start motor defekt
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Na het stil vallen na een ritje,kon mijn motor niet meer in hang.Nu ja alleen kalmte kan je reden en na vele pogingen tot de conclusie gekomen dat mijn start motor vast zat.Ik dacht hop nieuwe lagers nieuwe kooltjes, moest startmotor open doen en tot mijn grote verbazing zag ik dat het eindelijk mijn magneten van m'n stator helemaal verbrijzeld waren.echt in duizend brokken.NU mijn vraag is past een startmotor van een big 800 ook in een dr 750 ? Want ik heb nog een big die nog draait maar moet volgend maand naar tenere meeting in sandbach en zou liever die er in laten van mijn reserve big die nog in ombouw is .
T'leven is hard, een boom ook
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ja en nee,
de 800 [SR43] start motor past op een 750 [SR41/42] als je ook het linker carter en de 3 overbrengings tandwieltjes [ die met de terugslag begrenser] van de 800 op de 750 zet.. [ as van de 800 is langer ivm met de terugslag begrenser]
Voordeel is dus dat je dan wel van het terugslaan probleem minder last hebt
mooi bud van je startmotor trouwens!
Kijk trouwens de 3 tandwieltjes na, best kans dat die ook een tandje missen...
de 800 [SR43] start motor past op een 750 [SR41/42] als je ook het linker carter en de 3 overbrengings tandwieltjes [ die met de terugslag begrenser] van de 800 op de 750 zet.. [ as van de 800 is langer ivm met de terugslag begrenser]
Voordeel is dus dat je dan wel van het terugslaan probleem minder last hebt
mooi bud van je startmotor trouwens!
Kijk trouwens de 3 tandwieltjes na, best kans dat die ook een tandje missen...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
en hop goed nieuws heb net afgesprokken met een frans dr-ist .Die zijn dr weg doe door technische probleem met cilinder Ik ga zondag d'er naar toe , bekijk het beestje en voila als het goed uit zie doe ik hem mee dus heb eindelijk donor motor normaal toch .Hij zeg dat zijn cilinder kapot is door dat hij super 95 er in deed ipv 98 Nu ja momenteel maar startmotor nodig een velgen.
P.S: Word vervolgd
P.S: Word vervolgd
T'leven is hard, een boom ook
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
lijkt me sterk van die brandstof, al hebben we een vrij hoge compressie, de mijne pingelde niet.
en volgens mij hoort er ook gewoon 95 in, misschien dat hij 91 heeft getankt, dan zou het wel kunnen.
maar goed, met een beetje pech kun je dan door de zuiger heen kijken
en volgens mij hoort er ook gewoon 95 in, misschien dat hij 91 heeft getankt, dan zou het wel kunnen.
maar goed, met een beetje pech kun je dan door de zuiger heen kijken
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik heb volgens mij wel eens last gehad van pingelen ook al herkende ik het toen niet..
Maar dat was lang volgas offroad blazen, blok bloed heet, en maar weer volgas de bochten uit en dan in hoog toeren raar gerateld uit de kop..
Niet vaak gehad.. rij ook gewoon 95
Maar dat was lang volgas offroad blazen, blok bloed heet, en maar weer volgas de bochten uit en dan in hoog toeren raar gerateld uit de kop..
Niet vaak gehad.. rij ook gewoon 95
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
kan wel zijn met een hete motor, aangezien het dan allemaal nog wat lomper gaat.
pingelen is eigenlijk niet meer dan 2 (of meerdere) vlamfronten die elkaar raken in de cilinder ergens,
(jaja slim) bij een big heb je twin spark, dus eigenlijk ook pingel?
niet bepaald, daar zit wel wat denk werk achter om die fatsoenlijk te laten ontsteken, zodat het geen schade geeft.
pingelen kan komen door:
-zelf detonatie/ontbranding van de brandstof (te hoge compressie)
-voortijdige (geen zaadlozing) ontbranding (gloeiende koolresten, smeltende bougie)
-verkeerde brandstof (i.c.m hoge compressie, hoe hoger het octaan getal, des te hoger de druk kan worden voordat de brandstof zelf ontbrand)
-verkeerd inspuitmoment (maargoed, zoveel diesel bigs hebben we niet)
correct me if i'm wrong, of dat ik iets gemist heb.
-
pingelen is eigenlijk niet meer dan 2 (of meerdere) vlamfronten die elkaar raken in de cilinder ergens,
(jaja slim) bij een big heb je twin spark, dus eigenlijk ook pingel?
niet bepaald, daar zit wel wat denk werk achter om die fatsoenlijk te laten ontsteken, zodat het geen schade geeft.
pingelen kan komen door:
-zelf detonatie/ontbranding van de brandstof (te hoge compressie)
-voortijdige (geen zaadlozing) ontbranding (gloeiende koolresten, smeltende bougie)
-verkeerde brandstof (i.c.m hoge compressie, hoe hoger het octaan getal, des te hoger de druk kan worden voordat de brandstof zelf ontbrand)
-verkeerd inspuitmoment (maargoed, zoveel diesel bigs hebben we niet)
correct me if i'm wrong, of dat ik iets gemist heb.
-
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Kan er niemand de zondag wat vervroegen ik sta hier te popellen voor achter die big te gaan . En te beginnen te sleutelen ik had enkel die start motor nodig maar ja zal ze wel eerst willen doen draaien. Ken je dat een big die het op heef door verkeerd te tanken moet wel opgelost kunnen grakken in een uutje of drie zeker .
