vraag over onderdelen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Nigel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 20:51

hey,

ik had een vraagje hé

ik ben van plan een kawasaki kx 250 of kdx 250 te kopen van rond 1992, en dan helemaal op te knappen (en nieuwer kapwerk etc)

nu is alleen mijn vraag zijn hier nog wel genoeg onderdelen voor te krijgen?

kan namenlijk niet veel vinden
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

Dit is niet echt een antwoord op je vraag maar als ik van jou was zou ik een recenter type nemen. Ik heb namelijk een KDX250 van 94 (zelfde motor als de KX'en) gehad en het zwakste deel van de motor is de powervalve. Ik had die van mij vervangen dit was rond de 250 euro. En na nog geen half jaar was die weer bijna versleten. Vandaar dat ik je zou afraden om zo een oud model te kopen. Je kan beter kijken voor een model van 2000 ofzo.

Mvg Nick
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1312
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Of een honda blokje erin knutselen??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en nu even zonder zwets:

een hondablok is voor mensen die niet hard durven te rijden :P

een KDX heeft niet het zelfde blok als een KX.
in grove lijnen is de opzet wel het zelfde, maar de bak is anders, de ontsteking is anders, en je hebt veel minder vermogen.

dat een powervalve na een half jaar versleten is is lulkoek, dan zou je toch eens terug moeten gaan voor garantie, want dan klopt er iets niet.
met mijn KX wordt vrij fanatiek gereden, zowel op de weg als er langs,
mijn maat heeft precies de zelfde, en die rijd offroad nog net wat fanatieker, de powervalves van hem zijn een keer gerepareerd, en dat was ook maar een kleinigheidje.

ik heb er een van 93 gehad, die had niets aan zijn powervalves,
mijn maat een van 97, die heeft alleen een kleine reparatie gehad,
en zelf heb ik er nu een van 99, en die heeft helemaal geen powervalve problemen.

nu smeer ik ze wel altijd vol syntheet en mijn maat ook, wat ze doen met mineraal weet ik niet.

conclusie: jij doet iets fout óf de kdx-powervalves zijn meuk, of het is verkeerd in elkaar gezet.

misschien beter voor een KX op kenteken kijken?

edit: Ontopic: Voor onderdelen kun je terecht bij Rolando (Jamopa.nl)
die kan alles leveren, voor een nette prijs, en snelle levering.

succes.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nigel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 20:51

het wordt toch heel wat anders :roll:

ik ga zondag voor een ktm 250 (exc?) 2 takt uit 1996 kijken :P
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

KDX Blok is hetzelfde als een KX blok van 89. En dat is een feit. De versnellingsbak kan inderdaad wel andere verhoudingen hebben. En wat betreft te powervalves dat zijn mijn ervaringen ermee. De zij valven (waar de hoofdvalve eigelijk op hangt) sleten zeer snel in waardoor dat de asjes van de hoofdvalve in die groeven bleven hangen en dus de powervalve niet meer open ging. En dit had ik al na een half jaar na deze te vervangen te hebben. Ik deed ook altijd vol syntetische olie in men versnellingsbak. Ik moet er wel bij zeggen ik reed er wel vrij, om het met jou woorden te zeggen fanatiek mee.

Ik heb nu een husqvarna WR 250 en ben hier zeer tevreden mee.

Mvg Nick
Plaats reactie