Grootscheepse controles

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Hij was er weer in Drenthe: De grote controle op offroad rijders in de bossen van de gemeente Westerveld (en omstreken?). Wat de resultaten zijn geweest weet ik niet, zal ongetwijfeld in de krant staan morgen. Wij zijn een tig keer aangehouden, maar reden op openbare zandpaden, dus niks aan de hand voor ons. Een ander stel (7-9 stuks?) uit omgeving waren wat minder handig, die reden na een stopteken door. Beetje jammer, want daar wordt de situatie vaak niet veel beter van..

Valt me trouwens op dat veel mensen direct met de marechaussee aan te telefoon hangen nadat we ze rustig en netjes gepasseert zijn! (zoals vandaag) Ik denk serieus dat 95% van de klachten enorm wordt uitgedijd door deze personen, en daarom compleet onterecht zijn.. Benieuwd of ze dit bij staatsbos/marechaussee registreren, want in principe kan iedere klojo bellen met de mededeling dat ze bijna zijn aangereden, ookal zit je thuis... Ik heb namelijk nooit het idee dat andere recreanten zich aan ons ergeren? Liggen die paar haters dan in de bosjes ofzo? Wordt hoog tijd voor een open besprekingsavond, wil die mensen wel eens zien met hun argumentatie..

Maargoed, het was te verwachten in het eerste mooie weekend na de winter, iedereen trekt er natuurlijk weer op uit! Daarom: zijn er op andere plekken in NL ook nog controles geweest?
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Na het vluchten mogen ze je motor (tijdelijk) in beslag nemen, dus niet handig. De wandelaars vandaag wel gezien, ze waren met horden. Wij zijn uitgeweken naar een ander plekje, waar niemand was.

Nog wel motorpolitie gezien die parallel met ons opreed. Die hebben we gewoon genegeerd. Kan je ook een stopteken niet zien. Wij reden off-road, kom ons maar halen;-) Het was goed drassig zeg!
:toost:
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Vandaag was gemaakt voor Offroad rijden :lol:
Met z'n vieren ruim 125 km gereden en pas wat later op de ochtend wat wandelaars gezien. Onderweg nog 3 man met een quad meegenomen op een mooi stuk route.
Het eerste ritje in 2011 zit erop.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
vanisher
Berichten: 76
Lid geworden op: di aug 04, 2009 18:36

Ow, vanmorgen ontsproot het idee om nog een beetje in en rond Havelte rond te rijden. Niet gedaan, en ook niet veel spijt van geloof ik :D
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

We hadden zondag ook lekker gereden.
Nattigheid viel mee.
We ware vroeg weg, zodat we nog voor de start van de mountainbike tocht grote delen gehad hadden.

Ook zo'n 140 km gereden.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Redski schreef:Vandaag was gemaakt voor Offroad rijden :lol:
Met z'n vieren ruim 125 km gereden en pas wat later op de ochtend wat wandelaars gezien. Onderweg nog 3 man met een quad meegenomen op een mooi stuk route.
Het eerste ritje in 2011 zit erop.
Ruim 32Km per man :wink:

Maar mijn eerste "grondverkenning" van dit jaar moet nog komen. :oops:
Wordt waarschijnlijk samen met mijn vrouw en mijn zoon die pas ook een KLX250 ('82) heeft gekocht. Soort van vuurdoop :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ach, aan met merk gaat het niet liggen, de mijne heeft moddervrees.

mijn eerste frontflip zit er weer op voor 2011, maar in plaats van dat de motor naast me neer ploft kwam ie op me, jas kapot, t-shirt kapot, schouder n paar sneetjes.

verder was het meer zwemles dan rijden hier..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zit nu lekker met droge sokken na 3 uur in vol gelopen crosslaarzen, lekker veel blub en water 8)

Ben wel regelmatig wezen rijden maar was niet echt leuk in de sneeuw en ijsplaten..

Vorige week hier nog leuk onder uit toen de grasstrook net zo glad als het ijs bleek tijdens het controleren van een roadbookrit..

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

ik heb gehoord dat er zondag op de oirschotseheide ook weer bezig zijn geweest...
Laatst gewijzigd door royke1 op za feb 05, 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Boerr vraagt zich af of telefoontjes gevolgen hebben of geregistreerd worden. Stichting Codegroen Nederland is in gesprek met de Provincie Brabant. Deze commissie die door de Provincie Brabant in het leven is geroepen, is gerealiseerd aan de hand van de cijfers (score) van de klachtenlijn. Overheden baseren zich hoofdzakelijk op cijfers. Het is natuurlijk zo krom als wat, dat iedereen die de offroadsport dwars wil zitten, dit kan. Telefoontjes aan de klachtenlijn worden niet gecontroleerd op waarheid of op correctheid. Nu kun je je afvragen of je je als Stichting Codegroen in wilt laten met zulke volksverlakkerij. Tot nu toe wel. De reden hiervan is, dat men zich bij de Provincie realiseert, dat er "haken en ogen" aan dit systeem zitten. In 2011 heeft de Stichting Codegroen als speerpunt, om offroadrijders (maar ook andere geinteresseerden) gedegen te gaan informeren over wetsartikelen, regelgeving, gedragingen enz in het buitengebied. Het is niet de bedoeling om de mazen in de wet bloot te gaan leggen, maar meer om de actieve recreant in het buitengebied beter te informeren over hun rechten en plichten in het buitengebied.
tips en reacties over dit planvan Codegroen zijn uiteraard welkom.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
klomp

roep het nou niet te hard!
Voor je het weet kom je ze tegen na dit soort berichten. :cry:
Laatst gewijzigd door klomp op di feb 08, 2011 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

niet handig zo'n post..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

jullie hebben gelijk.. is gewijzigd
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Ook afgelopen weekend was het weer in de provincie raak:

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws- ... wsID=57018
Plaats reactie