zoals jullie weten heb ik mijn blok open gehad. alles was 100 % in orde en goed in elkaar gezet.
nu starte ik hem en zit er een tik in het blok. komt een beetje bij de cilinder/ powervalve vandaan.
zuiger kan het haast niet zijn die was echt 100 % heb der ook nieuwe zuigerveren op gestoken dus ja. bigend was zeer goed en lagers ook.
vind hem ook traag bovenin de toeren, net of hij inhoud
daar kan ik eventueel ook nog wel een filmpje van maken.
hij start wel echt goed, heetf ie nog nooit gedaan zo goed, je merkt ook niks als je rijdt, het geluid is als je ook maar een beetje gas geeft gelijk ook weg. vreemd:)
hier een link mischien horen jullie een bekend probleempje of zo
http://www.youtube.com/watch?v=zP0q3H6A0s0
mvg mark
vervolg probleempje/ filmpje
Moderator: ghulst
hey. ik zit nu dus al een lange tijd filmpjes te kijken op youtube enz van een ktm 380. elke keer hoor je bij die filmpjes zon zelfde tik als de mijne.
dit filmpje is een mooi voorbeeld hier van
http://www.youtube.com/watch?v=nNc2_074StQ
dit filmpje is een mooi voorbeeld hier van
http://www.youtube.com/watch?v=nNc2_074StQ
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Je bedoelt het geratel snel achter elkaar neem ik aan?
Is dat niet gewoon het openen/sluiten van je inlaatmembraamplaatjes?
Je weet zeker dat je cilinder nog netjes pas is op de zuiger? Bij mijn 250 liep de zuiger heeeel lichtjes aan op de powervalve klep die beweegt. Cilinder nieuwe nicasilwand en nieuwe zuiger erin gezet en alles is weer goed.
Heb je de powervalve "besturing" (stangetje aangesloten op de veer) wel op de goede manier vastgemaakt? Dat je je klep bijvoorbeeld nu in tegengestlede richting werkt? Dat zou bij montage erin geslopen kunnen zijn door de tandwieltjes/hevels die in de powervalve zitten. Als je ze verkeerd om monteerd doet je klep niets en kan het zijn dat hij op hogere toeren niets extra's doet?
Is dat niet gewoon het openen/sluiten van je inlaatmembraamplaatjes?
Je weet zeker dat je cilinder nog netjes pas is op de zuiger? Bij mijn 250 liep de zuiger heeeel lichtjes aan op de powervalve klep die beweegt. Cilinder nieuwe nicasilwand en nieuwe zuiger erin gezet en alles is weer goed.
Heb je de powervalve "besturing" (stangetje aangesloten op de veer) wel op de goede manier vastgemaakt? Dat je je klep bijvoorbeeld nu in tegengestlede richting werkt? Dat zou bij montage erin geslopen kunnen zijn door de tandwieltjes/hevels die in de powervalve zitten. Als je ze verkeerd om monteerd doet je klep niets en kan het zijn dat hij op hogere toeren niets extra's doet?
KTM 250 EXC 2012
X KTM 250 EXC 2007
X KTM 250 EXC 2007
100% cker dat de cilinder helemaal tip top is. de zuiger ook en de veren.
maar ik hoor wel bij al die filmpjes dat geratel ook. mijn pa zegt dat hij het ook deed voor dat me blok uit elkaar ging. ik weet het eerlijk gezegt niet zeker meer.
ik zat zelf ook aan die powervalves te denken. na mijn idee heb ik alles goed in elkaar gezet. maar ja. heb het handboek er bij gehad namelijk die heb ik gedownload
maar ik hoor wel bij al die filmpjes dat geratel ook. mijn pa zegt dat hij het ook deed voor dat me blok uit elkaar ging. ik weet het eerlijk gezegt niet zeker meer.
ik zat zelf ook aan die powervalves te denken. na mijn idee heb ik alles goed in elkaar gezet. maar ja. heb het handboek er bij gehad namelijk die heb ik gedownload
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Hou je voet eens tegen de uitlaat (met een laars aan)..
