even voorstellen: nieuwe DR BIG eigenaar

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Wim, ik ben erg geintresseerd in de RVS uitlaat bocht, krijg allen geen reactie op mail..

Misschien combi deal maken 8) ?
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Hoi Futurist,

Ik heb een buddy, maar deze is wit met blauw. Ik wil graag een zwarte, in ieder geval zonder wit. De motor is blauw met wat oranje en een zwart frame, dus dat witte stoort mij. Ik kan op internet nergens een losse overtrek vinden.

Grtjs
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Advertentie is toch verdwenen.. iemand schuldig aan?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

ktm Wim schreef:Hoi Futurist,
Ik heb een buddy, maar deze is wit met blauw. Ik wil graag een zwarte, in ieder geval zonder wit. De motor is blauw met wat oranje en een zwart frame, dus dat witte stoort mij. Ik kan op internet nergens een losse overtrek vinden.
Grtjs
Ik ben naar een meubelstoffeerder gegaan en heb een stuk echt leer van een nep koe gescoord en heb het over de orginele buddy heen geschoten.

LEO
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

strak plan Leo,

Heb net contact gehad met de nieuwe vriend van mijn zus, hij werkt bij een sociaal werkplaats en geeft leiding aan de afdeling confectie. hij wil de buddy voor mij laten overtrekken. ff slijmen bij mijn zus dat ze hem nog ff niet moet dumpen :-)
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

ktm Wim schreef:strak plan Leo,
Heb net contact gehad ........
Als je zadel klaar is wel ff een piccie plaatsen hè...............van je zus :wink:

LEO
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

Leo schreef: Als je zadel klaar is wel ff een piccie plaatsen hè...............van je zus :wink:

LEO
Jep, dat zadel krijgen we nog wel eens te zien! :roll: :D

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

hahaha beloofd is beloofd


ach bij deze.
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

En meer wil ik er niet over zeggen :-)
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
mueslimonster
Berichten: 101
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 10:28
Locatie: Amersfoort

Ik zou d'r doen..

oh, verkeerde scherm.. iemand nog een biertje?
Dondor Big '93
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

hey een ex van me..
Ja hoor, bier zat hier :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

ktm Wim schreef: ....ach bij deze.....
Verhip, mijn vrouw heeft nooit verteld dat ze een tweeling zus had :shock:

LEO
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Leo schreef:
ktm Wim schreef: ....ach bij deze.....
Verhip, mijn vrouw heeft nooit verteld dat ze een tweeling zus had :shock:

LEO
Zo! das mazzel hebben!
Als er nog een zus opduikt dan hou ik me aanbevolen.

Nadat ik gister eindelijk tijd had om de motor open te halen en de carbs er tussen uit te trekken ben ik er vandaag even naar gaan kijken vandaag. verder nog niet gekomen omdat ik nog niet alles (kruipolie etc) in huis heb.
Wat ik aantrof in de vlotterdeksel aftapmoer (juiste benaming :roll: ??) was een beetje schrikbarend!
Helemaal vol met bezinksel, zand en pulp.
Als ik morgen de kruipolie in huis heb zal ik weer even verder gaan.

Het is wel leuk het interne van zo'n onderdeel te bekijken alleen zijn veel onderdelen me nog onduidelijk.

Ik zal wat fotos proberen bij te voegen!

Greetz


Oh zoals jullie misschien nog wel weten heb ik een sterk na-ijl effect en geen stationair lopende motor. Zal ik metteen beide carbs voorzien van nieuwe ringetjes of zou alleen de linker volstaan?
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

hier het vuil in de "vlotterdeksel aftapmoer".
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

lesje anatomie? iemand?

A=
B=

locatie stationairspoeier juist aangeven?

Zappa, op pagina 1 zeg je dat ik die stationairsproeier er uit zou moeten kunnen schroeven. Ik zou vanaf deze kant iig niet zo goed weten hoe. Tip?

En... wat me opviel is dat A1 veel minder ver ingedraait is als A2. Is dit slim?

DE O-ring waar altijd over gesproken wordt.... Kuch kuch... waar zit ie?


