zappa.. helaas
Loopt stuk mooier echter nog geen oplossing...
Wat hebben we gedaan... (met dank aan een twee tal donorfietsen)
1. Rondje gereden door Zappa
2. Carb's na gekeken. (naald 1 positie verder) en gecontroleerd voor valse lucht.
3. Rondje gereden door mij en hij rijd wat feller maar probleem blijft.
4. Rechter spoel verwisseld voor 1 van dirty.
5. Rondje gereden, geeft verbetering.
6. CDI van dirty op de mijne..
7. Rondje gereden, geen verschil.
8. Linker spoel ook gewisseld.
9. Rondje gereden schokken word weer meer.
10. Linker spoel terug gewisseld. En linker carter deksel uitgewisseld.
11. Rondje gereden.
12. Motor rijd redelijk mooi op gas, tot de 4de versnelling vanaf 4500rpm en vijfde idem. Is een vrij fel "stotteren" en zeker bij herpakken vanaf 4500 rpm. Dit doet ons denken aan een elektrisch probleem...
13. Met 111 km/h op de gps naar huis gereden.. (precies tegen de 4500 rpm aan)
Bij deze Zappa nogmaals bedankt!!
Guido
Loopt stuk mooier echter nog geen oplossing...
Wat hebben we gedaan... (met dank aan een twee tal donorfietsen)
1. Rondje gereden door Zappa
2. Carb's na gekeken. (naald 1 positie verder) en gecontroleerd voor valse lucht.
3. Rondje gereden door mij en hij rijd wat feller maar probleem blijft.
4. Rechter spoel verwisseld voor 1 van dirty.
5. Rondje gereden, geeft verbetering.
6. CDI van dirty op de mijne..
7. Rondje gereden, geen verschil.
8. Linker spoel ook gewisseld.
9. Rondje gereden schokken word weer meer.
10. Linker spoel terug gewisseld. En linker carter deksel uitgewisseld.
11. Rondje gereden.
12. Motor rijd redelijk mooi op gas, tot de 4de versnelling vanaf 4500rpm en vijfde idem. Is een vrij fel "stotteren" en zeker bij herpakken vanaf 4500 rpm. Dit doet ons denken aan een elektrisch probleem...
13. Met 111 km/h op de gps naar huis gereden.. (precies tegen de 4500 rpm aan)
Bij deze Zappa nogmaals bedankt!!
Guido
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
raar probleem, het acute stotteren duid op een elektronisch probleem maar alles van de onsteking is dus uitgeprobeert en is het niet.. ik heb geen idee wat het wel is..
Je merkt het vooral i de 4 en 5 maar ook in de rest stoterd ie tidens het optrekken..
iemand een idee?
Je merkt het vooral i de 4 en 5 maar ook in de rest stoterd ie tidens het optrekken..
iemand een idee?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Je bent niet de eerste die dit zegt... ga ik van de week regelen! Advies in soort type? Gewoon welke standaard zijn of anders beter?!
Bijvoorbeeld:
BOUGIE NGK DPR9***-9
Standaard, Platina of Iridium bougies.
Bijvoorbeeld:
BOUGIE NGK DPR9***-9
Standaard, Platina of Iridium bougies.
Ik denk dat je pick up of rotor kuren heeft.
De ontsteking is in 2 segmenten verdeeld...
Bij lage toeren standaard vonk en bij hoge toeren > 4500tpm andere impuls.
Bij mij rijd hij op dit wissel gebied ook niet super.
Hoger of lager geen problemen....
Greetz sander
De ontsteking is in 2 segmenten verdeeld...
Bij lage toeren standaard vonk en bij hoge toeren > 4500tpm andere impuls.
Bij mij rijd hij op dit wissel gebied ook niet super.
Hoger of lager geen problemen....
Greetz sander
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Rotor? Hebben pick-up uitgewisseld gaf geen verbetering.. rotor??da's toch niks wat fout kan gaan??