Enduro-Balade DOUR 2011 12 juni 2011

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Contacteer:

Alle inlichtingen voor de "Enduro-Balade 2011".

De Enduro 2010 heeft zijn strijd gestreden, leve de Enduro 2011.
Sinds ongeveer 20 jaar zochten wij voor de mooiste parcours uit, opdat u zo veel mogelijk van een gezellige Enduro zou kunnen genieten.
Maar nu verplicht het Ravel project (groene wegen voor niet gemotoriseerde gebruikers) ons een heel nieuw parcours uit te stippelen (+/- 50Kms). De Enduro 2011 zal dus een nieuw kleedje gestoken worden, zowel wat de keuze van het parcours betreft, als organisatorisch.
Oordeel zelf :

•Het vertrekpunt blijft hetzelfde (Sportzaal te Dour.) maar onmiddellijk daarna is er een geheel nieuw circuit, waardoor u over een 10-tal “terrils” zult moeten klimmen, waarvan de ene al grilliger zal zijn dan de andere.
•Op één van die terrils is er trouwens een heel nieuwe chrono voorzien, waarna wij u een drankje zullen aanbieden, zodat u een beetje kunt bijkomen van al uw inspanningen.
•Daarna gaat de rit verder doorheen prachtige landschappen, waarna wij een korte break houden om een hapje te eten, om daarna verder te rijden op een magnifiek mooi traject in de namiddag.
•Deze Enduro zal afgesloten worden met een “Gargantische” barbecue die u zal opgediend worden in de ons reeds zo vertrouwde gezellige sfeer. Wij zullen dan ook de resultaten bekendmaken en rondgaan met onze tombola.

U komt toch ook ?
Schrijf u dan in, het liefst per internet (voordeliger tarief) vanaf 15/04/11 of afspraak de dag zelf in de Sportzaal te Dour.

De "Enduro-Balade des Hauts-pays" is uitsluitend voorzien voor "off-road motoren" (Trail of Enduro) conform aan het wegverkeer, in orde van immatriculatie en verzekering en rekeninghoudend met geluidsgrenswaarden. maatregelen zullen getroffen worden.
Deze wandeling is niet toegestaan om Quads.

Enkel de deelnemers die in orde zijn mogen vertreken
In praktijk..
•Datum: Zondag 12 Juni 2011
•Waarborg: 50€
•Inschrijvingen via Internet: 55€
•Inschrijvingen ter plaatse: 60€
•Plaatse: Dour, op de site van Dour Sport
•Technische kontrol en inschrijvingen Vanaf 7u30
•Eerste vertrek: 8u00
frank van de putte

kan er misschien iemand wat meer informatie geven over deze rit?
nu er eindelijk eens een rit hier in de buurt is zou ik graag meerijden, maar ik weet niet waaraan mijn moto moet voldoen. zoals welke banden, claxon, max hoeveel decibel?
is dit een rit die in groep word gereden of moet je pijltjes volgen? en is deze te doen voor iemand met nogniet al teveel ervaring?
ik hoop dat het niet te ingewikkeld is met licenties enzo?
ik ben benieuwd

mvg
huskie

Dit zat er zojuist in mijn postbakje.

Invitation 19ème Enduro-Balade du Haut-Pays (Dour) 12 juin 2011( pièce jointe).
A lire attentivement ci-dessous avant d'ouvrir la pièce jointe.

A bientôt
Stéphane Vraux

Président

F: Attention: suite aux comportements déviants des "Nederlanse KTM Riders" lors des deux dernières éditions, le Comité des Crampons verts a décidé de ne plus accepter leur participation à l'enduro du Haut-Pays à dater de cette année.

Toute inscription de leur part sera immédiatement annulée.

NL: Opgelet : Wegens de slechte houding van de « Nederlandse KTM Riders” tijdens de twee laatste edities,heeft het comité van Les crampons verts besloten om hun deelneming te weigeren aan de enduro van de Haut-Pays vanaf dit jaar.

Elke inschrijving van hun zal onmiddelijk geannuleerd worden.

Kunnen de daders zich even bekend maken :evil:
Ik word wel belg.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax

Wat een onzin... Ik dacht dat ze daar een boeteregeling voor hadden. Iedereen heeft een nummer dus de rotte appels zijn eruit te halen.

