Hoi,
Ik heb een probleempje met een Kawasaki KX250, namelijk mijn koppeling gaat heel zwaar het ligt niet aan de kabel, want op het blok gaat het ook zwaar. Koppelen gaat verder wel goed, hij gaat goed in de versnelling en kraakt ook niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Koppeling gaat zwaar.
Moderator: ghulst
hoe probeer jij dat uit, het feit dat je vindt dat hij op het blok ook zwaar gaat. Ik kan mijn koppeling niet eens bewegen via de hevel op het blok?
en ging hij dus minder zwaar, of heeft hij een tijd stil gestaan en probeer je de koppeling met motor uit?
en ging hij dus minder zwaar, of heeft hij een tijd stil gestaan en probeer je de koppeling met motor uit?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dat klopt met de hand kan ik de hevel niet bewegen, met een tang gaat het nog net, en het maakt niet uit of de motor loopt of niet. Maar bij jouw gaat hij met de hevel ook zwaar? Hoe zwaar gaat dat met de koppeling dan? Bij mij knijp je met moeite met 2 vingers in.
-
- Contacteer:
ik kan hem met 1 vingertje inknijpen , nieuwe kabel helpt meestal een heleboel (zolang alles in het blok nog goed is natuurlijk)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
als de koppeling zwaar gaat kunnen dat de volgende dingen zijn.
De kabel is oud en er zit zand etc in.
De drukgroep, platen etc zitten vast door oude olie, en wordt beter als de motor goed warm is.(olie vervangen, dunnere olie gebruiken)
Het feit dat de koppeling ingesleten kan zijn, zegt niets over het zwaar bewegen van de koppeling. Hij zal alleen niet meer vrijkomen tijdens rijden en dus slecht werken.
En de naaldlagers die de hevelarm ondersteunen zijn slecht en aan vervanging toe.
En de koppelingshendel zelf kan teveel speling hebben. En dus veel wrijving veroorzaken.
De kabel is oud en er zit zand etc in.
De drukgroep, platen etc zitten vast door oude olie, en wordt beter als de motor goed warm is.(olie vervangen, dunnere olie gebruiken)
Het feit dat de koppeling ingesleten kan zijn, zegt niets over het zwaar bewegen van de koppeling. Hij zal alleen niet meer vrijkomen tijdens rijden en dus slecht werken.
En de naaldlagers die de hevelarm ondersteunen zijn slecht en aan vervanging toe.
En de koppelingshendel zelf kan teveel speling hebben. En dus veel wrijving veroorzaken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
wat ik gedaan heb met mijn honda is de veren die de de platen aandrukken erbij 2 iets af te slijpen kijk uit dat je er niet teveel afhaald anders moet je twee nieuwe veren kopen... de koppeling gaat dan soepeler omdat de tegen druk minder is ......en nu hoor ik ze al denken dat is niet goed dan gaat hij toch slippen ?? maar hier komt het zet er dan 1 extra gevoerde of stalen plaat bij dit werdt vroeger heel veel gedaan... de druk op de platen blijf hetzelfde maar de kracht die hij nodig heeft om hem vrij te maken is minder ............
maar nogmaals let op de hoeveelheid die je weghaald meestal is 1 a 2 wikkels van de veer voldoende
maar nogmaals let op de hoeveelheid die je weghaald meestal is 1 a 2 wikkels van de veer voldoende
-
- Site Admin
- Contacteer:
De meeste kabels kun je zowel aan de onderkant (bij de hevel) als bij aan de bovenkant (bij de gashandel) stellen.
Zorg dat de kabel en de hevel , met ingetrokken koppeling, een hoek van 90 graden vormen. Met die hoek ontwikkel je de meeste kracht met de minste inspanning.
Wat hierboven staat over veren verslappen;je kunt je ze ook aan de buitenkant iets afslijpen i.p.v. ze in te korten. De spiraal wordt dan iets dunner.
Zorg dat de kabel en de hevel , met ingetrokken koppeling, een hoek van 90 graden vormen. Met die hoek ontwikkel je de meeste kracht met de minste inspanning.
Wat hierboven staat over veren verslappen;je kunt je ze ook aan de buitenkant iets afslijpen i.p.v. ze in te korten. De spiraal wordt dan iets dunner.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
luie peewee kruipt uit zijn winterverblijf :
Probeer eens een Featherlite kabel (nee geen overeenkomst met de rubber artikelen). Dit zijn perfecte kabels met een vreselijke lichte werking.
Scheelde bij mijn huskie gelijk een heleboel.
groetjes
peewee
Probeer eens een Featherlite kabel (nee geen overeenkomst met de rubber artikelen). Dit zijn perfecte kabels met een vreselijke lichte werking.
Scheelde bij mijn huskie gelijk een heleboel.
groetjes
peewee
Hoi,
Allereerst iedereen alsnog de beste wensen.
Het probleem is opgelost er zaten twee verschillende soorten veren in het blok. Waardoor er te veel tegen druk op de koppeling zat.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gr. Dennis
Allereerst iedereen alsnog de beste wensen.
Het probleem is opgelost er zaten twee verschillende soorten veren in het blok. Waardoor er te veel tegen druk op de koppeling zat.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gr. Dennis