Kauwe klauwen dag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Nah.. na 22 uur is Leo gewoon moe en is het eigenlijk bed tijd voor hem..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

8) Trusten :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
DR-Big
Contacteer:

Zo, de carbs zijn eruit en de boutjes van het vlotterhuis konden geen weerstand bieden aan de moersleutel aka 'de kiezentrekker'. Meteen vervangen door imbussen. Morgen maar eens kijken of we die O-ringen kunnen vervangen. Was dat tangetje een idee van Zappa? Hulde!

OJee
zappa.suzuki

Top tangetje niet? had hem al ingepakt :wink:
DR-Big
Contacteer:

Direct nadat ik hem bij jouw gezien had, heb ik hem besteld. Geloof ik al twee maanden in huis, nog niet gebruikt, tot vanavond! Wereldding!

OJ (tis al laat...)
mueslimonster

Heren succes en veel plezier! Op naar de schoonfamilie.. :-(
Dondor Big '93
de antrapper

8) 3 uur thuis, idd kouweklauwendag :D ,
Heeeel gezellig , leuk iedereen (weer) eens te zien,
Hans ,hartelijk bedankt voor de gastvrijheid ,de koffie en de kachel, een superplekje.

Hans D

Van het voorjaar misschien een (IJssel)dijk ritje met een BBQeinde? :idea:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
CvdHout

Hans en de anderen, bedankt voor de leuke dag, gastvrijheid en de hulp!

Veel geleerd van Zappa! :)
Monstersmurf

Leuke dag geweest... idd veel geleerd.. zeker ook van zappa (en schoonheids foutjes.. :wink: )
Hans bedankt voor de gastvrijheid!

Guido (aka Monstersmurf)
bigbrother

twas weer gezellig en weer wat biggers leren kennen, hans bedankt grt
800S

kwam ff buurten en had het lumineuse idee om wat fotokes te schieten
achteraf had ik ook nog wel wat werk aan mijn big gehad, want merkte op terugreis dat mijn bodemonderzoekje van vandaag mijn tank weer eens lek had gemaakt. (op de naad)
heb ik mooi iets om naar uit te kijken na mijn vakantie...... :?

greetz sander
Leo

YAHOOO we zijn vanuit de betonjungle A`dam weer in het bosrijke zuiden beland nadat alle spullen op de terugweg zijn gedropt bij hun nieuwe eigenaren en we zitten aan de fles barfsteiner van Onne :toost: .

Heb me vandaag heerlijk vermaakt met in de weg lopen, slap ouwehoeren, koffie slurpen en vergapen aan oude volvo`s en de sleutelkwaliteiten van deskundigen in het BIGclubhuisnr ?? wat meteen tot het mooiste clubhuis gebombadeerd is door de keuringscomissie.

Dank voor de gezellieheid en graag tot ziens !

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

op foto 4 staat rechts iemand echt in n gay houding,
de volgende keer zorg ik dat ik er weer bij ben! achteraf toch wel een beetje spijt dat ik niet mee ben gegaan..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
DR-Big
Contacteer:

Hans, het was top. Niks lekkerder dan werken in een clubhuis waar alles (gereedschap, kennis en bier...) aanwezig is.

OJ
zappa.suzuki

Top Hans! 8)
Top plek en top verzorgt!
Thanks!

Leuke dag, wat nieuwe gezichten gezien bij de namen die weer bewezen dat BIG rijders goeie gasten benne :wink:

Ook wat geleerd, geen grote klus doen op een sleuteldag aan m'n eigen tuf...
Had de boel dicht.. zit weer ff bij Shifty te kijken.. bedenk me dat ik het stelboutje van de balansaskettingspanner vergeten ben vast te zetten.. deksel er af, bout vast..

Starten.. startmotor gaat stroef rond.. deksel er af.. kettinggeleider van de balansasketting er verkeerd om er op gezet :oops:

Wat te veel afleiding tijdens het sleutelen is nie goe nie :wink:

Henk-v, leuk dat je ff langs kwam!
henk-v
Contacteer:

Super locatie en perfect geregeld door hans :verliefd:

Erg leuk om wat gezichten bij de namen te zien.

ik wacht op de eerste foto van een big met noppenforum sticker :twisted:

we moeten toch binnenkort maar eens een ritje gaan doen in het uteregse :lol:
mueslimonster

Ik ben ook voor een ritje in Utrecht, heb inmiddels een stalling gevonden in Amersfoort, dus ik ben er helemaal klaar voor.
Dondor Big '93
zappa.suzuki

henk-v schreef:Super locatie en perfect geregeld door hans :verliefd:

Erg leuk om wat gezichten bij de namen te zien.

ik wacht op de eerste foto van een big met noppenforum sticker :twisted:

we moeten toch binnenkort maar eens een ritje gaan doen in het uteregse :lol:
Was idd een toplocatie!