Jammer, ik kwam hier al jaren met veel plezier.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie

Of moet ik het als volgt lezen:

"De Nederlandse ktm rijders" (club) worden niet langer getolereerd en dus mag ik nog gewoon inschrijven.
Kent iemand "de ned ktm rijders"?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Herr DRénérZéele

Nee, die ken ik niet, maar als nederlandse KTM rijder die erover zat te dubben om zich in te schrijven voel ik me toch wel een beetje in een lullig hoekje gezet... :cry:
EXC300
anton

www.ktmriders.nl volgens mij deze mannen ik heb ze daar gezien dacht ik kijk vooral naar de filmpjes en het comentaar hahahahahahaha
weg?weg? tuurlijk weg van de weg
Bakkertjedeeg

Wat is het toch mooi om geen kudde dier te zijn tussen al dat oranje geweld..... :lol: Dour...here we come. 8)
Albéric

Hoi

Ik zou mij eventueel ook graag inschrijven. Is er een officiële site hiervoor. Ook waar ik alle informatie kan vinden op vlak van technische eisen enz...

Alvast bedankt
gr
Albéric

De Enduro 2010 heeft zijn strijd gestreden, leve de Enduro 2011.
Sinds ongeveer 20 jaar zochten wij voor de mooiste parcours uit, opdat u zo veel mogelijk van een gezellige Enduro zou kunnen genieten.
Maar nu verplicht het Ravel project (groene wegen voor niet gemotoriseerde gebruikers) ons een heel nieuw parcours uit te stippelen (+/- 50Kms). De Enduro 2011 zal dus een nieuw kleedje gestoken worden, zowel wat de keuze van het parcours betreft, als organisatorisch.
Oordeel zelf :

•Het vertrekpunt blijft hetzelfde (Sportzaal te Dour.) maar onmiddellijk daarna is er een geheel nieuw circuit, waardoor u over een 10-tal “terrils” zult moeten klimmen, waarvan de ene al grilliger zal zijn dan de andere.
•Op één van die terrils is er trouwens een heel nieuwe chrono voorzien, waarna wij u een drankje zullen aanbieden, zodat u een beetje kunt bijkomen van al uw inspanningen.
•Daarna gaat de rit verder doorheen prachtige landschappen, waarna wij een korte break houden om een hapje te eten, om daarna verder te rijden op een magnifiek mooi traject in de namiddag.
•Deze Enduro zal afgesloten worden met een “Gargantische” barbecue die u zal opgediend worden in de ons reeds zo vertrouwde gezellige sfeer. Wij zullen dan ook de resultaten bekendmaken en rondgaan met onze tombola.

U komt toch ook ?
Schrijf u dan in, het liefst per internet (voordeliger tarief) vanaf 15/04/11 of afspraak de dag zelf in de Sportzaal te Dour.

De "Enduro-Balade des Hauts-pays" is uitsluitend voorzien voor "off-road motoren" (Trail of Enduro) conform aan het wegverkeer, in orde van immatriculatie en verzekering en rekeninghoudend met geluidsgrenswaarden. maatregelen zullen getroffen worden.
Deze wandeling is niet toegestaan om Quads.

Enkel de deelnemers die in orde zijn mogen vertreken
In praktijk..
•Datum: Zondag 12 Juni 2011
•Waarborg: 50€
•Inschrijvingen via Internet: 55€
•Inschrijvingen ter plaatse: 60€
•Plaatse: Dour, op de site van Dour Sport
•Technische kontrol en inschrijvingen Vanaf 7u30
•Eerste vertrek: 8u00[/quote]
celsa
Contacteer:

speedphreax schreef:Wat een onzin... Ik dacht dat ze daar een boeteregeling voor hadden. Iedereen heeft een nummer dus de rotte appels zijn eruit te halen.