Greetz
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vuil in die benzinkmoeren valt een beetje mee, gedeelte is roest uit de tank en een ander gedeelte is stof en zand wat langs de rand van je luchtfilter is gelekt..
Smeer die rand lekker dik in met vet!!! [ dus het gedeelt van het filter dak over de filterbak gaat]

A= luchtmengsleschroef[en]
B= vlotterhuis, die er uit trekken en daar zit de O-ring

je pijltje met stationairsproeier wijst nu naar de choke toevoer, moet naar het buisje er boven wijzen..
Sproeier hoeft er niet per see uit, kijk of ze open zijn door er wat lucht door te blazen of kruipolie/remreiniger in te laten lopen..

Als je ze door kan blazen of de vloeitstoffen weg lopen dan zijn ze open maar ik gok dat die van de linker carb dicht zit...

Als dat zo is ff laten weken in kruipolie, sproeier uit en kijken of die open is, dan het gat waar ie uit kwam doorblazen met perslucht of fietspomp met luchtbednippel in het gat :wink:

Set de luchtmengsel schroefen op standaard setting en dan bij warme motor afstellen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Thnx!

Ik zal je adviezen opvolgen. Ik verwacht daar helemaal geen vuil en naast die dop valt het ook wel mee, gelukkig. Die dop zal wel niet voor niets hol zijn :lol:

Ik ga morgen die stationairsproeier checken, thnx!

Kan ik alles in de carb gewoon schoonmaken met kruipolie? of is er een ander middel/oplosmiddel dat ideaal is. ik werk namelijk op een plek waar de meeste stoffen zoals hexaan ook voor handen zijn... Ik heb wel goede ervaringen met hexaan en vuil maar geen idee wat het met ringetjes, rubber seals enz doet.

Greetz
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Geen idee..
Maar een goede kruipolie [ bv brunox turbo spray] of remreiniger tasten de rubbers niet aan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Dit weekend maar weer eens aan de slag gegaan met alle tips die ik weer gekregen heb. Ik woon nu bijna in de garage hahaha. Maar ik ben een heel eind verder. Eerst de carburateurs weer eens verwijderd en nogmaals in de ultrasoon gehad. Onderdelen van de linker in de rechter geplaatst en andersom natuurlijk. Gasnaalden weer origineel gezet en sproeiers 2 1/2 slag uit gedraaid. Wauw wat loopt ie mooi, 1200 RPM. topsnelheid is nog niet in orde, maar op advies laat ik dit maar ff doen op een dynobank. De motor stottert helemaal niet meer en valt ook niet meer uit op topsnelheid. Ben nu al voor 90% tevreden. thanks voor alle tips


mzzzl
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Mooie machine hoor KTM wim, mooie kleurstelling.

Nou hier weer een update van mn carb-service.
Vandaag dus Brunox kruipolie (eigenlijk alles-olie) gehaald. Ruikt lekker dat spul!
Ohja business... Ik spuit dat spul dus in de stationair sproeier en zie het langszaam verdwijnen... Dus helemaal verstopt is ie niet...
Toen even goed optische inspectie gedaan en vergeleken met de andere stationairsproeier. Wat me opviel is dat de linker duidelijk al wat losmaak pogingen was ondergaan (gezien de slijtage).
Toen ik het probeerde kreeg ik er geen beweging in en beschadigde ik hem alleen maar meer. Dus ik blijf nu even een dag lang kruipolie aan brengen elke keer als ik er langs kom.
Morgen met een beter passende schroevendraaier nogmaals proberen.
Is het heel erg als deze doldraait? Nog tips om dit te voorkomen?

Greetz Jelle
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Hoi Jelle,

Betreft dit een carburateur van een DR750S?
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

ktm Wim schreef:Hoi Jelle,

Betreft dit een carburateur van een DR750S?
Hey ktm Wim,

Nee een 800s.
Ik vroeg me ook af hoe jij dat ultrasonen gedaan hebt. welke onderdelen en in welke vloeistof?

Greetz Jelle
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

aha vandaar de verschillen met mijn carburateur, al zijn het wel kleine verschillen. Ik heb zelf een kleine Branson ultrasoon unit en gebruik ook de vloeistof van branson. naam weet ik zo niet. neem af en toe een flesje mee van mijn werk. Vloeistof is veilig voor metalen en rubbers.
Plaats reactie