Check je kickstarter of die tegen het blok rammelt..
Is het niet gewoon een bijgeluidje?
Check je kickstarter of die tegen het blok rammelt..
Is het niet gewoon een bijgeluidje?
is het geluid van de sloppy tandwielen van de primaire aandrijving/koppelingshuis.
Als de krukas lagers gewoon ok zijn, alles netjes in mekaar is gezet, dan no worries en gaan rijden. Ze maken gewoon een takke herrie.
Voor de lol zou je eens naast een oudere ktm, of oudere husa moeten gaan staan. J schrikt je een ogeluk van die herrie.
Als de krukas lagers gewoon ok zijn, alles netjes in mekaar is gezet, dan no worries en gaan rijden. Ze maken gewoon een takke herrie.
Voor de lol zou je eens naast een oudere ktm, of oudere husa moeten gaan staan. J schrikt je een ogeluk van die herrie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Als ik hem in de versnelling zet is het geluid er nog steeds. Bigend is nagemeten en goed. Cilinder en zuiger enzo is echt gewoon goed. Daar komt het geluid ook niet vandaan.
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Klinkt mij toch alsof er mogelijk iets buiten het blok resoneert..
bij mijn 380 kwam de uitlaat bij een bepaald toerental tegen het ontstekingsdeksel aan (fmf gnarly), een deuk erin meppen was de oplossing...
is dit bij jou ook niet het geval?
de koppelingskorf was niet ruim?
net even het filmpje bekeken.
het klinkt bekend, de mijne heeft t wel iets minder denk ik.
het zijn gewoon blok en/of uitlaat geluiden.
geen zorgen maken en rammen met dat ding!
maarrrrrr,
het zou ook nog kunnen zijn dat de powervalve tegen de aanslag rammelt.
haal het dekseltje aan de linkerkant van de cilinder af en beweeg het stangetje omhoog of omlaag met draaiende motor. je moet m altijd na het monteren van de cilinder afstellen volgens boek.
en tot slot,
ZE ZIJN NIET ERG STIL!
is dit bij jou ook niet het geval?
de koppelingskorf was niet ruim?
net even het filmpje bekeken.
het klinkt bekend, de mijne heeft t wel iets minder denk ik.
het zijn gewoon blok en/of uitlaat geluiden.
geen zorgen maken en rammen met dat ding!
maarrrrrr,
het zou ook nog kunnen zijn dat de powervalve tegen de aanslag rammelt.
haal het dekseltje aan de linkerkant van de cilinder af en beweeg het stangetje omhoog of omlaag met draaiende motor. je moet m altijd na het monteren van de cilinder afstellen volgens boek.
en tot slot,
ZE ZIJN NIET ERG STIL!
ik zla zaterdag eens naar de powervalve gaan kijken. heb weinig tijd daar baal ik echt van. uitlaat is hetzoiezo niet.
voor mijn gevoel komt het geluidje beetje daar ook vandaan dus vandaar
mvg mark
voor mijn gevoel komt het geluidje beetje daar ook vandaan dus vandaar
mvg mark
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Mark,
Misschien moet je eens nieuwe veertjes op de uitlaat zetten.
Ze resoneren namelijk flink, en zijn waarschijnlijk nog de eerste fabrieks-af veertjes. Een maat van mij had ook een vreemd gerammel op z'n 300 en door het monteren van nieuwe (strakke) veren tussen cilinder en voorbocht was het een stuk minder!
Verder ff checken of alles goed is aangedraaid, slangklemmen bijvoorbeeld!
Ik denk niet dat het iets ernstigs is. Zoals gezegd maakt een 380 wel wat bijgeluiden.
Misschien moet je eens nieuwe veertjes op de uitlaat zetten.
