Het ge-emmer is dat het meer kost je ook meer moet werken (in mij geval) Dus doe je een beuntje op zondag voor de broekzakcenten wat direct naar de sport gaat. Maar dan heb je wel je geld maar staat je motor niet klaar voor de zaterdag erop. Hier loop ik dus tegenaan. Ik krijg het gewoon niet rond qua tijd. En dan wordt het elke week een gehaast van heb ik jou daar.
Hoe doen jullie dat?
Door de weeks heb ik geen tijd/zin (moet ook wel is slapen) om m'n motor klaar te maken voor zaterdag. Want in oktober-november zijn er vrolijk vijf wedstrijden achter elkaar. Als storingsmonteur gaat dit dus gewoon niet.
Afgelopen jaar was voorlopig mijn laatste enduro jaar.
Wat komt er voor terug?
Lange weekende roadbookritten.
Week/midweken off-roaden wat verder van huis.
Bezoeken van grote evenementen, WK enduro en EK enduro. Motor mee en daar rond rijden.
Tijd voor andere sporten, veldhockey, harlopen, mountainbiken, trialen, crossen en zwemmen.
Enduro & transponder gebruik
Moderator: ghulst
# 442
doorde weeks krijg ik het ook neit rodn omde motor weer fit te hebben voorde weekende erna, alles moet gebeuren opde zaterdag en zondag, maar ja wil ook dingen met de kinderen doen en er zijn nog andere dingen die ngedaan moeten worden, dus ik hoop op 1 weekende mooie weer/rijden dan 1 weekje regen , want dan ga ik toch niet rijden....
tevens meer lange weekende roadbook of met gids of een rally 1 maal per jaar.
tevens meer lange weekende roadbook of met gids of een rally 1 maal per jaar.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Jammer Sanne.
Wat de kosten betreft: ik heb een veel grotere hekel aan de jaarlijkse medische keuring. De manier waarop dat gaat zie ik echt het nut niet van in. Naar aanleiding daarvan heb ik wel serieus gedacht om maar daglicentie te gaan rijden.
Volgend jaar ga ik in ieder geval nog op licentie rijden in de NV40.
Wat de kosten betreft: ik heb een veel grotere hekel aan de jaarlijkse medische keuring. De manier waarop dat gaat zie ik echt het nut niet van in. Naar aanleiding daarvan heb ik wel serieus gedacht om maar daglicentie te gaan rijden.
Volgend jaar ga ik in ieder geval nog op licentie rijden in de NV40.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Kun je vaak wel declareren bij je ziektekostenverzekering!
O ja we hadden het over de transponders.bolke schreef: laten we het maar eens over het plaatsen van de transponder hebben iemand een goede plaats ? ideeen welkom.
Gewoon op een van je vorkpoten achter je lichtkapje met twee tywraps. Is meteen een goede plaats om wat reserve snelspanners te laten.
Ha krijg ik vandaag nog een email van Danielle van KNMV dat de inschrijvkosten vijf euro verhoogt wordt. Net wanneer de grote groep zijn licentie al heeft aangevraagd en betaald
Even met 15 procent verhogen....Ging mij salaris maar met zulke grote stappen omhoog
Maar meneertje KNMV het is weer om je rot te
# 442
Niks anders dan commerciele doelen.erwindob schreef:Jammer Sanne.
Wat de kosten betreft: ik heb een veel grotere hekel aan de jaarlijkse medische keuring. De manier waarop dat gaat zie ik echt het nut niet van in. Naar aanleiding daarvan heb ik wel serieus gedacht om maar daglicentie te gaan rijden.
Volgend jaar ga ik in ieder geval nog op licentie rijden in de NV40.
Ik krijg voor mijn werk al een medische keuring. Daarbij komt ook een cardio test, long, ogen, bloed, gehoor, hartfilmpje. Maar natuurlijk niet geldig voor meneertje KNMV
Wel te declareren bij de zorgverzekering in mijn geval. Zo als Klaas zei.
# 442
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Tja de "sport moet professioneler" dus gaat het de vrijetijd sporter geld kosten.
Zelf heb ik nu 2 kleine mannetjes op een crossmotor die de verhoging van 5 euries op hun licentie zien (ik dus) plus mijn bijdrage aan de arnhemse clubkas, pfffff Bof ik nog dat wij bij een vrij redelijk lage betaalde vereniging zitten met een heel rijk aanbod aan evenementen.
on topic nu
Afijn de transponders is wel een goed ding, geen gezeik meer over niet kloppende tijden enz. Heb je een bijzonder lage tijd dan heb je duidelijk afgesneden (wat overigens ook door de mensen op de proef wordt geconstateerd en genoteerd)
Is wel mooi, je kan precies zien in de tijd waar je die ronde tijd hebt laten liggen (achteraf)
Zelf heb ik nu 2 kleine mannetjes op een crossmotor die de verhoging van 5 euries op hun licentie zien (ik dus) plus mijn bijdrage aan de arnhemse clubkas, pfffff Bof ik nog dat wij bij een vrij redelijk lage betaalde vereniging zitten met een heel rijk aanbod aan evenementen.
on topic nu
Afijn de transponders is wel een goed ding, geen gezeik meer over niet kloppende tijden enz. Heb je een bijzonder lage tijd dan heb je duidelijk afgesneden (wat overigens ook door de mensen op de proef wordt geconstateerd en genoteerd)
Is wel mooi, je kan precies zien in de tijd waar je die ronde tijd hebt laten liggen (achteraf)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Wat bedoel je hiermee? Verwacht je dat er behalve bij start en finish van een proef nog meer punten getimed gaan worden?Is wel mooi, je kan precies zien in de tijd waar je die ronde tijd hebt laten liggen (achteraf)
Ik denk het niet, de transponderlussen zitten zelfs vertikaal in het hek ipv in de grond bij de enduro.
Per proef kun je nu de tijd ook al terugzien. Functioneel zal er voor ons niets veranderen. Voor de tijdwaarneming wordt het natuurlijk wel een stuk makkelijker
O wacht, je bedoelt zeker dat de huidige controles met barcodelezer ook vervangen gaan worden door de transponder?
Dan kun je inderdaad nog wat tijden kunnen zien over de gehele ronde.
(missen we wel de aanmoediging/gezelligheid/hapjes van die barcodebedieners onderweg)
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Vervanging van barcodes? nee denk ik niet, hoewel..... is wel een idee Erwin. Ik doelde op de crossproeven. Is waar dat je het nu ook kan zien, maar ik weet niet hoeveel tijd jij altijd nam, maar ik nam nooit tijd om ff te kijken welke tijd ik reed op de proef. Ja of mijn maatje moest vlak achter mij zitten jagen maar meestal niet dus.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
ik kijk daar ook nooit naar aan het eind van de proef (heb toch geen idee wat een snelle en wat langzame tijd is). Tegenwoordig staat het dezelfde avond al op internet, dat is me snel genoeg.
#777 - Mijn fotoboekenplank
ik baal. daar gaat mijn ene "gratis" enduro per jaar. zou ik ook gewoon als dagrijder mee mogen rijden zonder transponder. de tijden zijn leuk maar eigenlijk boeit dat me helemaal niet.
het rijdt in zo'n enduro gewoon veel vrijer dan in de meute.
het rijdt in zo'n enduro gewoon veel vrijer dan in de meute.
Ik denk dat een rc transponder maar een klein zendbereik heeft (omdat de auto maar een paar cm van de ontvanglus vandaan zit)
wellicht zelfs dat alleen MX transponders geaccepteerd worden door het systeem. (dat zou ook leuk zijn als je ook wegrace doet, kun je er 2 kopen) Maar dat weet ik dus niet.
Dat daglicenties er ook eentje moeten hebben, dat snap ik ook niet. Ik schat in dat die klasse gelijk bijna dood is.
wellicht zelfs dat alleen MX transponders geaccepteerd worden door het systeem. (dat zou ook leuk zijn als je ook wegrace doet, kun je er 2 kopen) Maar dat weet ik dus niet.
Dat daglicenties er ook eentje moeten hebben, dat snap ik ook niet. Ik schat in dat die klasse gelijk bijna dood is.
#777 - Mijn fotoboekenplank
moet je wel mogen starten
#777 - Mijn fotoboekenplank
Misschien kun je een transponder lenen van een crossvriendje (die rijden toch niet als het sneeuwt).
Daglicenties gewoon 's morgens je transpondernummer doorgeven aan de inschrijftafel.
Tip: ik hoorde dat je hem minimaal eens per 3 maanden moet opladen anders gaat de accu in twee jaar kapot. (Wellicht omdat die accu eigenlijk altijd leeg is; het ding heeft nl geen aan/uit knopje en kennelijk is de gebruikte accu niet goed bestand tegen altijd leeg zijn).
Uit het reglement 2011:
2.2 Transponders
De tijden/klasseringen worden per deelnemer geregistreerd middels een
transponder. Hiertoe moeten alle deelnemers in het bezit te zijn van een
persoonlijke transponder en telkens met hun persoonlijke transponder te
rijden. De transponder moet van het type MYLAPS MX zijn. Van deze
persoonlijke transponder dient het nummer vóór aanvang van het seizoen bij de KNMV bekend te zijn. Elke deelnemer is verplicht om vóór elke wedstrijd een goed functionerende, voldoende opgeladen, persoonlijke transponder te monteren op de motorfiets waarmee men deelneemt. Een transponder is voldoende opgeladen als het lampje tenminste 2x groen knippert. Deze moet op een deugdelijke wijze aan de voorvorkpoot aan de linker- of rechterzijde, achter het nummerbord gemonteerd te worden. Ondanks het gebruik van transponders dienen de rijnummers en ondergronden aan het in het Technisch Reglement gestelde te voldoen. Het goed monteren en
functioneren van de transponder is de eigen verantwoordelijkheid van de
deelnemer. Is er geen transponder aanwezig, of functioneert deze niet goed, dan vindt er geen registratie van tijden plaats. Alle nadelige gevolgen van het niet of foutief aanbrengen of disfunctioneren van de transponder, komen volledig voor rekening en risico van de deelnemer. Daartegen kan geen protest worden aangetekend.
