Hallo allemaal,
na lange afwezigheid terug meer enduro beginnen rijden en eind mei vertrek ik met een vriend richting buitenverblijf Ferrieres, aan spaanse grens. Nu willen we daar endurorijden, bedoeling is de bestaande enduropaden te volgen en met gps terug te komen.
Iemand tips of weetjes waar we zeker rekening mee moeten houden
(gps+gsm bereik in de bergen?)
Bedankt
Enduroweek in de hoge pyrenëen
Moderator: ghulst
Cruala,
gps bereik in de bergen is uitmuntend, want je zit dichter op de sateliet.
Maar zonder gekheid, gps bereik is afhankelijk van de zicht op de satelitiet van de gps zelf. Dus bladerdek(bos) en zeer nauwe canyons(spleten (gebouwen in de stad)) kunnen gps signaal beinvloeden. Ik verwacht geen problemen aldaar.
Enduropaden volgen en terug op gps? Zijn die paden dan bepijld?
Heen kan ook al een probleem worden, toch?
o ja, gsm bereik. Dat valt egenwoordig ook alleszins mee, op de hoogste punten staan tegenwoordig masten, maar ik zou even je telecom aanbiedern vragen hoe goed het daar is.
Maar waarschijnlijk is er wel iemand die wat meer weet van het bereik.
Maar zonder gekheid, gps bereik is afhankelijk van de zicht op de satelitiet van de gps zelf. Dus bladerdek(bos) en zeer nauwe canyons(spleten (gebouwen in de stad)) kunnen gps signaal beinvloeden. Ik verwacht geen problemen aldaar.
o ja, gsm bereik. Dat valt egenwoordig ook alleszins mee, op de hoogste punten staan tegenwoordig masten, maar ik zou even je telecom aanbiedern vragen hoe goed het daar is.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Grenzend aan de tuin lopen paden waar bijna dagelijks enduro's doortrekken, dit in combinatie met plannen afgedrukt op a4 de wegen proberen te noteren om alles zo wat uit te stippelen...en gps voor als de terugweg op kaart duidelijk niet lukthuskie schreef:Cruala,
Vraag me alleen af hoe het daar zit met de regelgeving ivm in bossen rijden, als er kleine paden (duidelijk alleen waar enduros rijden) in de bossen trekken, volgen we deze en wat zouden consequenties zijn als ze ons tegenhouden? (kleine kans natuurlijk in zo'n grote berggebieden)
Groeten Steven
Ik denk dat ze daar wat relaxer zijn... of je moet in een reservaat rijden, waar al het motorisch verkeer verboden is? Ik vermoed dat als je je daar gedraagt bij huizen en dorpjes, wandelaars en niet meer, je aardig wat plezier kunt hebben.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?