Heeft iemand het motorblok van de toekomstige aprilia crosser al gezien ?
kijk maar eens op deze website :
http://www.motorcycledaily.com/
Als dit werkt dan is het echt een staaltje vernuft.
aprilia cross motorblok
Moderator: ghulst
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Is het dan toegestaan, een twee cilinder in de wedstrijd off road sport? Volgens mij was het Gilera die vroeger al een twee cilinder hadden en begonnen te winnen, toen er plots een regel kwam die 2 cilinder motoren verbood.
Een paar jaar geleden heb ik een enkele enduro meegereden en het reglement eens doorgebladerd. Volgens mij stond hier toen ook iets in over het feit dat de motor een 1 cilinder moest zijn.
Een paar jaar geleden heb ik een enkele enduro meegereden en het reglement eens doorgebladerd. Volgens mij stond hier toen ook iets in over het feit dat de motor een 1 cilinder moest zijn.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idee vind ik helemaal niet verkeerd maar toch betwijfel ik me of het meer vermogen wat het blok zou moeten kunnen leveren ook bruikbaar is (meer toeren is 99% vd tijd minder powerband).
En zitten stefan en anderen zo te wachten op meer (top) vermogen?
En zitten stefan en anderen zo te wachten op meer (top) vermogen?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik dacht dat het blok met name bedoeld was voor Supermotard gebruik.
Voor cross lijkt het me inderdaad overkill, voor offroad/rally raid zou het interessant kunnen zijn.
Met een twee kleinere cylinders moet je in mijn ogen wel zowel een brede toerenband en hoog topvermogen/hoge toerentallen kunnen halen. Met de kleinere zuiger afmetingen kun je probleemloos hogere toerentallen draaien zonder kunstgrepen en met betrekkelijk normale 'tuning' kan hij ook onderin goed lopen.
Maurice
Voor cross lijkt het me inderdaad overkill, voor offroad/rally raid zou het interessant kunnen zijn.
Met een twee kleinere cylinders moet je in mijn ogen wel zowel een brede toerenband en hoog topvermogen/hoge toerentallen kunnen halen. Met de kleinere zuiger afmetingen kun je probleemloos hogere toerentallen draaien zonder kunstgrepen en met betrekkelijk normale 'tuning' kan hij ook onderin goed lopen.
Maurice
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Voordeel van een 2 cilinder is dat je minder snel last heb van detonatie (door een kleinere diameter vd zuigers) , de slag zal wat korter kunnen zijn en daardoor kan hij dus ook wat meer toeren draaien(diameter vd zuiger en slag is dus een compromie in principe).mmrizio... schreef:Ik dacht dat het blok met name bedoeld was voor Supermotard gebruik.
Voor cross lijkt het me inderdaad overkill, voor offroad/rally raid zou het interessant kunnen zijn.
Met een twee kleinere cylinders moet je in mijn ogen wel zowel een brede toerenband en hoog topvermogen/hoge toerentallen kunnen halen. Met de kleinere zuiger afmetingen kun je probleemloos hogere toerentallen draaien zonder kunstgrepen en met betrekkelijk normale 'tuning' kan hij ook onderin goed lopen.
Maurice
Maar hoe hoger je in toeren ga zitten hoe minder hij onderin doet. Met een milde nokkenas haal je vrij weinig winst uit zo'n soort blok en is het dus zowizo vrij nutteloos om een 2 cilinder te bouwen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hmmm hij zou 14000 toeren draaien dacht ik en een grote powerband hebben en niet meer wegen als een mono...
En wedden dat de toppers , als het blok gebruiksvriendelijk genoeg is wel oren hebben nr meer vermorgen?
En wedden dat de toppers , als het blok gebruiksvriendelijk genoeg is wel oren hebben nr meer vermorgen?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Jaja de eerste foto's vd sm versie
super gaaf ding opzich (alleen mist hij de noppenbanden nog).
super gaaf ding opzich (alleen mist hij de noppenbanden nog).
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
wauw super dat chassis,geef hem mij maar en laat die bande maar steke
amai da wordt een Superdikke bike
amai da wordt een Superdikke bike
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik heb nog geen test gezien (het is meer een prototype volgens mij) al wil ik hem best voor je testen (als jij er een regel )huskie schreef:Heeft er iemand al een test van gezien
ps:wat deze emoticon betreft.... ik vond hem gewoon leuk.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
is dit weekend te zien in Spa,debuut in het WK
oei oei oei.....dat ziet er echt GAAF uit!!!
En als het een beetje mee zit rijd ie volgend jaar in het WereldKampioenschap cross met Mickael Pichon op het zadel!!!
En als het een beetje mee zit rijd ie volgend jaar in het WereldKampioenschap cross met Mickael Pichon op het zadel!!!
Laatst gewijzigd door jofa op za nov 15, 2003 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Aangezien jij in belgie woon moet jij je maar offeren om er een filmpje van te maken (zodat wij hem kunnen horen en zien )CrualA schreef:is dit weekend te zien in Spa,debuut in het WK
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
sorry Rudy,maar heb al in ander topic verteld da ik superveel werk heb,heb maandag evaluatie van al mijn tekeningen en maquetes en erna een week exames