Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hee Jungs,
Na een desastreuze ervaring met mynetmotobanden ben ik aan het rundkoeken gegaan naar iets anders en ben hier terecht gekomen voor een budband van rond de 70 euro die ongeveer doet wat de MEFO deed voor de BIG.
En heb deze beschrijving gevonden koekmal hier.
Wat denken jullie ?
LEO
Na een desastreuze ervaring met mynetmotobanden ben ik aan het rundkoeken gegaan naar iets anders en ben hier terecht gekomen voor een budband van rond de 70 euro die ongeveer doet wat de MEFO deed voor de BIG.
En heb deze beschrijving gevonden koekmal hier.
Wat denken jullie ?
LEO
- rogerramjet1971
Hey Leo,
Heb momenteel een golden tyre voorop liggen, zijn goeie banden hoor ik van endoru rijders en betaalbaar 68,-euro inclusief verzenden :
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... 1107&m_s=1
http://www.motorbandenmarkt.nl/
Groet,
Roger
Heb momenteel een golden tyre voorop liggen, zijn goeie banden hoor ik van endoru rijders en betaalbaar 68,-euro inclusief verzenden :
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... 1107&m_s=1
http://www.motorbandenmarkt.nl/
Groet,
Roger
ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met meynetmoto.
met motorbandenmarkt ook niet maar daar lees je op de meeste fora toch wel eens een negatieve noot
futurist
met motorbandenmarkt ook niet maar daar lees je op de meeste fora toch wel eens een negatieve noot
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik had idd die goldenshowerbanden ook voorbij zien komen maar ik kende het merk geheel niet dus had ik die overgeslagen. Misschien toch eens wat googlen.rogerramjet1971 schreef:Hey Leo,
@ futurist: Mynet ging heel lang perfect tot het fout ging en toen trad de wet van murphy in werking. Maar ik heb idd nog niet gegoogled op motorbanden.nl zalk ook eens doen.
LEO
Vandaag kenteken vers op mijn naam gezet
M'n oefen-DR:
@Zap, ik kijk 'm nog ff na ... en dan mail ik je direct om bij jouw in de omgeving te komen spelen
Suzuki³ ... merktrouw hé .... kunnen anderen een voorbeeld aan nemen
Die DR400 is wel een stuk kleiner dan de 750 .... en een stuk lichter, makkelijker op te rapen na bodemonderzoek
M'n oefen-DR:
@Zap, ik kijk 'm nog ff na ... en dan mail ik je direct om bij jouw in de omgeving te komen spelen
Suzuki³ ... merktrouw hé .... kunnen anderen een voorbeeld aan nemen
Die DR400 is wel een stuk kleiner dan de 750 .... en een stuk lichter, makkelijker op te rapen na bodemonderzoek
-
Leuk dinkie
Als ie lekker veert en redelijk remt van voor zou ik de boel gewoon de boel laten als je hem als blub fiets hebt...
Zie je gauw!
Als ie lekker veert en redelijk remt van voor zou ik de boel gewoon de boel laten als je hem als blub fiets hebt...
Zie je gauw!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Je moet ook niet denken dat de DR800 die je in de schuur hebt staan, zon verouderd model is.. Wat een geweldige semi-vooroorlogse chopper met trommels en noppen
Dondor Big '93
Voor doet ie eigenlijk alles goed ... op wat piepen na.zappa.suzuki schreef:Als ie lekker veert en redelijk remt van voor zou ik de boel gewoon de boel laten als je hem als blub fiets hebt...
Achter zit er wat speling op dus dat heeft nog wat aandacht nodig.
De uitlaat heeft ook nog wat aandacht nodig .. komt overal geluid vandaan behalve uit de einddemper
-
- Contacteer:
lekker retro
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Vandaag stond er een lekker dagje BIGsleutelen op het programma.
De bedoeling was om "even" de valbeugels erop te zetten die ik al ene tijdje had liggen vanwege het dagje SM`en wat er binnenkort aan zit te komen.
