kofferdragers/safety bars
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
wie heeft / weet nog een set kofferdragers en safety bars (ik vind valbeugels of crashbars zo'n uitdagende term) voor een SR43
ik zoek ook nog steeds het afdekplaatje van het rekje
futurist
ik zoek ook nog steeds het afdekplaatje van het rekje
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Ben zelf ook op zoek naar safety bars voor de Big Sr43..
Misschien als er genoeg intresse is een keer een aantal laten lassen/poedercoaten??
Misschien als er genoeg intresse is een keer een aantal laten lassen/poedercoaten??
Ik denk dat het lassen voor mij het probleem niet is, maar hoe krijg je die stalen buizen gebogen?
OJee
OJee
maken wordt al gauw te duur incl coaten, een set kost € 133 bruto
futurist
een middenbok wil ik ook nog wel
futurist
een middenbok wil ik ook nog wel
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dit is alleen voor het coaten? Wow ja dat is wel een behoorlijk prijsje. Gewoon een kleutje spuiten (mooi lakje) is geen optie?futurist schreef:maken wordt al gauw te duur incl coaten, een set kost € 133 bruto
futurist
een middenbok wil ik ook nog wel
Hij hoeft voor mij per verflaag maar 1 keer iets op te vangen! haha, daarna wil ik hem best wel even demonteren en opnieuw lakken.
Greetz
Hammerite blijft goed zitten hoor en na een schuivertje is de poedercoat er ook af.
OJee
OJee
een set nieuw van 5 star kost incl alle benodigde onderdelen € 133,=
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik snap niet waar friturist over schrijft, dus bij deze is mijn comment weer weg getoverd!
sorry voor de topic vervuiling
sorry voor de topic vervuiling
Laatst gewijzigd door CrazyWezel op do feb 03, 2011 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
om verwarring te voorkomen ik heb het over de kofferdragers, de
ik bestel ze bij Motana, 133 in min 20% korting op excl bedrag wordt € 106.40
ze hebben nog één set liggen mazzel me, ik weet alleen de kwaliteit niet van 5 star, kofferdragers hoeven geen klappen op te vangen toch.
crash bars is moeilijker want voor onze oudjes ligt dat niet meer op voorraad zodat leuke kortingen niet echt lukt.
greetz Futurist
verder weinig reactie hier voor een paar mooie occasie beugels of middenbok
ik bestel ze bij Motana, 133 in min 20% korting op excl bedrag wordt € 106.40
ze hebben nog één set liggen mazzel me, ik weet alleen de kwaliteit niet van 5 star, kofferdragers hoeven geen klappen op te vangen toch.
crash bars is moeilijker want voor onze oudjes ligt dat niet meer op voorraad zodat leuke kortingen niet echt lukt.
greetz Futurist
verder weinig reactie hier voor een paar mooie occasie beugels of middenbok
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
Ik heb vorig jaar via ebay kofferdragers van hepco en becker voor 79,-euris gescoord, regelmatig ebay checken! Louis.de heeft die dingen ook van 5star: http://www.louis.de/_20cecd437535aa7cbe ... p_id=SR43B
Volgens mij kun je ook goedkope andere dragers aanpassen om op de Big te zetten. Het steld eigenlijk niet zoveel voor als je een beetje handig bent. Uiteindelijk wilde ik geen koffers op de Big zetten, veel te zwaar en schafte Ortlieb speedbags aan. Gevolg, die passen niet op het h&b draagsysteem omdat de riemen tekort waren . Dus heb ik de zelfdragende constructie van de tassen aangepast zodat ze ook makkelijker demontabel waren.
Volgens mij kun je ook goedkope andere dragers aanpassen om op de Big te zetten. Het steld eigenlijk niet zoveel voor als je een beetje handig bent. Uiteindelijk wilde ik geen koffers op de Big zetten, veel te zwaar en schafte Ortlieb speedbags aan. Gevolg, die passen niet op het h&b draagsysteem omdat de riemen tekort waren . Dus heb ik de zelfdragende constructie van de tassen aangepast zodat ze ook makkelijker demontabel waren.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mooie motor, kicke handkappen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
De handkappen heb ik versterkt met een alu profiel van 5.-euris en werken perfect, ben er zomaar es een keer op gevallen En zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn met dat offroad rijden met zo'n tank : .
