Off-Road Eindhoven 27 maart 2011

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

crazywheely

Komt dat zien..... en rijden natuurlijk :lol:

http://www.enduro.nl/8806/off-road-eindhoven-2011/
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
KTM_Wimpie

Ja mooi he. Geen verbindingswegen, 47 km knallen, wordt een pittige denk ik.
KTM en/of HONDA
klomp

knmv?
Betekend dat dat goedkope crossbanden taboe zijn? :(
KTM_Wimpie

klomp schreef:knmv?
Betekend dat dat goedkope crossbanden taboe zijn? :(

Jeps, redelijk strenge keuring maar als je je zooi een beetje voor elkaar hebt, dan moet dat lukken lijkt me. Meestal staat er een kerel die voor hele mooie bandjes heeft voor niet al te veel geld. Ben even zijn naam kwijt, een wat dikke kerel, een echte banden/motor "boer".

Die banden zijn keihard en slijten dus niet zo hard. Er zitten enorme noppen onder waardoor de meeste daar heel veel grip mee hebben. En die banden zijn echt goed te betalen. Volgens mijn nog geen € 100,00 per setje (maar dat weet ik niet zeker).
KTM en/of HONDA
johanb

Is het soms dezelfde route als bij de KTM dag?

Johan
Polleke

johanb schreef:Is het soms dezelfde route als bij de KTM dag?

Johan
Als het goed is niet.

Er zou een nieuwe route uitgezet zijn voor de Enduro, die ook met de OTR gereden word.

Al geeft de site aan dat de route van de enduro bijna 2x zo lang is
KTM 525 EXC
johanb

Hoelaat starten de OR-ridders en hoeveel rondjes mag je dan rijden? Op website staat daar niets over of ik kijk er overheen.

Johan
crazywheely

johanb schreef:Hoelaat starten de OR-ridders en hoeveel rondjes mag je dan rijden? Op website staat daar niets over of ik kijk er overheen.

Johan
4de alinea, 1ste regel....?

http://www.enduro.nl/8806/off-road-eindhoven-2011/
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
boer125
Contacteer:

ik zal er ook bij zijn deze keer :)
ben benieuwt hoe het me gaat bevallen.
staatscrossbeheer gaat als een speer
johanb

:?:

Op website staat dat de 1e rijders van de enduro om 9:00 starten!
09.00uur: Start eerste 4 rijders.

Startvolgorde:
- E2
- E3
- E1
- EV40
- NV50
- NV40
- N2
- N3
- N1
- DL
Polleke

Haal de zaken niet door de war, Enduro = wedstrijd. OTR is vrij rijden
KTM 525 EXC
johanb

Probleem is opgelost!

Had op de kalender staan dat de OR op zaterdag gereden zou worden, zie nu dat het op zondag is :oops: :oops:

Tot zondag!!

Johan
CrazyWezel
Contacteer:

denk wel dat je me ergens langs de kant zult vinden op de kawa, kijkend, maar ik ga de otr zelf niet rijden :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
blubberboerke

wil zondag de off road rit gaan rijden.
Heb alleen een voorband waarop staat only for offroad use. (kenda millville 771) Er staat bij dat de gehele rit onverhard is.
Mag er met deze band gereden worden, of moet ik een andere kopen :(
mmrizio

Hmmm, da's een lastige. Normaal gesproken mag je in de Brabantse ritjes met alles rijden wat ongeveer 2 wielen heeft, ze doen niet gauw moeilijk bij de keuring.

Maar die ritten zijn MON; deze is KNMV.... En als KNMV de keuring doet, dan kan het vervelend worden. Hoewel ook de KNMV de voorband nog wel eens overslaat.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
klomp

Alleen al daarom wacht ik wel op MON ritten.
KNMV ritten kosten alleen maar geld met die kutregeltjes.
mmrizio

Da's ook een beetje overdreven. Mijn motor staat al 5 jaar op 18mm noppen met weg-keuring, dus veel gezeur heb ik niet gehad. Ik snap eigenlijk uberhaupt niet wat je moet met niet-goedgekeurde banden op een offroad met kenteken. Behalve om gratis gekregen gebruikte crossbanden af te rijden zonder ongelukken te maken of op de crossbaan.