"Even" werd een halve dag omdat de beugels al een keer zijn werk gedaan hadden bij de vorige eigenaar maar het is uiteindelijk gelukt zonder slijptol !!
Ik heb ze vantevoren gespoten en ik moet toegeven dat ze er nu als een vlag op een modderschuit bij zitten . Misschien de rest ook maar eens overspuiten....................not.
Iemand moet de lillikste BIG uit de club hebben.
Daarna had ik de smaak te pakken en dacht ik de ketting te klinken met het gezamenlijk aangeschaft apparaat.
Na een tijdje staren naar de bouwtekening werd ik er niet echt veel wijzer van
dus ik denk ik begin maar gewoon en zie al doende wel wat er van gaat komen. Blijk ik alleen maar schakels met visjes te hebben liggen . Heb er zolang maar zoeentje opgezet in de hoop dat deze wel blijft zitten en in de tussentijd maar een klinkschakel bestellen.
Maar langzaam begint de BIG klaar te geraken voor het seizoen 2011.
LEO
De bedoeling was om "even" de valbeugels erop te zetten die ik al ene tijdje had liggen vanwege het dagje SM`en wat er binnenkort aan zit te komen.
"Even" werd een halve dag omdat de beugels al een keer zijn werk gedaan hadden bij de vorige eigenaar maar het is uiteindelijk gelukt zonder slijptol !!
Ik heb ze vantevoren gespoten en ik moet toegeven dat ze er nu als een vlag op een modderschuit bij zitten . Misschien de rest ook maar eens overspuiten....................not.
Iemand moet de lillikste BIG uit de club hebben.
Daarna had ik de smaak te pakken en dacht ik de ketting te klinken met het gezamenlijk aangeschaft apparaat.
Na een tijdje staren naar de bouwtekening werd ik er niet echt veel wijzer van
dus ik denk ik begin maar gewoon en zie al doende wel wat er van gaat komen. Blijk ik alleen maar schakels met visjes te hebben liggen . Heb er zolang maar zoeentje opgezet in de hoop dat deze wel blijft zitten en in de tussentijd maar een klinkschakel bestellen.
Maar langzaam begint de BIG klaar te geraken voor het seizoen 2011.
LEO
-
Goed bezig!
ff een tip.. probeer de kettinpons niet te gebruiken om de ketting in te korten..
gewoon de koppen van de pinnen in een buitenschakel er afslijpen en dan de schakel er met een schroefendraaier er uit wippen
ff een tip.. probeer de kettinpons niet te gebruiken om de ketting in te korten..
gewoon de koppen van de pinnen in een buitenschakel er afslijpen en dan de schakel er met een schroefendraaier er uit wippen
@Camo,
Helaas heeft mijn vrouw haar Bandit verkocht, maar op het moment heb ik 4X DR en 1XKat dus ben ook merktrouw, behalve waar ze (Suzuki)de laatste tijd niet meer zo goed in zijn= echt snelle goed sturende sport tour fiets (=Futura) of relax sportbike met genoeg vermogen(=triumph daytona 955i)
eigenlijk niet alleen merktrouw dus.
Ben wel op het motorsalon geweest gister maar de GSR750 gaat het niet worden denk ik, waarschijnlijk Street Triple 675R. of heel misschien (heiligenschennis hier (bmw f800r)). Een zeer vlot sturende lichte naked ipv de Daytona 955i.Dat laatste in opdracht van mijn vrouw<color>
want er komt er geen meer bij als er een andere uit gaat.
Futurist
Helaas heeft mijn vrouw haar Bandit verkocht, maar op het moment heb ik 4X DR en 1XKat dus ben ook merktrouw, behalve waar ze (Suzuki)de laatste tijd niet meer zo goed in zijn= echt snelle goed sturende sport tour fiets (=Futura) of relax sportbike met genoeg vermogen(=triumph daytona 955i)
eigenlijk niet alleen merktrouw dus.
