even voorstellen: nieuwe DR BIG eigenaar

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bij de 750 en 800 1 of beide gasnaalden 1 standje hoger hangen maakt hem pittiger :wink:

Aangezien beide carbs op 1 cilinder zitten kan je dus gewoon spelen met verschillende standen in de carbs :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Guys,

Ik ben van plan zondag te beginnen aan een kleine make-over voor de BIG. Daarvoor moet ik heel wat stickers wegpoetsen. Heeft iemand een goede tip voor de lijmresten van die stickers.

Ik heb al 1 sticker verwijdert maar de lijmresten waren erg moeilijk te verwijderen met Aceton.

Ik kan me herrinderen dat er ergens een aceton gel te verkrijgen is... iemand een idee waar?

Greetz Jelle
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Lampenolie en pindakaas schijnen prima stickerverwijderaars te zijn.

Klik
Assumption is the mother of all fuck ups
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

mrLittle schreef:Guys,

Ik ben van plan zondag te beginnen aan een kleine make-over voor de BIG. Daarvoor moet ik heel wat stickers wegpoetsen. Heeft iemand een goede tip voor de lijmresten van die stickers.

Ik heb al 1 sticker verwijdert maar de lijmresten waren erg moeilijk te verwijderen met Aceton.

Ik kan me herrinderen dat er ergens een aceton gel te verkrijgen is... iemand een idee waar?

Greetz Jelle
Hoi Jelle,

Om hardnekkige lijmresten te verwijderen gebruik ik een lijmremover van 3M, dit kan je kopen in een auto materialenhandel.
Veel carrosseriebedrijven gebruiken dit ook om lijmresten van sierlijsten, emblemen en dergelijke te verwijderen.

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

wat je ook gebruikt, eerst op een plekje uit het zicht testen of jouw lak bestand is !

en vaak blijf je toch de "schaduw" van de sticker zien, de lak er onder is al 20 jaar beter beschermd als de rest.
have BIG fun

D.F.M.T.
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Nou dat was een goede klus-sessie!

Na een uitgebreide schoonmaak van de carb's en ze weer terug op fabrieksafstelling gezet te hebben die dingen weer in de rubbers gehangen. PFFF wat een klus is dat! Fijn dat ik daar een extra set handen bij tot te beschikking had.

Ik heb het uit eindelijk dus toch allemaal weer juist aangesloten want na enkele minuten wachten (na het kraantje open te zetten) sloeg hij vrij vlot aan en liep direct mooi (wel met choke).

Na een minuutje de choke iets minder (normaal zou hij dan direct al stotteren en stoppen). En na weer een minuut alle choke eraf!

Even met de stelschroef de rpm van 2000 naar 1200-1400rpm zetten en plop plop plop plop! Prachtig! Hij liep super mooi!

Ook de gasrespons is mooi! Geen na-ijlen en heel strak op het gas!

Nadat hij warm was even de olie ververst, waarna nog even een dashboardlampje vervangen moest worden en nu kan hij weer de weg op.

Helaas nog geen meters gemaakt omdat het inmiddels 2uur snachts was en ik wel toe was aan een kussen en een dekentje!

Zeer voldaan gaan slapen! Thanks BIG TIME for the help!

Alle tips waren SPot on en als jullie het niet erg vinden zal ik alleen maar meer om advies vragen want dit smaakt naar meer!

Greetz!
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Yeahhhhh
alleen nog wachten op beter weer zodat al die opgeknapte bigjes weer de wegen op en de lanan in kunnen....................
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

futurist schreef:Yeahhhhh
alleen nog wachten op beter weer zodat al die opgeknapte bigjes weer de wegen op en de lanan in kunnen....................
futurist
:D :D

Ik beken, mijn Big staat ook al een tijdje op stal, maar ik wil hem dan ook zo graag nog 15 jaar hebben,..... :P

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Zo daar ben ik weer. En blij dat ik ben. De DR is naar Mulders Motoren in Veendam geweest. daar is de motor op de testbank geweest en hebben ze alles opnieuw afgesteld. Vlotterniveau was niet goed, sproeier verdeling was niet oke en zo nog een paar kleinigheden. De motor loopt nu echt helemaal top. Starten zonder choke zelf met deze temperaturen. Van inhouden is geen sprake meer, trekt in alle versnellingen door tot in het rood. Topsnelheid ligt rond de 170 kmh. Ben echt heel tevreden.
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

wow dat klinkt goed! Gefeliciteerd!! Veel rijplezier toegewenst!

Ik ga morgen ook weer de hele dag klussen, ben hem opties wat aan het bijschaven, zoals je op pagina 1 van dit item ziet heeft de vorige eigenaar een kleurvolle smaak gehad... dus nu even wat rechzetten.

Ik kwam gisteren toevallig een 18inch achterwiel voor een DR tegen. Wel mooi maar voegt het ook iets toe? Offroad vooral lijkt me. Zijn er anderen die er een 18inch achterwiel in gehangen hebben en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Greetz Jelle
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Wim, veel plezier met het herboren beesd!

MrLittle, BIG88 heeft een 18" achter, het geeft je meer banden keus offroad, maar het lekkerste bandje, de K760 komt gewoon in 17" :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb hier nog steeds een 18" velg liggen. Wil ik ooit nog om mijn Big naaf spaken. Past dat in een standaard SR42 a-brug?

OJ
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

met 18" gaat je toerental wat omlaag bij snelweg gebruik, dat is prettig.
maar dat wil je dan weer niet bij off road gebruik, dus tandwieltjes aanpassen.
verschil met rijden ? in ieder geval niet met mijn skills.
betere bandenkeuze, YEP.
en het past gewoon standaard in alle big's
have BIG fun

D.F.M.T.
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Zooo net op tijd klaar (voor het mooie weer), nou ja klaar... nu ik begonnen ben met "opknappen" ben je nooit klaar. Ben wel tevreden.

Ik heb dus na de carburatie revisie, olie verversing etc. Ook het uiterlijk van mn BIG even onder handen genomen. Dit was volgens mij ook wel nodig (zie pagina 1 van dit onderwerp), nu moeten er nog stickertjes op (niet te veel: 1 "S"van suzuki en 1x 800S aan elke kant).

zie hier het resultaat! Laat maar horen.... wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door mrLittle op zo mar 27, 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

nog een...
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

en nog een...
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

en de laatste...


Oh gister ook mn eerste meters echt off-road (althans voor mij! Ik zie soms filmpjes langs komen....) maar daar is hij goed te controleren, prachtig. Denk dat ik een verslaving erbij heb!

Greetz
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ziet er goed uit!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie