Vanochtend mogen zien tijdens hond uitlaten dat off road rijders werden nagezeten door een politie (of marechausse) met zwaailicht notabene, op oefenterrein "de Haar"in assen.
Op zich bizar: ook jongens van de Luchtmobiele Brigade (die ook meedoen met de enduro's) trainen op hetzelfde terrein met hun motoren, dus met permissie van de terrein-eigenaar (=overheid !!!!)
Ook ik heb daar wel eens gereden, om de Staatsbossen te mijden. De Haar is een uitgestrekt oefenterrein waar noppenrijders niemand tot last zijn. In het weekend word daar niet geoefend door militairen.
Toch blijkt ook nu weer dat overheden zich blijven inzetten voor bestrijden in plaats van mogelijkheden bieden voor een groeiende groep noppen-liefhebbers.
Ik word er een beetje triest van...sluiten crossbanen, achtervolgingen door handhavers, alle overleggen die reeds gevoerd zijn ten spijt maar het lijkt niets op te leveren, men wil onze hobby uitroeien.
1 geluk: die gasten kunnen echt niet sturen, hoogstens met een heli kunnen ze je pakken.
Overigens: wat doet de KNMV eigenlijk om ervoor te zorgen dat we kunnen blijven crossen cq OTR rijden??
Ik ga voortaan wel weer het Staatsbos in, is de ontsnappingskans een stuk groter dan op een oefenterrein. Ik zou graag legaal mijn hobby beoefenen, maar overheden dwingen meer en meer tot illegaal gedrag, anders kan ik het niet uitleggen.
off road in de staatsbossen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als niks mag, mag alles
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zo is het. ik vind zolang je niemand hindert, geen overlast maakt en je TROEP netjes opruimt gewoon rijden. flinke vent als je een iemand die wat stuur kunsten heeft bij kan houden
slagingsprocent van 0 eigelijk haha
slagingsprocent van 0 eigelijk haha
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Ergens in oktober/november midden (maar dan ook echt midden) op de Oirschotse Hei een hele grote groep Dakar-rijders gesignaleerd (grotendeels vrachtwagens) die bezig waren met de opnames van Bivak Dakar van Omroep Brabant. Daar een hele discussie gevoerd met de majoor die het spul begeleidde. Kwam er eigenlijk op neer dat als je ontheffing aanvraagt en daar een leuke som geld voor op tafel legt (dat vervolgens verdwijnt in een niet nader te definiëren "potje") er ineens wel mogelijkheden zijn om daar iets leuks te doen (maar uiteraard voor de gewone jongens niet te betalen).mouser schreef: Op zich bizar: ook jongens van de Luchtmobiele Brigade (die ook meedoen met de enduro's) trainen op hetzelfde terrein met hun motoren, dus met permissie van de terrein-eigenaar (=overheid !!!!)
Er was ook nog een juf bij in zo'n camo-pak die ook iets deed bij Natura2000 die begon over problemen met het milieu als wij een keer tegen de vlakte zouden gaan (olieverlies etc).
En toen ................. hebben we even tekst en uitleg gegeven over milieuproblemen die de tanks daar wel eens zouden kunnen veroorzaken (wat uiteraard niet waar was, alles was netjes afgevangen en er zou nooit olie uit zo'n apparaat kunnen weglekken ). Aan de overkant van de A58 zit een distributiepunt van kerosine (heb er voor m'n werk wel eens wat gedaan), en daar heb ik toevallig te horen gekregen dat de echte grootverbruikers de dikke vette tanks zijn en niet die paar helicopters etc.
Na dit te hebben medegedeeld werden ze ineens veel soepeler en mochten we zonder dat ze hun collega's van de marechaussee belden het terrein snel verlaten (maar toch nog even wel een leuk rondje gedaan op de terugweg bij het verlaten van dit outdoor-speelparadijs).
Oh ja, we hadden er ook nog bij verteld dat wij eigenlijk best veel bijbetalen aan hun salaris
Laatst gewijzigd door Sjokske op zo feb 27, 2011 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik ben ook van mening als ze dit soort oefenterreinen zouden open stellen voor "onze" hobby, er in de andere gebieden minder overlast zou zijn.
Het is jammer dat de slechte het verzieken voor de goede, als iedereen een beetje rekening houd met elkaar zou niet alles afgesloten worden.
Denk hierbij aan niet te lang op één plek rijden, kleine groepjes, even vaart eruit als er iemand aankomt etc.
Denk hierbij aan niet te lang op één plek rijden, kleine groepjes, even vaart eruit als er iemand aankomt etc.
Gewoon je uit jezelf aan de Codegroen regeltjes houden, maar verwacht er gewoon niets voor terug van de andere partijen. Neem wat je denkt wat je toekomt, in gepaste hoeveelheden en geniet!
P.S. Hoe kan je olie verliezen als je omvalt? Wat een lariekoek van die badmuts!
P.S. Hoe kan je olie verliezen als je omvalt? Wat een lariekoek van die badmuts!
Was een groene muts, dus alleen verstand van bomentechniek denk ik (voor zover vrouwen al verstand van techniek kunnen hebben ).Noppy schreef:P.S. Hoe kan je olie verliezen als je omvalt? Wat een lariekoek van die badmuts!
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Mijn rij-maatjes zijn afgelopen zondag ook gepakt. Ik was er niet bij (70 euries bespaard...) omdat ik de kinderen had beloofd iets leuks met hen te doen. Maar een triest verhaal hoor; een mannetje of twaalf met een (slecht afgeveerde) Honda Nx, een aantal jeeps en veel afgezette wegen. Ze zijn netjes gestopt en kregen als "beloning" geen bekeuring voor geen knipperlichten, omgebogen platen en geen spiegels. Eén boswachter schijnt te hebben gezegd dat hij vroeger ook crosste en dat het nu hij deze mannen zag weer ging kriebelen... . Het begin is er dus...
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Als het een tweetakt zou zijn geweest had ze voor 2,5% gelijk kunnen hebben!!Sjokske schreef:Was een groene muts, dus alleen verstand van bomentechniek denk ik (voor zover vrouwen al verstand van techniek kunnen hebben ).Noppy schreef:P.S. Hoe kan je olie verliezen als je omvalt? Wat een lariekoek van die badmuts!
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Als we nu eens met zijn allen op andere dagen in de week gaan rijden!
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Goed idee ja:D Was een tijdje terug ook staande gehouden door een boswachter die mij uitlegde waarom ik er niet mocht rijden. Op zich een leuk verhaal. Bespaarde mij ook nog een boete. De wijze man vertelde dat er misschien iets geregeld kan worden zoals dat voor de MTB'ers gebeurd is.. Ziet er iemand hoop in dit idee?
Ad, ik behoor tot het onderdrukte arbeidersvolk, dus ik kan niet op andere dagen...Ad Ketelaars schreef:Als we nu eens met zijn allen op andere dagen in de week gaan rijden!
In de zomer rijden wij wel eens op doorde weekse avonden.