Ben wel op het motorsalon geweest gister maar de GSR750 gaat het niet worden denk ik, waarschijnlijk Street Triple 675R. of heel misschien (heiligenschennis hier (bmw f800r)). Een zeer vlot sturende lichte naked ipv de Daytona 955i.Dat laatste in opdracht van mijn vrouw<color>
want er komt er geen meer bij als er een andere uit gaat.
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
mischien ff wachten tot de Truimph 800 XC betaalbaa r wordt
om in de 800 sfeer te blijven
HansD
om in de 800 sfeer te blijven
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Dat soort werk doe ik met de Dr, het gaat er meer om dat ik een fiets heb waar ik de "klik" mee heb op het circuit. Daar is die XC toch niet echt voor gemaakt. De Street Triple 675R is feitelijk de Daytona 675 in oude mannen uitvoering=lekker rechtop zitten, maar met veel koppel mooi top vermogen en frame en remmerij van de echte sporter. (volledig instelbare vering en brembo radiaal remmen)
Futurist
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
@Leo
dan heb jij er een nuttigere dag van gemaakt dan mij,
ik ben nog even op de zaak geweest, daarna wezen rijden met mijn groene maat, en daar heb ik een flinke frontflip gemaakt (zonder oefening!)
idee een 10, uitvoering een 3-
het idee was om aan de steile kant van een dijkje af te rijden, opzich niet moeilijk, maar nu was dit dijkje van vers opgeworpen zand/modder, en dus vrij drassig.
halverwege het dijkje vind het voorwiel het wel genoeg, en komt vast te zitten in de blub (tot aan de as....)
terwijl het achterwiel zoiets had van: het gaat lekkkurrr, ik ga door.
dat resulteerde in een CW, die trouw het stuur vast bleef houden, en toch met zijn smoel in de modder ging, waarna de Kawa (moddervrees?) op mij lande ipv netjes langs me in de blub.
opzich valt de schade mee, km-teller kwijt.. fijn systeem dat cat-eye..
het enige nadeel, ik heb n voetsteun opgevangen met mijn schouderblad, en die ging dus door de jas heen, net langs de protector af, door het (splinternieuw, sorry mamma) t-shirt heen, met 3 sneetjes door mijn schouder velletje heen.. en dat was niet fijn.
dusss.. een fijn begin van mijn 2011 motor seizoen.
mogen er nog veel mooie pijnloze crashes volgen.
i'll keep you guys posted.
p.s het scheen er van boven af best grappig uit te zien volgens mijn trouwe crossmaat.
dan heb jij er een nuttigere dag van gemaakt dan mij,
ik ben nog even op de zaak geweest, daarna wezen rijden met mijn groene maat, en daar heb ik een flinke frontflip gemaakt (zonder oefening!)
idee een 10, uitvoering een 3-
het idee was om aan de steile kant van een dijkje af te rijden, opzich niet moeilijk, maar nu was dit dijkje van vers opgeworpen zand/modder, en dus vrij drassig.
halverwege het dijkje vind het voorwiel het wel genoeg, en komt vast te zitten in de blub (tot aan de as....)
terwijl het achterwiel zoiets had van: het gaat lekkkurrr, ik ga door.
dat resulteerde in een CW, die trouw het stuur vast bleef houden, en toch met zijn smoel in de modder ging, waarna de Kawa (moddervrees?) op mij lande ipv netjes langs me in de blub.
opzich valt de schade mee, km-teller kwijt.. fijn systeem dat cat-eye..
het enige nadeel, ik heb n voetsteun opgevangen met mijn schouderblad, en die ging dus door de jas heen, net langs de protector af, door het (splinternieuw, sorry mamma) t-shirt heen, met 3 sneetjes door mijn schouder velletje heen.. en dat was niet fijn.
dusss.. een fijn begin van mijn 2011 motor seizoen.
mogen er nog veel mooie pijnloze crashes volgen.
i'll keep you guys posted.
p.s het scheen er van boven af best grappig uit te zien volgens mijn trouwe crossmaat.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Ai CW, schouderblad niet gebroken ofzo?
