Enduro voor klein rijbewijs

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Hamster

Hallo,
Ik wil binnenkort graag een enduro/off road rit rijden. Nu moet ik nog een motor zien te regelen / kopen, maar mijn vraag is omdat ik nog een klein rijbewijs heb waarop ik mag rijden / en of daar naar gekeken word bij inschrijving? (ervaring is niet echt een probleem).
Wie kan mij hier iets meer over vertellen ? ? ?
Freek
Site Admin
Contacteer:

Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
dorzel

je zou bij een klein rijbewijs op alle nieuwe 4-takt enduro motoren mogen rijden, dit vanwege de ristricties die er op zitten.
door de ristricties blijft de motor onder de 25kw,
ook een x aantal oudere modellen hebben dit.
Hamster

Het word een 2-takt 250 cc , iemand enig idee of je hiermee mag rijden met een klein rijbewijs? en of ze moeilijk gaan doen bij de inschrijving?
Ad Ketelaars
Contacteer:

Er zijn genoeg 2-takt 250 cc's te koop. In veel gevallen staat er op het kenteken een veel lager vermogen dan het in werkelijkheid is. Ikzelf rijd zo'n motor. Ik meen dat er maar 9 pk (of 13) op het kenteken staat, terwijl hij 6 keer zoveel vermogen levert. Of deze motoren worden voor de keuring ontzettend geknepen of er wordt zomaar iets opgegeven en ingevuld.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Rudy
Contacteer:

Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is het laatste het geval :lol:
Freek
Site Admin
Contacteer:

Hamster schreef:Het word een 2-takt 250 cc , iemand enig idee of je hiermee mag rijden met een klein rijbewijs? en of ze moeilijk gaan doen bij de inschrijving?
Bij een inschrijving hoef je geen problemen te verwachten.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hamster

Oke bedankt allemaal
dan ga ik van het weekend mijn eerste off road rit rijden :D:D
Plaats reactie