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
De handkappen heb ik versterkt met een alu profiel van 5.-euris en werken perfect, ben er zomaar es een keer op gevallen En zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn met dat offroad rijden met zo'n tank : .
Totdat je een keer valt en dat alu je hand in tweeen snijdt...
OJ
OJ
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Niet vallen dus
Big Bigger Tiger en weer Big
Pardon my English some tech information sharing
The 5Stars crash bars are sh...t originally. Real sh..t just as well as H&B - they bend like plasticine at attachment points because they are not well designed. I had to cut and re-weld them and change whole mount system after couple of hard falls on paved roads.
Not pretty anymore, but work like charm - most important is front upper mount. See attached photo
Luggage carriers offered on market is way too wide. I used "frame" part of old Bandit carriers (Givi I think it was) and built my own system - now with 2 panniers my DR is 850 mm wide (exactly same as handlebar)
Here is some photos. It was not difficult to do it, difficult part was to make fixation for ex-Aprilia Pegaso Garda panniers. Those were only panniers I can get cheap, 30 liters each and only 190 mm deep.
Now I can filter through traffic on long tours without constant attention to width of bike. All you need is patience, angle grinder, some pieces of metal and simple stick welder
The 5Stars crash bars are sh...t originally. Real sh..t just as well as H&B - they bend like plasticine at attachment points because they are not well designed. I had to cut and re-weld them and change whole mount system after couple of hard falls on paved roads.
Not pretty anymore, but work like charm - most important is front upper mount. See attached photo
Luggage carriers offered on market is way too wide. I used "frame" part of old Bandit carriers (Givi I think it was) and built my own system - now with 2 panniers my DR is 850 mm wide (exactly same as handlebar)
Here is some photos. It was not difficult to do it, difficult part was to make fixation for ex-Aprilia Pegaso Garda panniers. Those were only panniers I can get cheap, 30 liters each and only 190 mm deep.
Now I can filter through traffic on long tours without constant attention to width of bike. All you need is patience, angle grinder, some pieces of metal and simple stick welder
I emailed them back then...that's for sure! Perhaps it went to "spam" folder?
I have them on my computer - give me email address where to send scans of templates for flat parts and I will send them right away
I already have different sump guard, much lighter - built from broken Ricky Cross sump guard + bent/adapted aluminium plates. If someone wants my "blue" sump guard I can sell it.
I have them on my computer - give me email address where to send scans of templates for flat parts and I will send them right away
I already have different sump guard, much lighter - built from broken Ricky Cross sump guard + bent/adapted aluminium plates. If someone wants my "blue" sump guard I can sell it.
Well, since Hessler's part cost 160 let say 80? Taking into account how much work I put in it but we can discuss in PM
There is lot changed on my DR... Front forks are from Husaberg FE600 1997, those are WP Extreme forks (50 mm), fully adjustable, travel reduced to 250 mm and forks revalved for DR for my weight by Hessler (I sent fork legs to him for that).
I have custom-made steering stem pressed into original Berg clamp - this is a bit different from method Stefan Hessler using. Berg forks are longer a bit than WP Extremes from KTM and there is no need to make them longer for DR.
Rear shock is Wilbers fully adjustable - stock shock becomes pain in the a..e if front forks are upgraded, so I had no choice.
Wheels are Morad rims with front Husaberg hub, rear DR original hub on Morad rim.
Wheels are interchangeable with offroad wheels (DR original) - change takes 15 minutes to install 21/17 wheels with knobby tires.
If you will need drawings of steering stem - I have them.
There is lot changed on my DR... Front forks are from Husaberg FE600 1997, those are WP Extreme forks (50 mm), fully adjustable, travel reduced to 250 mm and forks revalved for DR for my weight by Hessler (I sent fork legs to him for that).
I have custom-made steering stem pressed into original Berg clamp - this is a bit different from method Stefan Hessler using. Berg forks are longer a bit than WP Extremes from KTM and there is no need to make them longer for DR.
Rear shock is Wilbers fully adjustable - stock shock becomes pain in the a..e if front forks are upgraded, so I had no choice.
Wheels are Morad rims with front Husaberg hub, rear DR original hub on Morad rim.
Wheels are interchangeable with offroad wheels (DR original) - change takes 15 minutes to install 21/17 wheels with knobby tires.
If you will need drawings of steering stem - I have them.