Ik heb vandaag samen met HLK mijn Big weer voorzien van verse olie, nieuwe filters, uitlaat, pakkingen, ehm. Dat dus. Nu trof ik in het grove oliefilter (dat metalen roostertje aan de onderzijde van het carter) een stuk metaal tegen.
Foto's! Hoor ik jullie roepen. Mijn kaartlezer is kaduuk, dus daar zul je op moeten wachten. Vandaar deze omschrijving:
Een gedeelte van een oorspronkelijk rond stuk metaal met daarin een gat, waarop het getal " 1 " te zien is. Het ding is ongeveer 1 cm groot.
Rara.. wat is het?
Rara.. wat is het?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Dondor Big '93
-
- Contacteer:
komt me bekend voor, maar weet het zo niet te plaatsen,
gebruik de zoekfunctie eens, er worden daar vaker rare dingen gevonden.
gebruik de zoekfunctie eens, er worden daar vaker rare dingen gevonden.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Sorry kon het niet laten...
-
Het zouden tandjes kunnen zijn van het tandwiel dat door de startmotor aangedreven wordt. Komt wel eens voor.
Maar zonder foto gok ik hier op.
Maar zonder foto gok ik hier op.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
My camera is worthless without a cardreader.. Morgen zijn de winkels weer open, hopelijk heb ik dan morgenavond de mogelijkheid om jullie van foto's te voorzien.Monstersmurf schreef:
Sorry kon het niet laten...
Tandjes waren het niet, het lijkt echt op een ringetje..
Dondor Big '93
-
Trouwens, ik heb geprobeerd om een nieuw benzinefilter te plaatsen, maar het door Stefan geleverde filter blijkt niet te passen, de nippel die in de slang moet (van tank naar filter) is te klein voor de slang. Is dit een bekend probleem?
Dondor Big '93
Heb hier ook nog zo'n benzinefilter liggen van bij Hessler wat ook niet past,...
Bij automaterialenzaken hebben ze doorzichtige benzinefilters waarvan de uiteinden aan beide kanten oplopen van 6 naar 8 mm. Omdat zo'n filter wat groter is, heb ik wel de benzineslang vervangen door een langer exemplaar waardoor het filter nu met een paar ty-raps aan het frame vastzit.
Groeten, Freddy
Bij automaterialenzaken hebben ze doorzichtige benzinefilters waarvan de uiteinden aan beide kanten oplopen van 6 naar 8 mm. Omdat zo'n filter wat groter is, heb ik wel de benzineslang vervangen door een langer exemplaar waardoor het filter nu met een paar ty-raps aan het frame vastzit.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
Ben bang dat ik het zelfde probleem heb...
Ik ga proberen om de te smalle ingang wat breder te maken.
Misschien lukt het met wat tape ofzo..
Ik ga proberen om de te smalle ingang wat breder te maken.
Misschien lukt het met wat tape ofzo..
-
Die H is af en toe ook zo'n lekkere l#l
Bij een motorzaak gewoon voor een paar e een universeel benzine filter halen.. 2 maten op het uiteinde zo dat ze overal op passen..
Bij een motorzaak gewoon voor een paar e een universeel benzine filter halen.. 2 maten op het uiteinde zo dat ze overal op passen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
De oplossing van Stefan:
du musst entweder ein schelle zum schrauben nehmen- dann wird der schlauch so klein, dass es geht oder der benzinfilter big size ist größer und teuerer, aber dieser kann unterschiedliche schläuche haben.
Nou, vooruit dan maar..
Ik heb trouwens een foto voor de rara-competitie, de winnaar krijgt een fles bier. Ik ga voor een shim van een van de tandwielen tussen de startmotor en de krukas (of in ieder geval, dat andere ding naast het ene), waarbij de "1" staat voor 1 mm[/i]
du musst entweder ein schelle zum schrauben nehmen- dann wird der schlauch so klein, dass es geht oder der benzinfilter big size ist größer und teuerer, aber dieser kann unterschiedliche schläuche haben.
Nou, vooruit dan maar..
Ik heb trouwens een foto voor de rara-competitie, de winnaar krijgt een fles bier. Ik ga voor een shim van een van de tandwielen tussen de startmotor en de krukas (of in ieder geval, dat andere ding naast het ene), waarbij de "1" staat voor 1 mm[/i]
Dondor Big '93
-
Dit kwam uit mijn blok.. (denk zelf ook aan versnellingsbak)
Geen idee wat het is maar komt ernstig bekend voor..
-
te dik voor die shim.. komt me ook bekent voor.. zeker weten staal?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Hier nog een foto uit een andere hoek
Naast dit ding vond ik nog klein prut (en een gebutst vliegwiel), maar ik vind het allang goed dat de machien weer lekker pruttelt en ploft. De uitlaat zegt overigens geen BANG meer maar PANG.
Naast dit ding vond ik nog klein prut (en een gebutst vliegwiel), maar ik vind het allang goed dat de machien weer lekker pruttelt en ploft. De uitlaat zegt overigens geen BANG meer maar PANG.
Dondor Big '93