Ze resoneren namelijk flink, en zijn waarschijnlijk nog de eerste fabrieks-af veertjes. Een maat van mij had ook een vreemd gerammel op z'n 300 en door het monteren van nieuwe (strakke) veren tussen cilinder en voorbocht was het een stuk minder!
Verder ff checken of alles goed is aangedraaid, slangklemmen bijvoorbeeld!
Ik denk niet dat het iets ernstigs is. Zoals gezegd maakt een 380 wel wat bijgeluiden.
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Dit is wel een heel erg bijgeluid. Zitten de boutjes die de spoel van je dynamo borgen wel goed vast? Er lijkt iets aan te lopen of heel erg te resoneren.
Zet eens een schroevendraaier met het handvat tegen een gehoorbeschermer. Dan hoor je de meeste bijgeluiden niet meer maar het onderdeel dat dit getik veroorzaakt des te beter!
Zet eens een schroevendraaier met het handvat tegen een gehoorbeschermer. Dan hoor je de meeste bijgeluiden niet meer maar het onderdeel dat dit getik veroorzaakt des te beter!
ik ben er voor de ckerheid langs een zaak met de motor gereden.
die zeide dat ik me nergens druk over hoefde te maken dat die 380 s zoiezo en kut geluid geven.
dus hijs klaar voor de zomer;)
die zeide dat ik me nergens druk over hoefde te maken dat die 380 s zoiezo en kut geluid geven.
dus hijs klaar voor de zomer;)
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
vandaag mijn motor getest. de 380. ben gelijk maar weer naar huis gegaan. hij trekt nog geen frikandell uit een bakje mayo momenteel.
onderin doet hij alles goed. maar dat is het ook. hij gaat niet in de hooge toeren. volgens mij stopt hij waneer de powervalves in moeten gaan.
kan het zijn dat die uitlaat klep gewoon niet zijn werk doet of zo?
onderin doet hij alles goed. maar dat is het ook. hij gaat niet in de hooge toeren. volgens mij stopt hij waneer de powervalves in moeten gaan.
kan het zijn dat die uitlaat klep gewoon niet zijn werk doet of zo?
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
klinkt inderdaad als een powervalve die niet werkt...
heb het ook gehad met m'n oude 300. Nieuwe zuiger gemonteerd en op de een of andere manier had ik de powervalve los zitten.
hoge toeren niet bereikbaar en weinig vermogen.
heb het ook gehad met m'n oude 300. Nieuwe zuiger gemonteerd en op de een of andere manier had ik de powervalve los zitten.
hoge toeren niet bereikbaar en weinig vermogen.
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Nou hij is weer de oude hoor. Het tikken is het waterpomp tandwiel. Dit is namelijk van aluminium bij een 380.
Het vermogen te kort, geen idee wat het was. Mischien dat de uitlaat klep bleef hangen of zo. Kon ook niks vreemds vinde, alles weer laten nameten op speling. Gewoon een fris blokje alles was goed.Ik heb hem nu weer in elkaar gezet en hij ris niet te houde. Echt weer een beest.
Bedankt voor alle reacties. Groeten mark
Het vermogen te kort, geen idee wat het was. Mischien dat de uitlaat klep bleef hangen of zo. Kon ook niks vreemds vinde, alles weer laten nameten op speling. Gewoon een fris blokje alles was goed.Ik heb hem nu weer in elkaar gezet en hij ris niet te houde. Echt weer een beest.
Bedankt voor alle reacties. Groeten mark
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Kwam dit oude topic tegen... wat toevallig, ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Nieuw topend setje en nu een tikkie wat meeloopt met de toeren..
Vorige week mijn radiator lek gehad en een stuk zonder koelvloeistof gereden, dus het kan heel goed het waterpomp tandwiel zijn!
Even checken...
Vorige week mijn radiator lek gehad en een stuk zonder koelvloeistof gereden, dus het kan heel goed het waterpomp tandwiel zijn!
Even checken...