Jammer, ik kwam hier al jaren met veel plezier.
Ik zou er eens pers naar bellen en vragen wie die beruchte NED KTM'mers waren, dit kan toch zo maar niet.
Ze zullen jullie wel toelaten na tel contact
Als diezelfde zeikers met een andere motor (dan een KTM) kunnen ze dan wel mee??
speedphreax

Op de pagina waar je kunt inschrijven zie ik dat het over de club Nederlandse KTM-Riders gaat. Geldt dus NIET voor alle KTM rijders uit Nederland maar alleen voor deze specifieke club. Ze hebben zich de afgelopen twee jaren blijkbaar misdragen daar.

http://translate.google.com/translate?j ... ptions.php
jiens

Heeft er iemand een idee dat je hiervan lid moet zijn of kan je gewoon inschrijven? en die meeting op DB op hoeveel toeren meten ze deze ?
henk-v
Contacteer:

Je kan gewoon inschrijven en de geluidscontrole is hetzelfde als bij een off road rit of enduro
speedphreax

Zijn er nog mensen van hier naar Dour geweest? ik wel... Was weer fantastisch en toch ook behoorlijk andere route. Wel raar dat er geen ochtend en middag route was maar dat je aan 1 stuk door kon rijden. Hierdoor heeft mijn maat zonder benzine gestaan want we dachten dat we rond de 80km wel weer bij de auto zouden uitkomen. Niet dus! Voor de rest lekker kunnen rijden. Wel mijn voeg tussen het stepje en een steen naar boven gevouwen dus de Achilles heeft het een beetje opgegeven. Kijken wat ik morgen voel...
Bakkertjedeeg

speedphreax schreef:Zijn er nog mensen van hier naar Dour geweest? ik wel... Was weer fantastisch en toch ook behoorlijk andere route. Wel raar dat er geen ochtend en middag route was maar dat je aan 1 stuk door kon rijden. Hierdoor heeft mijn maat zonder benzine gestaan want we dachten dat we rond de 80km wel weer bij de auto zouden uitkomen. Niet dus! Voor de rest lekker kunnen rijden. Wel mijn voeg tussen het stepje en een steen naar boven gevouwen dus de Achilles heeft het een beetje opgegeven. Kijken wat ik morgen voel...
Ja! Was weer top! Zeker de ochtend km's net zoals altijd. Maar vorig jaar was er toch ook geen middagprogramma. Vorig jaar was toch ook lunch in die voetbalkantine.
speedphreax

Dit was mijn 4e Dour maar inderdaad ben ik vorig jaar net niet geweest. Voor mij was het dus nieuw :D
anton

Ja Dour was weer geweldig !! :lol: alleen op het laats waren het wat veel veldwegen maar als je alle bossen aan elkaar moet knopen ontkom je erniet aan en overal bij een stop viel het me op dat er toch iemand van de organisatie was die een beetje nederlands sprak :P
weg?weg? tuurlijk weg van de weg
roadrunner

jep ook genoten van dour,veel mooie stukjes er in,was de moeite he grts :wink:
pluk de dag
Bakkertjedeeg

speedphreax schreef:Dit was mijn 4e Dour maar inderdaad ben ik vorig jaar net niet geweest. Voor mij was het dus nieuw :D
Dus de trap was ook nieuw..... :lol:
wheeling_jo

Dour was idd weer geweldig ... ik heb er echt van genoten en de banen zijn heel anders dan bij ons ... eerste deel tot aan de "sandwich"stop vond ik de max (en daarna uitgereden)
Op naar volgend jaar
speedphreax

Bakkertjedeeg schreef:
speedphreax schreef:Dit was mijn 4e Dour maar inderdaad ben ik vorig jaar net niet geweest. Voor mij was het dus nieuw :D
Dus de trap was ook nieuw..... :lol:
Nee, die had ik al een keer gedaan dus dat moet al eerder zijn geweest.
sjikkentip

wheeling_jo schreef:Dour was idd weer geweldig ... ik heb er echt van genoten en de banen zijn heel anders dan bij ons ... eerste deel tot aan de "sandwich"stop vond ik de max (en daarna uitgereden)
Op naar volgend jaar
Hier se, den 'Downhill' Jo... en overal goe naar beneden gekomen ? :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
wheeling_jo

sjikkentip schreef:
wheeling_jo schreef:Dour was idd weer geweldig ... ik heb er echt van genoten en de banen zijn heel anders dan bij ons ... eerste deel tot aan de "sandwich"stop vond ik de max (en daarna uitgereden)
Op naar volgend jaar
Hier se, den 'Downhill' Jo... en overal goe naar beneden gekomen ? :lol:
Jaja, al veel beter dankzij de goede lessen van de Flor :-)
speedphreax

Plaats reactie