T'leven is hard, een boom ook
tuurlijk zuigertje vervangen 20 minuten of zo............................
ik wil maar zeggen dat diagnose stellen niet echt schriftelijk lukt. misschien zitten alleen de kleppen vast en is alleen stellen al genoeg, zit er een gat in de zuiger of is een klep verbrand, de distributie verlopen of kapot tja dan kan je een dagje door.......
futurist
ik wil maar zeggen dat diagnose stellen niet echt schriftelijk lukt. misschien zitten alleen de kleppen vast en is alleen stellen al genoeg, zit er een gat in de zuiger of is een klep verbrand, de distributie verlopen of kapot tja dan kan je een dagje door.......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik vind het altijd erg grappig om al de schriftelijke diagnoses te lezen, echt een leuk tijd verdrijf
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Tja lap juist startmotor er uithaald en ja die is ook stuk magneeten kapot net de mijne.Dus als er iemand een start motor verkoopt voor een dr 750 ben ik koper. of wil ik wel ruilen tegen en ander gezocht onderdeel.
T'leven is hard, een boom ook
fuck dat is lullig man, verder nog veel bruikbaar aan die 750? tis toch die fransoos of niet? hopelijk heb je er niet te veel voor betaald.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di jul 21, 2009 01:00
- Locatie: watou ; west-vlaanderen ; apenland
zal deze avond mijn rezerve startmotor meebrengen naar twerk , dan kun je eens proberen of het gaat met den deze , komt uit één van de eerste 800big blok's uit 1990 sr42 als ik me niet bedrieg , grtz swabullrider schreef:Tja lap juist startmotor er uithaald en ja die is ook stuk magneeten kapot net de mijne.Dus als er iemand een start motor verkoopt voor een dr 750 ben ik koper. of wil ik wel ruilen tegen en ander gezocht onderdeel.
Merci swa65
Anders veel bruikbaar tja velgen met goe banden, zadel en ja andere origineel spullen ,uitlaat gelapt en getapt goed voor oud ijzer. Opzich was ik heel te vreden met die motor maar nu dat ik weet dat die startmotor stuk is ben ik echt er niet goe van maar ja .
Hoppelijk kan swa me helpen hierbij,want Sandbach is eind februarie heb nog dubbel licht unit dat ik nog moet ontvangen van bij hessler en led achter licht verlichting. Gps voorzien van stroom. ....
Anders veel bruikbaar tja velgen met goe banden, zadel en ja andere origineel spullen ,uitlaat gelapt en getapt goed voor oud ijzer. Opzich was ik heel te vreden met die motor maar nu dat ik weet dat die startmotor stuk is ben ik echt er niet goe van maar ja .
Hoppelijk kan swa me helpen hierbij,want Sandbach is eind februarie heb nog dubbel licht unit dat ik nog moet ontvangen van bij hessler en led achter licht verlichting. Gps voorzien van stroom. ....
T'leven is hard, een boom ook
startmotor van swa is identiek de zelfde of in mijn sr41 , Maar ondertussen heb ik toch verder geknutseld aan de starter en van de 2 1 gemaakt ,
stator huis op gewarmd (lichtjes dat de lijm van de magneeten zacht komt) .Dan voorzichtig uit geduwd magneet gereinigd met snelreiniger special lijm dat tegen warmte en trillingen kan . Eens dat dit gebeurt was aluminium stukken tussen de magneeten dat alles in positie blijf en magneet geplakt . Op eerste zicht ziet het goed uit enkel nog alles monteren en testen.
stator huis op gewarmd (lichtjes dat de lijm van de magneeten zacht komt) .Dan voorzichtig uit geduwd magneet gereinigd met snelreiniger special lijm dat tegen warmte en trillingen kan . Eens dat dit gebeurt was aluminium stukken tussen de magneeten dat alles in positie blijf en magneet geplakt . Op eerste zicht ziet het goed uit enkel nog alles monteren en testen.
T'leven is hard, een boom ook
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di jul 21, 2009 01:00
- Locatie: watou ; west-vlaanderen ; apenland
hoop voor jou dat het lukt , en blijkbaar past alles nu en dan een beetje van die verschillende DR's 750 tot 800 en sr41 , 42 en 43 of passen de meeste stukken uit de sr42 in de 2 andere ? ik zit ook met kompleete cilinder van die rs42 in mijn sr43 wegens kleppenbreuk die ik gehad heb vorig jaar en de ontsteking heb ik ook al kunnen gebruiken ervan , hoop dat ik dit jaar nu eens ga kunnen rijden ermee zonder steeds te moeten sleutellen eraan anders vliegt hij eruitbullrider schreef:startmotor van swa is identiek de zelfde of in mijn sr41 , Maar ondertussen heb ik toch verder geknutseld aan de starter en van de 2 1 gemaakt ,
stator huis op gewarmd (lichtjes dat de lijm van de magneeten zacht komt) .Dan voorzichtig uit geduwd magneet gereinigd met snelreiniger special lijm dat tegen warmte en trillingen kan . Eens dat dit gebeurt was aluminium stukken tussen de magneeten dat alles in positie blijf en magneet geplakt . Op eerste zicht ziet het goed uit enkel nog alles monteren en testen.