hallo mensen ff een vraag mag dit in nederland.
http://www.youtube.com/watch?v=Np7PnzUh ... r_embedded
ik hoop dat de link werkt
mag dit in nederland
Moderator: ghulst
Als ik het zo bekijk zit hij niet op de kogel, maar maakt hij deel uit van de constructie van de auto.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit gewoon is toegestaan, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit gewoon is toegestaan, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
CRF450X '08
Je moet ook zo'n ding hebben dan heb je een veel grotere 'kogel' druk.
Hier noemen ze het max gross tongue weight.
http://www.youtube.com/watch?v=qUz9dMyA ... re=related
Hier noemen ze het max gross tongue weight.
http://www.youtube.com/watch?v=qUz9dMyA ... re=related
CRF450X '08
hij zit inderdaad niet op de trekhaak.
in usa is het verplicht zonder trekhaak te rijden.
tenzij je natuurlijk iets achter de auto hebt hangen.
van daar dat hun allemaal van die vierkante aansluitingen hebben waar je zo een trekhaak of een motorlift bv in kan schuiven.
ik reis een hoop voor mijn werk naar usa en canada.
ga toch eens kijken of ik het hier kan krijgen.
heb het daar zelfs achter een toyota yaris gezien met een wr450 er op.
in usa is het verplicht zonder trekhaak te rijden.
tenzij je natuurlijk iets achter de auto hebt hangen.
van daar dat hun allemaal van die vierkante aansluitingen hebben waar je zo een trekhaak of een motorlift bv in kan schuiven.
ik reis een hoop voor mijn werk naar usa en canada.
ga toch eens kijken of ik het hier kan krijgen.
heb het daar zelfs achter een toyota yaris gezien met een wr450 er op.
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Er zit vast wel een ingenieur te snurken achter zijn overheidsburo die nu plots wakker schrikt. Hoe gaat zich dat verhouden bij een ongeluk? Heeft de tank van de crosser wel een stalen tank voor het geval iemand tegen die motor aanrijdt? Is de katalysator van de auto wel afgestemd op het compound van de voorband?
Nee, ik vermoed niet dat dit door het regelwoud van NL komt. In principe heeft het ding twee assen, dus zal hij het proberen in te delen bij de aanhangers. Maar de wielen raken de grond niet. Hmmm. Maar het is maar buikgevoel...
Nee, ik vermoed niet dat dit door het regelwoud van NL komt. In principe heeft het ding twee assen, dus zal hij het proberen in te delen bij de aanhangers. Maar de wielen raken de grond niet. Hmmm. Maar het is maar buikgevoel...

-
- Contacteer:
zo maar een paar redenen:
Verlichting niet goed zichtbaar
kentekenplaat niet goed zichtbaar
scherp uitstekende delen
misschien als je er echt een soort fietsendrager van maakt met verlichting op je motor gehangen, en een plaat er op dat je een kans maakt.. maar kweet t niet.
Verlichting niet goed zichtbaar
kentekenplaat niet goed zichtbaar
scherp uitstekende delen
misschien als je er echt een soort fietsendrager van maakt met verlichting op je motor gehangen, en een plaat er op dat je een kans maakt.. maar kweet t niet.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
verlichting en kenteken komen er op natuurlijk.
en ik heb gekeken volgens het web mag je tot 2,55 breed gaan.
maar dan moet je het wel markeren.
mijn ktm is rond de 2,30. ik ga hem gewoon hier proberen te krijgen
en ga er gewoon mee rijden.
ik zie wel of ik wordt aan gehouden
en ik heb gekeken volgens het web mag je tot 2,55 breed gaan.
maar dan moet je het wel markeren.
mijn ktm is rond de 2,30. ik ga hem gewoon hier proberen te krijgen
en ga er gewoon mee rijden.
ik zie wel of ik wordt aan gehouden
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
-
Het lijkt me superhandig en als het mag of geaccepteerd/gedoogd wordt dan zie ik er mezelf ook wel mee rijden. Scheelt toch enorm in de reistijd, lijkt me. Fietsen op een twinnyload steken aan de zijkant steken vaak ook uit dus dat lijkt mij niet het grootste probleem. De kogeldruk lijkt mij het eerste waar de wout over gaat zeuren. Die is bij de meeste personenwagens (en afhankelijk van het type trekhaak) maar een kilo of 50. Een fiets op een twinnyload lukt dan nog wel maar een motor?
Als je een dikke pickup/busje met zware trekhaak rijdt dan heb je dit niet nodig want dan zet je hem gewoon achterin het bakkie.
Als je een dikke pickup/busje met zware trekhaak rijdt dan heb je dit niet nodig want dan zet je hem gewoon achterin het bakkie.
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Ik heb een tijdje geleden eea bij elkaar gegoogled:
- In de US heb je idd andere trekhaken, die afneembaar zijn. De zwaarte wordt weergegeven in Classes. Class I/II hebben een kleiner koppelvlak (vierkante doorsnede) dan de zwaardere Class III/IV.
- Kogeldruk wordt in de US meestal (altijd?) gespecificeerd op 10% van het trekgewicht. Met een trekgewicht van >1500kg zou je dus goed zitten. Ik weet niet of een afstand tot het koppelpunt hierin wordt meegenomen, om het draaimoment te beperken.
- Voor een motordrager op je 'hitch receiver' heb je een ClassIII/ClassIV trekhaak nodig. Deze zijn leverbaar voor de meeste (in Amerika geleverde) SUV's en enkele zwaardere personenauto's (bv. Chrysler 300C).
- In NL heb ik deze trekhaken niet gevonden, ook niet in de Chrysler 300C brochure. Misschien zijn ze wel leverbaar voor de SUV's?
- Of de Amerikaanse goedkeuring geldig is voor Nederland weet ik niet....
- Bij offroad ritten heb ik wel eens zo'n constructie achter op een VW Caddy gezien. Maar dat is waarschijnlijk een eigen brouwsel geweest. In principe lijkt me dat ook niet heel complex zelf te maken, als je een trekhaak hebt met een rechthoekige koker onder de achterbumper.
Maurice
- In de US heb je idd andere trekhaken, die afneembaar zijn. De zwaarte wordt weergegeven in Classes. Class I/II hebben een kleiner koppelvlak (vierkante doorsnede) dan de zwaardere Class III/IV.
- Kogeldruk wordt in de US meestal (altijd?) gespecificeerd op 10% van het trekgewicht. Met een trekgewicht van >1500kg zou je dus goed zitten. Ik weet niet of een afstand tot het koppelpunt hierin wordt meegenomen, om het draaimoment te beperken.
- Voor een motordrager op je 'hitch receiver' heb je een ClassIII/ClassIV trekhaak nodig. Deze zijn leverbaar voor de meeste (in Amerika geleverde) SUV's en enkele zwaardere personenauto's (bv. Chrysler 300C).
- In NL heb ik deze trekhaken niet gevonden, ook niet in de Chrysler 300C brochure. Misschien zijn ze wel leverbaar voor de SUV's?
- Of de Amerikaanse goedkeuring geldig is voor Nederland weet ik niet....
- Bij offroad ritten heb ik wel eens zo'n constructie achter op een VW Caddy gezien. Maar dat is waarschijnlijk een eigen brouwsel geweest. In principe lijkt me dat ook niet heel complex zelf te maken, als je een trekhaak hebt met een rechthoekige koker onder de achterbumper.
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!