Ik heb ook weinig teruggezien van het KNMV lidmaatschap, behalve boekjes met zelfgeilende ex-judoka's en schaatsers. Maar da's een ander verhaal.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
henk-v
Contacteer:

CrazyWezel schreef:denk wel dat je me ergens langs de kant zult vinden op de kawa, kijkend, maar ik ga de otr zelf niet rijden :)

Het is in je achtertuin, waarom rijd je niet mee? :roll:
Rolando
Contacteer:

Wat een gedoe allemaal voor de enduro zaterdag.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat een vriend van me een transponder te leen heeft.

Normaal worden ze mee verhuurd op zo'n dag, maar zaterdag niet.
Route is alweer gewijzigd door wat probleempjes.
http://www.enduro.nl/8928/laatste-infor ... eindhoven/
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
wheely34

Rolando schreef:Wat een gedoe allemaal voor de enduro zaterdag.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat een vriend van me een transponder te leen heeft.

Normaal worden ze mee verhuurd op zo'n dag, maar zaterdag niet.
Route is alweer gewijzigd door wat probleempjes.
http://www.enduro.nl/8928/laatste-infor ... eindhoven/
Heeft je niet veel geluk gebracht ronaldo die transponder 2 proeven en was toen de pijp leeg nee toch ?????? :P
go faster on a ktm 500 exc nv 40 836
wr450f'05

Ik ben net terug van de rit in Eindhoven.

Als ik alles van te voren had geweten was ik in bed blijven liggen en had ik die 150 km niet afgelegd naar eindhoven.

Ten eerste was de organisatie echt verschrikkelijk slecht in het aangeven welke inschrijfformulieren je moest invullen dus bijna niemand had hem thuis al ingevuld toen was er dus een tekort aan formulieren.
Na het keuren kon ik niet meer met de motor bij de aanhanger komen volgens de mensen van de organisatie en ik laat mijn motor niet onbeheerd achter.
Het inschrijven duurde een eeuwigheid aangezien er maar 1 iemand de papieren controleerde en de rest deed plakker uitdelen.

En dan even over de route, ik ben geen leuk stuk tegen gekomen afgezien van dat kleine stukje crossbaan. Overal lag bos en we gingen overal omheen geen leuke paadjes alleen maar brede tankbanen. Niks geen uitdaging.

Is de organisatie van deze rit dan nooit wezen kijken hoe het bij andere ritten gebeurd, want dit sloeg werkelijk nergens op. En dan word meneer met de kruk ook nog kwaad als je hem netjes vraagt waar je uit kunt met je motor.

Uiteraard kan ik een nog langer verhaal gaan tikken over de keurende KNMV knakkers maar dat doe ik nu niet. Het enige wat ik daar over kwijt wil is dat het wel lijkt of de keurende KNMV jongens allemaal oude schoolmeesters zijn zonder enige affiniteit met de offroadsport.
CRF450X '08
brommer

Ik vindt de tank baan en de heide meer uitdaging dan mening bospaadje of kruip sluip.

Normaal kun je daar niet rijden, nu wel.
Alle OTR bijde knmv zijn met inschrijving traag, formulieren kun je altijd downloaden van de te voren.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
speedphreax

Ik vind het juist wel een uitdaging met dat losse zand. Ik heb me in ieder geval veel meer leeg kunnen rijden dan normaal en dat heb ik wel gemist. En een mooie aanvulling op de kalender, zeker nu die ene rit op de tankbanen in het noorden er niet meer is. Het is weer eens iets anders.

De organisatie bij het inschrijven was inderdaad te gek voor woorden. Dat had echt niet zo gehoeven.

Wat was er met de keuring dan? Ik en mijn maat zijn beiden niet eens gekeurd. Prima toch?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
de crossgoeroe

De rit op de tankbaan in het noorden bedoel je Havelte mee?
Deze is sinds vorig jaar weer van start gegaan en voor dit jaar staat ie dus weer op de kalender.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
boer125
Contacteer:

ook ik heb me vandaag goed kunne vermaken in veldhoven, er zijn zeker dingen die beter kunnen maja ze zullen hun best hebben gedaan.
tevens zag ik veel fotograven langs de kant, hopelijk komen hier nog een paar links met mooie foto's te staan.
verder was de route idd best eentonig en veel minder gevarieerd dan de enduro van de zaterdag.
erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
Plaats reactie