Hallo mensen,
Ik heb laatst advies gevraagd over mijn kawasaki 125 uit '87. Hij was er mee op gehouden. Het bleek waarschijnlijk de koppakking te zijn.
Na hem zojuist vervangen te hebben en met volle verwachting hem weer aan het starten te krijgen wil hij er niks van weten .
Bij vervangen van de koppakking heb ik via uitlaat poort kunnen zien dat er toch behoorlijke krassen op de zuiger zaten. Toch heeft hij volgens mij dezelfde hoeveelheid compressie als voorheen. Na een aantal maal aangetrapt te hebben komt nog steeds dat zelfde ploffende geluid uit de uitlaat.
Heeft iemand een idee wat het alsnog kan zijn?
Alvast bedankt
Groeten Joost
KAWA ademt NOG niet
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
bougie kapot
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
dan zou je ontsteking goed kapot kunnen zijn
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Als ik mij goed herrinner was de laatste keer de koelvloeistof via de overloop er uit gekomen en was je doorgereden tot hij stil viel.
Dan kun je er bijna zeker van zijn dat je zuiger beschadicht is.
Haal de cilinder er af en controleren.
Dan kun je er bijna zeker van zijn dat je zuiger beschadicht is.
Haal de cilinder er af en controleren.
mijne is er ook mee opgehouden (heb erop gelet toen ik aan het rijden was ik zakte van toeren en opeens wou die nix meer geven en bleef maar zakken in toeren tot die uitviel gas geven hielp nix):(
heb bougie vervangen
carb. uitgekuist
alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
wat moet ik allemaal doen om hem weer te doen rijden ??
heb bougie vervangen
carb. uitgekuist
alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
wat moet ik allemaal doen om hem weer te doen rijden ??
Heb toen ook gelijk gekeken of hij nog vonkte en dat was dus nog wel het geval. Het is toch zo als die onsteking kapot zou zijn hij helemaal geen vonk meer geeft?
Heb dus ook gezien dat de zuiger iig aan de uitlaat kant krassen heeft.
Heb dus ook gezien dat de zuiger iig aan de uitlaat kant krassen heeft.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ro die leuke ideeén heeftde ex zot schreef:Om zeker te weten of ie vonkt of niet moet je de bougiekabel op je tong leggen en starten.sorage schreef:alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
Ro.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Heb je een vonk of niet??? Anders in het donker proberen(het is nu vroeg donker) want het scheelt als je geen vonk hebt. Weet je tenminste zeker waarom ie het nu niet doet succes.
sorry, las niet goed. Je hebt een vonk, jammer.
Vonkt ie op het goede moment??????? that's the question, joost.
Dus ontsteking nalopen en bekijken. Roestige verbindingen etc.
Magneet eraf halen om te kijken of je magneet niet verdraait is tov de krukas. (verkeerde ontstekingstijd) afijn veel plezier.
sorry, las niet goed. Je hebt een vonk, jammer.
Vonkt ie op het goede moment??????? that's the question, joost.
Dus ontsteking nalopen en bekijken. Roestige verbindingen etc.
Magneet eraf halen om te kijken of je magneet niet verdraait is tov de krukas. (verkeerde ontstekingstijd) afijn veel plezier.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hmmm
Als ie een vonk heeft, zou ik eerst de carburatie nakijken als ik hem niet aan de gang krijg voor ik alles heel erg goed zou gaan nazien...
Als je zeker weet dat de motor benzine krijgt en vonkt en nog niet loopt, zou ik idd eens naar het onstekingstijdstip kijken.
Als ie een vonk heeft, zou ik eerst de carburatie nakijken als ik hem niet aan de gang krijg voor ik alles heel erg goed zou gaan nazien...
Als je zeker weet dat de motor benzine krijgt en vonkt en nog niet loopt, zou ik idd eens naar het onstekingstijdstip kijken.
Ben aan de ene kant maar aan de andere kant want ik weet nu wat het is. Ik had al krassen op de zuiger gezien toen de cilinder er nog op zat. Gister heb ik eindelijk de cilinder er afgepakt en wat bleek, de zuigerveren bij de uitlaatpoort kant, vast gesleten.
Nu ik dus weet wat het is, kan iemand mij vertellen wat het minimaal gaat kosten om de cilinder te honen en de aanschaf van een nieuwe zuiger.
Er zat al aardig wat speling tussen de zuiger en cilinder dus kan helaas niet voldoen met het vervangen van alleen de zuiger. Hij zat er waarschijnlijk al 8 jaar in .
Kees nog bedankt voor de interesse ik dacht dat dit onderwerp al te oud was en te ver ergens op de lijst van onderwerpen stond.
In afwachting van verdere expertise
groeten Joost
Nu ik dus weet wat het is, kan iemand mij vertellen wat het minimaal gaat kosten om de cilinder te honen en de aanschaf van een nieuwe zuiger.
