Oke hier een probleem bij mij .
Ik heb de laatste tijd wel vaker problemen met het uit de versnellingschieten van mijn hondatje. Ik heb heel lang gedacht dat ik zelf het probleem was maar hij doet het best regelmatig (gister een 6-7 keer ). Gevolg als hij eruit knalt is behalve een hondatje die volgas onbelast loopt een versnellingsbak die behoorlijk aparte geluiden maakt . Ik schakel inprincipe altijd met koppeling , dacht zelf dat het zoals ik net al zei aan mezelf ligt (nieuwe crosslaarzen enz enz) maar hij doet het best vaak en gister zelfs een keer toen ik terugschakelde (alleen van de 2>>3 of 3>>2).
Versnellingspendaaltje komt trouwens nergens tegenaan (ontstekingskapje zou hij tegenaan kunnen komen). Nu ben ik zelf aardig handig maar vraag ik meer naar mensne die er ervaring mee hebben wat het probleem kan zijn (ik heb geen zin hele hondatje te slopen voor een of ander probleem waar de cretjes zowizo last van hebben).
Ps: het gaat hier dus om een 99 cr125
versnellingsbak probleem
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Dat word opmaken, Rudy
Soms heb ik het van 3 naar 4, dan valt ie in z'n neutraal, terwijl de neutraal daar natuurlijk niet zit. Hij valt precies tussen 3 en 4 in, en dan kan hij even vrijspinnen op z'n as.
Toen ik mijn blokkie open had, kon je duidelijk zien dat het euvel lag aan de afgeronde inhaak tanden. Weet niet de precieze naam, maar ik kan ze wel aanwijzen op een fotootje. Die worden gewoon steeds ronder en haken steeds slechter in. Helaas word het dus niet minder, maar goed doorschakelen helpt wel. Alleen als je dus aan het crossen bent, vergeet je dat wel eens inde haast. Wanneer moet er een nieuw bigend in, kun je alles gelijk doen.
Soms heb ik het van 3 naar 4, dan valt ie in z'n neutraal, terwijl de neutraal daar natuurlijk niet zit. Hij valt precies tussen 3 en 4 in, en dan kan hij even vrijspinnen op z'n as.
Toen ik mijn blokkie open had, kon je duidelijk zien dat het euvel lag aan de afgeronde inhaak tanden. Weet niet de precieze naam, maar ik kan ze wel aanwijzen op een fotootje. Die worden gewoon steeds ronder en haken steeds slechter in. Helaas word het dus niet minder, maar goed doorschakelen helpt wel. Alleen als je dus aan het crossen bent, vergeet je dat wel eens inde haast. Wanneer moet er een nieuw bigend in, kun je alles gelijk doen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Heb dat probleem wat Huskie beschrijfd ook gehad bij mijn CR 250 uit 94.
Alleen sprongen er toen al de versnellingen uit als ze er al inzaten. Vorken krom en bijna alle tandwielen rond. Hou je hard maar vast: tandwielen kosten gemiddelt 75 zeuro en vorken ook iets van 50 dacht ik.
Sterkte!
Alleen sprongen er toen al de versnellingen uit als ze er al inzaten. Vorken krom en bijna alle tandwielen rond. Hou je hard maar vast: tandwielen kosten gemiddelt 75 zeuro en vorken ook iets van 50 dacht ik.
Sterkte!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
nooit grappig , ik was er zelf ook al bang voor.... Rudy die al langer stiekem nadenkt over een 250je
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd maar ik ben bang dat me dat erg veel geld gaat kosten , daarom zit ik te denken toch maar even door te crossen (wat natuurlijk niet verkeerd is voor mijn eventueel volgende carierre ).Freek schreef:Als je toch bijna een rijbewijs hebt, kun je er gelijk een met kenteken kopen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
ist nie verstandiger om m nu in te ruilen nou die nog schakeld?.. straks doet ie dat nie meer ( want t gaat erger worden) dan zal de waarde ook sterk dalen .. een motor met kapotte bak ruilt niet zo lekker in ... of je verkoopt m particulier ..Rudy schreef: nooit grappig , ik was er zelf ook al bang voor.... Rudy die al langer stiekem nadenkt over een 250je
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
jij heb al net zo slechte ideeen , ik heb eerlijk gezegt geen zin de helebak los te halen. Zeker omdat ik er toch wel eens hard aan denk een 250 te kopen (wat zeker in arnhem stukken makkelijker moet rijden). Koppelingsplaten zullen hun beste tijd ook wel gehad hebben.JoeBaR schreef:ist nie verstandiger om m nu in te ruilen nou die nog schakeld?.. straks doet ie dat nie meer ( want t gaat erger worden) dan zal de waarde ook sterk dalen .. een motor met kapotte bak ruilt niet zo lekker in ... of je verkoopt m particulier ..Rudy schreef: nooit grappig , ik was er zelf ook al bang voor.... Rudy die al langer stiekem nadenkt over een 250je
Tja aan wie ik hem dan verkoop , meestal krijg je er bij een bedrijf vrij weinig geld voor terug of niet?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
particulier weg doen nou die nog schakeld Rudy ... lijkt mij het meest kosten besparend ... ennuh .. je wil toch naar een 250 ... trouwens.. ik moet ook mn KtMetje wegdoen nou die loopt... straks issie weer kaduuk en vang ik dr ook niet meer voor wat ik er voor hebben wil .. inruilen vind ik ook niet wat ... het geen je terug krijgt voor je oude motor betaal je stiekum terug aan de nieuwe motor... ik doe altijd mn motor particulier weg en dan met het pak geld ( en nog een beetje van t sparen dr bij ) op naar de dealer
BIERTAKT crossen en zuupn
dat geintje koste mij een paar jaar geleden ongeveer 800 oude guldentjes: nieuwe tandwielen 2e 3e en 4e versn.+ twee kromme schakelvorken zelf uit en inelkaar sleutelen scheelt heelwat geld , succes ermee.
regen is en ander type mooi weer