Ritje in Utreg kan, als je een leuk ritje wil zoek dan een zondag met minder weer uit en laat het me weten :wink:

@ mueslimonster, als student kan je vast wel op een maandag :wink:

Wat is Shiny weer lekker stil!
Komend weekend ff verse olie er in en als de winter voorbij is ff lekker poetsen :wink:
En als die ingeslepen tuimelaar begint te rammelen gooi ik er wel een andere set in + nokkenas..

Wat pics..
handig steuntje van BIG88 8)

Afbeelding

2 heren die de jonge dame alles uitleggen over de mogelijkheden van de hedendaagse mobieltjes..

Afbeelding

Shiny op de operatietafel

Afbeelding
mueslimonster

@Zappa: Nope, ben geen student meer. Na 7 jaar vond ik het welletjes. Maar als semi-ambtenaar heb ik een heel relaxte werkgever, dus ik kan vaak wel een dagje skippen.
Dondor Big '93
Shifty-PK
Contacteer:

Iedereen,

Vond het een geslaagd dagje ondanks mijn kater :roll:
Jammer dat er geen kook gerei was om mijn meegebrachte vleeswaar te bereiden. Volgende keer beter.

Hans bedankt voor het ter beschikking stellen van de ruimte en het deskundige advies! Zappa en de rest trouwens ook!

Moet Go! nog uit testen maar alles op zijn tijd.

Tjuus
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
DR-Big
Contacteer:

Met de sig van shifty in het achterhoofd ben ik eens gaan nadenken over een andere manier om de carbs er uit en weer in te krijgen.

Ik heb de volgende manier uitgeprobeerd en het is me bevallen. Ik heb de inlaatspruitstukken losgehaald en de kruiskoppen vervangen door imbussen. Ik heb de losse spruitstukken eerst op de carbs gezet en daarna de zaak ertussen geschoven. Het luchtfilter is wat soepeler om de carbs langs te duwen en je kan met je hand in het filterhuis een beetje in de goede richting duwen (SR41/42)

Nadat de zaak bij het luchtfilter op zijn plek zit, kan je de spruitstukken met een imbussleutel vast zetten. De moeilijkste is het rechterboutje van het linkerspruitstuk. Die zit namelijk tussen de carbs en onder in. Met de hand kan je hem bijna helemaal vastdraaien, alleen het laatste stukje lukt net met een kleine imbussleutel. Er is van boven precies genoeg ruimte om een slagje te maken en hem vast te zetten. Los halen gaat natuurlijk precies andersom, imbussen los en carbs ertussen uit trekken. Met wat aangenamere temperatuur (of met de föhn een beetje opwarmen) gaat het soepeler.

Oene
BIG88

ja mannen, het was een gezellig dagje.
ook erg leuk om te zien wie er achter henk-v schuil gaat zoveel van zijn hand gelezen en nu pas ontmoet.
en even kennis gemaakt met CvdHout die nu volgens mij shifty's plaats heeft ingenomen als jongste "lid"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of toch niet gezellig ?
Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
lummelke

Mooie foto's!

Helaas :( wil aan mijn Biggetje niets stuk gaan (hout vasthouden!), maar wel super dat jullie elkaar zo helpen!

Moet me nog even iets van mijn hart; na het monteren van een andere uitlaat -Laser Duo-tec- had ik ook de gasnaalden een standje hoger gezet.
Na veel regelen en vloeken en afstellen van de carb's heb ik een tijdje geleden de carb's weer gewoon op de standaard afstelling gezet (middelste inkeping gasnaalden en luchtschroefje op 1,5 slagen uit) en sindsdien loopt het beest weer als de brandweer!

Prettige bijkomstigheid is dat verbruik met ruim 1 liter op honderd km is gedaald, van 7.5l op 100km naar 6.3l op 100km.
Niet dat dit voor mij de hoofdzaak was met de weinige km's die ik rijd, maar het geeft denk ik wel aan dat de afstelling weer ok is.

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
henk-v
Contacteer:

henk-v schreef: ik wacht op de eerste foto van een big met noppenforum sticker :twisted:
DR-Big
Contacteer:

Ja! Hij doet het weer. Mijn Big heeft inmiddels jaren stilgestaan, maar na een cilinder, clilinderkop en kettingenrevisie en een carburateur revisietje loopt het allemaal weer netjes rond. Bij de eerste test zeek de benzine wel uit mijn rechtercarb. Daar heb ik de vlotter en de vlotterkamer vervangen met spullen van mijn oude carbs. Leve de imbusjes, het kon het nu loshalen zonder de carbs weer ertussenuit te halen (alleen de uitlaat er even af).

Nog niet gereden, mij te koud :-) Eerst maar even opwarmen.

OJee
Plaats reactie