zoals elke 3 uur olie verversen ? Wat is echt belangrijk en moet er ook nog iets in het blokje gedaan worden ? 2000 km gelopen en nog nooit uit elkaar geweest ?
Alvast bedankt
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderator: ghulst
goede investering. Dit heb ik zelf ook in de mijne (ik moest wel, want het plastic, origineel schoepje was bij mij volledig gesmolten ...)bovendien heb ik de waterpomp waaier vervangen door een breder exemplaar
Tja, feit is wel dat KTM zelf intussen altijd open lagers inbouwt (maar wel van miserabele "kwaliteit")even over puntje 2 ... ik zelf heb wel de dichte lagers op de nokken as .. wel van SKF kwaliteit (anders dan standaard) .. ik heb deze speciaal gekozen om de volgende theorie... : als de motor stil heeft gestaan zakt de olie onder in het carter .. als je de motor start moet het olie pompje eerst de olie via het leidinkje buiten om naar boven naar de cylinderkop pompen.. ik denk dat open lagertjes onvoldoende smering krijgen bij de eerste paar omwentelingen van de motor.. ( er zal best wat olie achter blijven in de cyl.kop ) ..de afgedichte lagers zijn al met vet gevuld... het is maar een theorie