Er zat al aardig wat speling tussen de zuiger en cilinder dus kan helaas niet voldoen met het vervangen van alleen de zuiger. Hij zat er waarschijnlijk al 8 jaar in .
Kees nog bedankt voor de interesse ik dacht dat dit onderwerp al te oud was en te ver ergens op de lijst van onderwerpen stond.
In afwachting van verdere expertise
groeten Joost
Joost,
Als ik mij goed herrinner heeft een kawa 125 van die tijd al een nicasil wand dus kun je niet honen !
Informeer hier even naar bij een kawa dealer.
Als dat zo is ben je met alleen een nieuwe zuiger geholpen.
kijk even op www.pro-x.com
Als ik mij goed herrinner heeft een kawa 125 van die tijd al een nicasil wand dus kun je niet honen !
Informeer hier even naar bij een kawa dealer.
Als dat zo is ben je met alleen een nieuwe zuiger geholpen.
kijk even op www.pro-x.com
Hey,
Mijn cilinder is eind november ook vastgelopen door een domme fout van mij. Ik heb die toen binnen gedaan om te laten honen. Ze hebben mij dan verteld dat de cilinder laten oplassen en opnieuw honen ongeveer 250€ kost. Ik heb hem nog altijd niet terug, maar als ik meer weet zal ik het laten weten.
btw: het gaat hier over een 125cc blok van een Husqvarna.
Ik heb mijn cilinder binnen gedaan bij Reytec (http://www.reytec.be). Dit is een belgisch bedrijf maar zij laten de cilinders reviseren bij een Nederlands bedrijf. Op de site van Reytec staat een link naar de site van dat bedrijf en daar kan je een prijslijst vinden.
mvg,
Werner
Mijn cilinder is eind november ook vastgelopen door een domme fout van mij. Ik heb die toen binnen gedaan om te laten honen. Ze hebben mij dan verteld dat de cilinder laten oplassen en opnieuw honen ongeveer 250€ kost. Ik heb hem nog altijd niet terug, maar als ik meer weet zal ik het laten weten.
btw: het gaat hier over een 125cc blok van een Husqvarna.
Ik heb mijn cilinder binnen gedaan bij Reytec (http://www.reytec.be). Dit is een belgisch bedrijf maar zij laten de cilinders reviseren bij een Nederlands bedrijf. Op de site van Reytec staat een link naar de site van dat bedrijf en daar kan je een prijslijst vinden.
mvg,
Werner
Kees, een nikasil cilinder laat zich wel honen, hoe denk je anders dat die hoonstrepen er in komen??
Ik heb mijn cilinder ooit weg gebracht en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat.
Allereerst slijpen ze de oude laag eruit, daarna nikasilen ze hem te krap en honen daarna tot de juiste diameter. Dit is grof gezegd de mannier.
Ik heb mijn cilinder ooit weg gebracht en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat.
Allereerst slijpen ze de oude laag eruit, daarna nikasilen ze hem te krap en honen daarna tot de juiste diameter. Dit is grof gezegd de mannier.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
tussen honen en honen zit ook verschil......huskie schreef:Kees, een nikasil cilinder laat zich wel honen, hoe denk je anders dat die hoonstrepen er in komen??
Ik heb mijn cilinder ooit weg gebracht en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat.
Allereerst slijpen ze de oude laag eruit, daarna nikasilen ze hem te krap en honen daarna tot de juiste diameter. Dit is grof gezegd de mannier.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ze honen een nicasil cilinder na het indampen van een nieuwe nicasil laag... zal wel ff verhaaltje scannenKees schreef:Huskie,
Je hebt volkomen gelijk,maar ik had begrepen dat de cilinder beschadigd was.
En dat hij hem via honen weer wilde repareren en dat lukt bij een nicasil cilinder dus niet.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ook jij hebt gelijk Kees , want als ie door die veer beschadigt is moet ie eerst gelast worden etc. en redt ie het niet met alleen honen.
Wat weten we toch veel hè met z'n allen
Nu nog even wachten op Rudy, traag hoor die jeugd
Wat weten we toch veel hè met z'n allen
Nu nog even wachten op Rudy, traag hoor die jeugd
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ben even wat anders aan het uploaden
klaar (verhaal komt uit de auto&motortechniek (krijg korting als je mts/hts autotechniek ben:mrgreen: )
wat hoon technieken zorgen voor extra smering (beter oliefilm)(voor meer info lees het hele verhaal maar )
klaar (verhaal komt uit de auto&motortechniek (krijg korting als je mts/hts autotechniek ben:mrgreen: )
wat hoon technieken zorgen voor extra smering (beter oliefilm)(voor meer info lees het hele verhaal maar )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300