Voorschijf

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Thoran

Aangezien de voor remschijf van mijn Big tegen de slijtagelimiet aan zit, en een maatje binnenkort zijn Suzuki G(ay)( As)S 500 de deur uit doet heb ik een vraagje. Past de voor remschijf van een GS500 op een Big? Ik heb de partsnumbers van de originele al nagekeken, en die komen niet overeen, maar ja dat hoeft natuurlijk nog niet meteen te betekenen dat het niet past.

Iemand hier ervaring mee?
zappa.suzuki

Zag toevalig gister dat m'n KTM schijf past op de de 800, het gat van de KTM schijf is groter maar diameter van de schijf en bout gaten kwamen overeen.

Bij de KTM ligt ie gewoon op de naaf, dus geen opstaande rand zoals bij de BIG.. geen idee wat het betekent als de schijf niet om de opstaande rand van de BIG naaf valt maar ruimer is..

Maar geen idee of die GS schijf past.. hou hem eens naast je wiel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

ehm nou, leo heeft een GS500 staan en hij heeft een schuifmaat(net nog zien gebruiken zelfs! :P ), dus je hebt wel eens kans dat als je hem een PB stuurt, dat je het binnenkort weet.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo

Hoi Thoran uit Esnchede,

Het midden van de 5 moeren zit bij de GS500 op 5 cm van het midden van de vooras.

Hendig he zo`n brommermuseum :wink:

LEO
de antrapper

8) Ik zit ff te denken :roll: , als je de afstand hart op hart tussen 2 gaten meet,en de diameter van een gat, als die overeenkomen klopt de rest toch ook? mits ze allebeide 5 gaten hebben.

Nee ik heb niet meegedaan met de landelijke IQ test.

of zo :lol:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

de antrapper schreef: ik kijk altijd naar de voice of holland
Je verhaal klopt helemaal Hans.............. als je voortaan met een voorwiel van een GS500 rond wil rijden.
Ik weet namelijk niet wat de afstand hart hart van een DR800 wiel is.

Ik ben blij dat mijn wiegje in Einthovuh de gexte ! stond :lol:

LEO
futurist

en wat dacht je van de off set van de schijf, ik heb 2 Dr voorwielen om uit te wisselen voor doppen banden en één van die 2 is niet goed gespaakt met het gevolg dat ik 2 ringen tussen de bevestiging van de remklauw moet doen om de renklauw op de goede plaats over de schijf te krijgen.
en die off set met een schuifmaat meten zal niet mee vallen, erop schroeven is de enige methode of de info van iemand die het al eens heeft gedaan.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bakkertjedeeg

Ik zou echt niet gezien willen worden met z'n gay schijf op een BIG. Dan maar wat geld uitgeven............... :lol:
BIG88

LEO
en ze staan op die lijst sinds leo is verhuist :twisted:
have BIG fun

D.F.M.T.
lummelke

futurist schreef:en wat dacht je van de off set van de schijf, ik heb 2 Dr voorwielen om uit te wisselen voor doppen banden en één van die 2 is niet goed gespaakt met het gevolg dat ik 2 ringen tussen de bevestiging van de remklauw moet doen om de renklauw op de goede plaats over de schijf te krijgen.
en die off set met een schuifmaat meten zal niet mee vallen, erop schroeven is de enige methode of de info van iemand die het al eens heeft gedaan.
Futurist
Dit begrijp ik effe niet,... :shock:
De schijf zit toch bevestigd op de naaf, hoe kan het (verkeerd) spaken dan invloed hebben op de plaats van de schijf in de remklauw?

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
zappa.suzuki

lummelke schreef:
futurist schreef:en wat dacht je van de off set van de schijf, ik heb 2 Dr voorwielen om uit te wisselen voor doppen banden en één van die 2 is niet goed gespaakt met het gevolg dat ik 2 ringen tussen de bevestiging van de remklauw moet doen om de renklauw op de goede plaats over de schijf te krijgen.
Futurist
Dit begrijp ik effe niet,... :shock:
De schijf zit toch bevestigd op de naaf, hoe kan het (verkeerd) spaken dan invloed hebben op de plaats van de schijf in de remklauw?

Groeten, Freddy
Klopt, naaf breedte blijft gelijk dus ook de plek van de schijf...
maakt niet uit of de velg wat naar links of rechts is gespaakt..

Je hebt wel remschijfen met een off set, dus schijf wat naar links of rechts gezet van de bevesteging..

Of Cor heeft zo'n schijf er op of 1 of 2 te dikke lagers..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

Leo schreef:
de antrapper schreef: ik kijk altijd naar de voice of holland
Je verhaal klopt helemaal Hans.............. als je voortaan met een voorwiel van een GS500 rond wil rijden.
Ik weet namelijk niet wat de afstand hart hart van een DR800 wiel is.

LEO
Plagiaat !!! Fraude!!!! Oplichting!!!!! Valsheidin geschrifte!!! :evil:

Ik mag zolaat geen TV meer kijken, dus dat kan ik nooit gezien hebben :shock:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist

je heb gelijk zap, schijven kunnen een verschillende off set hebben maar dat kan bij mij niet de reden zijn. Gewoon een redenerings fout van mij. Blijft wel dat een schijf met dezelfde bevestiging niet per se op iedere motor past. Bij mij moet het een andere oorzaak hebben waarom de remklauw op 2 ogenschijnlijk gelijke wielen niet goed op allebij de wielen past en de rem aanloopt of te ver van de schijf blijft.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

de antrapper schreef: als je de afstand hart op hart tussen 2 gaten meet,en de diameter van een gat, als die overeenkomen klopt de rest toch ook? mits ze allebeide 5 gaten hebben
Na vanmiddag uitleg gekregen te hebben van dokteranders A. ntrapper kan ik niet ander concluderen dat ie gelijk heeft.

LEO
Thoran

Leo schreef:Hoi Thoran uit Esnchede,
Plaatsje in Twente, vlakbij Hengelo, Oldenzaal, Haaksbergen en de Grolsch Veste :P

Anyway, zit dus niets anders op dan het voorwiel uit de big te trekken en te proberen...
Ik zal de uitkomst hier wel plaatsen :)
Thoran

Zonet even gekeken, maar de schijf van een GS500 gaat niet passen. De schijf van een DR800 is vlak, en die van een GS heeft een uitstulping richting de naaf.

Worden er eigenlijk wel eens rem upgrades gedaan aan een DR800? Een klauw van een andere motor (GSX-R?) die er makkelijk op past ofzo? Ik vind de remmen van zo'n BIG wel behoorlijk tegenvallen t.o.v. de remmen van de supersports die ik hiervoor gewend was (Duc 750SS, Yamaha FZR600, Duc 748). Zit em natuurlijk ook in het verschil in hoeveelheid remschijven en remzuigers, maar een iets agressievere rem zou ik niet erg vinden.
Leo

Thoran schreef:Worden er eigenlijk wel eens rem upgrades gedaan aan een DR800?
99% rijdt hier offroad. Maar ik vond deze voor je

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

bluesman is goed met remupgrades, alleen istie al een tijdje niet meer langs geweest.
misschien als je hem een PB stuurt dat je iets informatiefs terug krijgt :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie