nieuwe aankoop.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Marktm

ik heb sinds gisteren een ktm 380 gekocht. motor komt uit 2001 maar is werkelijk in nieuwstaat. hij was van een oude man die vanwege zijn rug heeft hij er nauwelijks op gerede.
heb de laatste 10 jaar alleen nog maar 4 tact motoren gereden dus moet even weer een betje biuj gebracht worden op het 2 t gebied.

het onderhoud van de motor
zuigerwissel om de hoeveel uur?
evt nog punten waar ik zoiezo op moet letten bij een ktm 380?
tips voor het kicken :O haha

ook ga ik zo af en toe nog wel eens een keertje crossen in de buurt van mijn huis. dan waag ik het er op en dan rijdt ik gewoo over straat daar naar toe. is ongevee 2 km van mijn huis vandaan. ik ga er wel via bosrandjes heen enzo dus flinke vent als ze me pakken.
nou is de de vraag hoe kan ik het beste met de motor rijden als ik daar heen ga. heb gehoord dat een 2t vaak kapot loopt bij een constante snelheid?
alvast bedankt
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
jwrtuning
Contacteer:

heb de laatste 10 jaar alleen nog maar 4 tact motoren gereden
wel 4takt crossmotoren?

Over onderhoud is op dit forum al genoeg geschreven. Zoek even met de zoekfunctie op onderhoud..
Zuigerwissel hangt er een beetje van af hoeveel je rijd en hoeveel gas je geeft. Zo'n 380 maakt niet gek veel toeren dus ik denk dat je daar makkelijk een seizoen mee kunt rijden. Ik hanteer voor mijn 300 KTM 60 rijuren. Op zich kan je er wel langer mee, maar dit is wat KTM voorschrijft en ik wil daar geen risico's mee nemen.
tips voor het kicken :O haha
Kickstarter in de bovenste stand zetten en een flinke trap naar beneden tot je je voetsteun raakt. Wel even "vasthouden" om een gebroken enkel te voorkomen :wink:
Current: HONDA CR500 AF 2009

Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Mario2t
Contacteer:

Absoluut zwak punt van de 380 is de kickstarterkrans. Die wil nog al eens kapot gaan.
huskie

Marktm schreef: ongevee 2 km van mijn huis vandaan. ik ga er wel via bosrandjes heen enzo dus flinke vent als ze me pakken.
nou is de de vraag hoe kan ik het beste met de motor rijden als ik daar heen ga. heb gehoord dat een 2t vaak kapot loopt bij een constante snelheid?
alvast bedankt
Als je hem op die afstand kapot krijgt, ben je een knappe jongen :shock:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
CrazyWezel
Contacteer:

Marktm schreef:ook ga ik zo af en toe nog wel eens een keertje crossen in de buurt van mijn huis. dan waag ik het er op en dan rijdt ik gewoo over straat daar naar toe. is ongevee 2 km van mijn huis vandaan. ik ga er wel via bosrandjes heen enzo dus flinke vent als ze me pakken
echt zo'n voorbeeld van mensen die het voor de rest verkloten.. :roll:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

CrazyWezel schreef:
Marktm schreef:ook ga ik zo af en toe nog wel eens een keertje crossen in de buurt van mijn huis. dan waag ik het er op en dan rijdt ik gewoo over straat daar naar toe. is ongevee 2 km van mijn huis vandaan. ik ga er wel via bosrandjes heen enzo dus flinke vent als ze me pakken
En dat zeg jij? :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Marktm

idd weer zo'n iemand die niet schijnheilig is.
klinkt goed 60 uur met een zuigertje. dat ga ik met deze motor niet rijden in een jaar denk ik.
komt het nou nog wel eens voor dat zon 360 helemaal vast loopt of zo. ik heb inderdaad ook zoiets van dat ding loopt zo rustig dat geeft mij een goed gevoel.
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
roen

heb zelf ook zo'n ding, 1 keer (na aankoop) goed gereviseerd en daarna heerlijk ongenadig rammen met dat ding. (otr)
nooit iets mee gehad.
mouser

Zonder kenteken op de openbare weg is strafbaar. Vluchten bij aanhouding = inbeslagname. Heb je wel een rijbewijs? Zit er nog vulling in je demper?

Groetjes, ooit was ik ook een cowboy maar wordt langzaam verstandig
CrazyWezel
Contacteer:

zappa.suzuki schreef:
CrazyWezel schreef:
En dat zeg jij? :lol:
ik bedoelde niet dat ik nooit het bos omploeg,
meer in de trend van zonder kenteken over de openbare weg,
het komt asociaal over, als je iemand raakt ben je niet verzekerd, niet alleen vervelend voor je zelf, maar vooral voor de gene die je raakt.
en dan nog, als ik ergens heen rijd, ga ik niet door de berm.

dus het heeft niets met schijnheilig te maken, meer met onverantwoord.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Marktm

heb auto-motor rijbewijs.
geloof me ik tokkel er gewoon rustig heen en niemand heeft last van mij. ga echt niet vol aan het gas hangen.
ik heb toestemming van rijkswaterstaat op die plaats te cossen, schiftelijk!
het vervelende is dat je er niet met de auto kan komen dus vandaar.

ik ben wel degelijk bewust van het gene wat er gebeurt als ik iemand aan rijdt of iets dergelijks, ik doe het ook liever niet. mja lopen is ook wat.
en ik ga rijdt er denk 10 x in het jaar of zo
tis niet zo erg als het lijkt haha

heb trouwens eindelijk het kicken onder de knie. beetje gas bij geven. achja 4 t gewend he :P
groetjes.
.
Flip

Marktm schreef: ik heb toestemming van rijkswaterstaat op die plaats te cossen, schiftelijk!
het vervelende is dat je er niet met de auto kan komen dus vandaar.

.
Vertel! Waar? :D
matthijs

ben ook wel benieuwd eigenlijk 8)
exc 380

Helse machine´s zijn het die 380´ers.
Ik heb er ook nog 1tje in de schuur staan.
Daar kan geen 4takt tegen op
Maar zoals hier al werd genoemd, die kickstarterkrans :twisted: .
Ik heb er al zoveel nieuwe veren en tandwielen ingezet dat ik de tel kwijt ben.
Als iemand hier een oplossing voor weet, zet het er maar neer.

Mark
roen

er schijnt wel een oplossing voor te zijn, maar ik weet niet wat.
en zolang die van mij geen problemen heeft ga ik dat niet uitzoeken.
Plaats reactie