Bekeuring Brabant rally 29-9

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

:evil: Tijdens de brabant rally heb ik een bekeuring gekregen van 57 euro
voor:""zich bevinden op eens anders grond, waarvan toegang op blijkbare wijze was verboden"", dit zou gebeurd moeten zijn op de Poppelsedijk In Hooge Mierde 10.15 ongeveer20-25 min na de start dus.
Zijn er hier nog meer slachtoffers gevallen of ben ik alleen de klos?
Weet iemand of hier nog iets aan te doen is of wordt het gewoon betalen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Zijn wij hier met z'n allen overheen gekomen??
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
De Bierdokter
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
Locatie: Tilburg

Er is er maar 1 die hier een antwoord op kan geven en dat is Adje :?:
De bierdokter doet ut op een Kawa 250
ad f.

voorzover ik weet is de poppelsedijk een openbare (asfalt )weg , maar de meeste rijden over de brede zand berm.
heb je daar de bekeuring voor gekregen misschien ??
ad k kan je er vast wel meer over vertellen.
Ad K.

Ik zoek het tot in de details uit. Je bent inderdaad de enige. Hoogstwaarschijnlijk is hij op een randpad van Landgoed de Utrecht uitgeschreven. Hier is in de week voor de rit een bordje "geplant". Dit hoorde ik tijdens de rit. Ik check uiteraard de route wel af, maar in de week vantevoren 650 kilometer route checken is niet te doen. De bekeuring is niet meer terug te draaien vrees ik maar ik ga dit in ieder geval financieel regelen met betrokkene. :oops: :?: :?: :(
Ad K.

Er is hier overigens maar eenderde van alle rijders langs gekomen. Huskie moet toch weten dat er vier verschillende versies waren. Drie totaal verschillende routes voor de normale rijders en een vierde speciale versie voor Huskie.
Ik moet even afwachten maar ik denk dat ik mijn favoriete hobby weer eens kan gaan uitoefenen, n.l "pakkemannetje pesten". De bekeuring dient dus nog even thuis in de kast te blijven liggen. Ik houd je op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Ad K

Na even het betreffende verbaal via mail verkregen te hebben, ben ik erachter gekomen dat het van alle kanten rammelt.
De persoon in kwestie is beboet voor overtreding van art. 461 van het wetboek van Strafrecht. Het zich bevinden op verboden gebied. Dit is een feit als je je achter een (groen) bordje "opengesteld" bevindt. Dit bordje kun je nergens terugvinden in de wegenverkeerswet. Wordt je voor overtreding hiervan beboet, dan moet je staande gehouden zijn, danwel gehoord zijn. Hiervan is geen sprake geweest. Ook was de omschrijving niet volledig. Dit had moeten zijn: het zich bevinden op een ongenoemde zandweg die uitkomt op de Poppelsedijk. fout twee dus. De Poppelsedijk is inderdaad een verharde weg die voor alle verkeer opengesteld is.

Dus voor degenen waarvan het kenteken genoteerd wordt achter een groen bordje, is het een belangrijk gegeven dat deze boete als verweer geretourneerd wordt naar betreffende instantie.
Gebruikersavatar
De Bierdokter
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
Locatie: Tilburg

Ha Moscovitch,

Is ie dan niet staande gehouden dan die"gast" of hebben ze dat papierke opgestuurd??
Affijn toch wel lekker zo'n rijdende rechter :P
De bierdokter doet ut op een Kawa 250
Ad K.

Nee, niet staande gehouden maar gewoon vanachter een boom het kenteken genoteerd, de bange kwezel. Ik weet ondertussen ook wie de dader is. Van het boswachtertype dat al begint te rennen als hij denkt dat er stront aan de knikker is. Het overbekende Staatsbosbeheer of Natuurmonumententypetje. Ik heb momenteel nog iets "leuks lopen" tegen een Brabantse gemeente. Mocht het positief uitpakken dan publiceer ik het nog eens. Op het moment dat je weet waarover je praat trekken de "pakkemannen" meestal aan het kortste eind. Zo heb ik het eens voor elkaar gekregen dat een bepaalde gemeente 150 verbodsborden in de schuur liet staan. Hierop werd kenbaar gemaakt dat "crossen"?!?!?!?!? in deze gemeente verboden was.
Maar noem me maar de modderjurist ofzo. Want als ik rechter was dan deed ik dusdanige uitspraken dat het overal een gigantisch motorcross circuit zou worden.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Het wordt tijd om vrouwe justitia als je logo te gaan gebruiken.

Ro, die nu weet wie die moet hebben als ie weer eens een prent krijgt.
Afbeelding
Plaats reactie