Gereedschappen tijdens off-road en enduro rit op de motor?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
BolzZ

Dag off-road en enduro rijders,

Ik ben een student van de Saxion Hogeschool te Enschede. Hier volg ik de studie Industrieel Product Ontwerpen. Ik zit nu in het laatste jaar en moet een opdracht uitvoeren voor een ‘’tangen’’ fabriek. Mijn taak tijdens de opdracht is 3 nieuwe Product Markt Combinaties te bedenken en deze bedrijfskundig te onderbouwen. Vervolgens moet ik één Product Markt Combinatie kiezen en beargumenteren en vervolgens uitwerken in schetsen, CAD en productie klaar maken. Één van mijn Product Markt Combinaties is : Een combinatie maken tussen een griptang, combinatietang en het idee van een bahcosleutel. Het idee is dus een tang te ontwerpen die gebruikt kan worden om moeren en bouten los te draaien en tevens ook te gebruiken is als gewone kniptang en griptang. Het bedrijf heeft al een soort van waterpomptang alleen dan speciaal voor het losdraaien en vastzetten van moeren deze tang beschadigd de moer niet door een speciale vorm.

De markt is dus enduro en off-raod rijders en het product is een tang die ervoor zorgt dat je minder gereedschap mee hoeft te nemen op de motor.

Ik zou graag willen weten hoeveel jullie uitgeven aan gereedschap dat je meeneemt op de motor tijdens een enduro/ off-road rit? En het belangrijkste wat ik graag zou willen weten is hoeveel een dergelijke tang(het beschreven idee) mag kosten? Na onderzoek op internet kwam ik veel foto’s tegen van verschillende tasjes met veel gereedschap. Ook weet ik dat bij aanschaf van een nieuwe motor er wel eens een tasje met gereedschap bij geleverd word zoals bij KTM. De meest voorkomende gereedschappen die tegen kwam waren:

 Combinatietang
 Griptang
 Torx steek en dop
 Steeksleutels 8, 10 Ringsleutels 12, 13, 19 en bougiesleutel
 Speciale combisleutels van fabrikant (17-13) enz..
 Bahco sleutel
 Punttang
 Inbussleutels setje
 Schroevendraaier (platbek/kruis)
 Bandenlichters

Nu begrijp ik ook dat er de ene keer meer gereedschap dan de andere keer meegenomen word. Tijdens een off-road vakantie misschien iets meer bij lange ritten ook vanwege afgelegen plekken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en mij een idee geven van een prijs indicatie voor het tang idee.

Alvast bedankt!
Groeten,

Johan Vissers
Laatst gewijzigd door BolzZ op wo mar 02, 2011 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjokske

Ik heb in ieder geval altijd een Gerber multitool bij (en nog wat standaard bij de motor geleverd spul zoals een bougiesleutel) :

Afbeelding

Ideaal apparaat, geheel van RVS (behalve de bitjes, dus zijn na een buitje wel eens wat bruiner :cry: ).
Zelfs de ijzerzaag hebben we al verschillende keren gebruikt (afzagen afgebroken remhandle, afzagen van aansluiting op radiateur om deze af te koppelen en onderdelen er van te hergebruiken en op één radiateur verder te rijden :idea:
De kniptang is ook wel eens handig :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
zappa.suzuki

Als je 2 banden lichters van zeg 22cm, in combitang/knip/baco met een bereik van 8mm tot 27mm die de kop niet beschadigt, inbus van 4mm tot 6- 10mm en torx bitjes weet te combineren [ inbus en torxbouten zijn minder geschikt voor enduro gebruik, lopen vol met vuil]
Dit alles van goede kwaliteit, goed bruikbaar en licht en compact wil ik daar best tussen de 50 en 100 euro aan uitgeven..

Maar denk dat dat niet lukt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
gassen

Jij hebt geen 100 euro ? :lol:

Licht spul en sterk , desnoods kunnen verlengen/in elkaar kunnen schuiven.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
zappa.suzuki

:lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BolzZ

Gassen, Zappa.suzuki en Sjokske bedankt voor jullie reacties!
BolzZ

Ik kan om de één of andere reden geen lang berichtje achter laten :cry: Had nog wat geschreven in word alleen kan ik het niet plaatsen. Word nu een beetje laat :shock:

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Rolando
Contacteer:

Ik heb geen gereedschap bij me: Ik heb een Honda!!! :-)
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

En ik ben sociaal (soms dan toch), ik neem gereedschap voor m'n "vrienden" mee :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rolando
Contacteer:

Sjokske schreef:En ik ben sociaal (soms dan toch), ik neem gereedschap voor m'n "vrienden" mee :lol:
Die hebben wij er ook bij, dus vandaar .... :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
folie

Rolando schreef:Ik heb geen gereedschap bij me: Ik heb een Honda!!! :-)
En als die stilvalt dan helpt er toch geen moedertjelief meer aan
jwrtuning
Contacteer:

He Johan!

Succes met je opdracht!
Zorg maar dat je er pattent op krijgt, dan heb jij straks ook weer een fijne crosser :-)

Groeten Jan Willem
Current: HONDA CR500 AF 2009

Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
BolzZ

Hey Jan Willem,

Thanx! Maar dat patent kan ik vergeten...alles blijft van school en het bedrijf waarvoor ik het doen :( Die crosser moet ik effe op een andere manier binnen halen en dat zal zeker met werken worden... :)

Groeten,

Johan
BolzZ

BolzZ schreef:Hey Jan Willem,

Thanx! Maar dat patent kan ik vergeten...alles blijft van school en het bedrijf waarvoor ik het doen :( Die crosser moet ik effe op een andere manier binnen halen en dat zal zeker met werken worden... :)

Groeten,

Johan
Hey Jan willem,

Het is toch werken geworden en sinds een tweetal weken ben ik in het bezit van een KTM 300 EXC '08!! Kunnen we nu na negen jaar samen rijden :)

Afbeelding

Tot morgen!!!
Plaats reactie