Vroeger had ik een truckje op m'n crossfiets.. vol in de voorrem.... blijfen steun op het stuur en de benen wijd zo dat het stuur er tussen door kon..
Fiets over de kop en ik stond gewoon
Is me later nog wel eens van pas gekomen
Lekker weer drogen sokken aan na 3 uur in vol gelopen crosslaarsen, eindelijke weer grip in de achtertuin
Maar moet ff gaan babelen met 1 van de tuinmannen, heeft een paar van m'n leukste singeltracks vol gepleurt met om gezaagde bomen, meeste in de lengte met het pad mee
Vroeger had ik een truckje op m'n crossfiets.. vol in de voorrem.... blijfen steun op het stuur en de benen wijd zo dat het stuur er tussen door kon..
Fiets over de kop en ik stond gewoon
Is me later nog wel eens van pas gekomen
Lekker weer drogen sokken aan na 3 uur in vol gelopen crosslaarsen, eindelijke weer grip in de achtertuin
Maar moet ff gaan babelen met 1 van de tuinmannen, heeft een paar van m'n leukste singeltracks vol gepleurt met om gezaagde bomen, meeste in de lengte met het pad mee
-
- Contacteer:
niets gebroken, alleen mijn dure cat eye tellertje kwijt..
filmpjes is misschien iets voor de volgende keer, al was ik dit niet nog eens van plan
met een big had ik het denk ik niet naverteld, want 200+kg koppen is niet mijn grootste hobby.
filmpjes is misschien iets voor de volgende keer, al was ik dit niet nog eens van plan
met een big had ik het denk ik niet naverteld, want 200+kg koppen is niet mijn grootste hobby.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Arme Shiny staat zo erg te rammelen dat ik de KTM maar op de wegwielen heb gezet om deze week maar mee naar het werk te rijden..
Kettingen ramelde wel koud maar warm viel het wel mee maar nu ook bij warm blok
maar goed, blok wat er nu in zit heeft 90.000km gelopen [ oude blok was dat iets van 70K toen ze versleten waren.. is maar hoe je gas geeft ]
Zondag bij BIG88 nieuwe balans/nokkenketting er in en zoemend terug
Werd gebeld door Iwan of ik nog een 17" kenda K760 te koop wist want overal uit verkocht..
Ik heb er nog 1 liggen dus die is nu vekocht maar Snelmotoren te Zeist heeft er nog 1 liggen..
Soms duurt het nog maanden voor dat ze er weer waren dus als je er 1 nodig hebt snel zijn
Kettingen ramelde wel koud maar warm viel het wel mee maar nu ook bij warm blok
maar goed, blok wat er nu in zit heeft 90.000km gelopen [ oude blok was dat iets van 70K toen ze versleten waren.. is maar hoe je gas geeft ]
Zondag bij BIG88 nieuwe balans/nokkenketting er in en zoemend terug
Werd gebeld door Iwan of ik nog een 17" kenda K760 te koop wist want overal uit verkocht..
Ik heb er nog 1 liggen dus die is nu vekocht maar Snelmotoren te Zeist heeft er nog 1 liggen..
Soms duurt het nog maanden voor dat ze er weer waren dus als je er 1 nodig hebt snel zijn
Misschien zijn er hier biggers die onder begeleiding wel eens het zand in willen met hun BIG.
Kvond net deze op het net : http://www.adventuredeluxe.be/index.html
LEO
PS Keb geen enkele binding met de orga
Kvond net deze op het net : http://www.adventuredeluxe.be/index.html
LEO
PS Keb geen enkele binding met de orga
- de antrapper
Is een net prijsje, maar voor dat geld kun je een boel BBQ vlees kopen
Big Bigger Tiger en weer Big