Het volledige reglement: http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/K ... t_2011.pdf ALTIJD INTERESSANT
Daglicenties gewoon 's morgens je transpondernummer doorgeven aan de inschrijftafel.
Tip: ik hoorde dat je hem minimaal eens per 3 maanden moet opladen anders gaat de accu in twee jaar kapot. (Wellicht omdat die accu eigenlijk altijd leeg is; het ding heeft nl geen aan/uit knopje en kennelijk is de gebruikte accu niet goed bestand tegen altijd leeg zijn).
Uit het reglement 2011:
2.2 Transponders
De tijden/klasseringen worden per deelnemer geregistreerd middels een
transponder. Hiertoe moeten alle deelnemers in het bezit te zijn van een
persoonlijke transponder en telkens met hun persoonlijke transponder te
rijden. De transponder moet van het type MYLAPS MX zijn. Van deze
persoonlijke transponder dient het nummer vóór aanvang van het seizoen bij de KNMV bekend te zijn. Elke deelnemer is verplicht om vóór elke wedstrijd een goed functionerende, voldoende opgeladen, persoonlijke transponder te monteren op de motorfiets waarmee men deelneemt. Een transponder is voldoende opgeladen als het lampje tenminste 2x groen knippert. Deze moet op een deugdelijke wijze aan de voorvorkpoot aan de linker- of rechterzijde, achter het nummerbord gemonteerd te worden. Ondanks het gebruik van transponders dienen de rijnummers en ondergronden aan het in het Technisch Reglement gestelde te voldoen. Het goed monteren en
functioneren van de transponder is de eigen verantwoordelijkheid van de
deelnemer. Is er geen transponder aanwezig, of functioneert deze niet goed, dan vindt er geen registratie van tijden plaats. Alle nadelige gevolgen van het niet of foutief aanbrengen of disfunctioneren van de transponder, komen volledig voor rekening en risico van de deelnemer. Daartegen kan geen protest worden aangetekend.
Het volledige reglement: http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/K ... t_2011.pdf ALTIJD INTERESSANT
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Je gaat die gok wagen..?huskie schreef:Ja, dat kan een probleem worden.
We gaan het zien in Enter.
Is best wel een end rijden...
EXC300
Dirk,
nee ik ga die gok niet wagen, zeker niet nu Henkzelf duidelijk aangeeft dat die transponders verplicht zijn, ook voor ons daglicentie rijders.
Die enduro's zijn een stukje hobby, erg leuk om te doen, maar niet zalig makend.
Een crosscircuit is voor mij ook heel aangenaam. Dan gebruik ik mijn kids als transponder. Stopwatch, bord en krijtje
En een dagje trialen is ook heel leuk om te doen.
Als belgie nog geen transponders gebruikt ga ik dit jaar maar eens die kant op.
We gaan het meemaken hoe lang de dagrijders verplicht zijn om een transponder te monteren.
Misschien dat ze een soort van hobby klasse willen maken, zonder tijdsmeting bij de proeven, maar alleen op de route zelf.
nee ik ga die gok niet wagen, zeker niet nu Henkzelf duidelijk aangeeft dat die transponders verplicht zijn, ook voor ons daglicentie rijders.
Die enduro's zijn een stukje hobby, erg leuk om te doen, maar niet zalig makend.
Een crosscircuit is voor mij ook heel aangenaam. Dan gebruik ik mijn kids als transponder. Stopwatch, bord en krijtje
En een dagje trialen is ook heel leuk om te doen.
Als belgie nog geen transponders gebruikt ga ik dit jaar maar eens die kant op.
We gaan het meemaken hoe lang de dagrijders verplicht zijn om een transponder te monteren.
Misschien dat ze een soort van hobby klasse willen maken, zonder tijdsmeting bij de proeven, maar alleen op de route zelf.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
altijd grappig, beetje lullen terwijl je het bij de knmv kunt navragen natuurlijk
dus dat via webform gedaan, het antwoord;
Goedeavond,
Je mag deelnemen aan een enduro zonder een transponder.
Dit moet wel van te voren aangegeven worden voor de tijdwaarneming.
m.v.g.
Danielle
dus dat via webform gedaan, het antwoord;
Goedeavond,
Je mag deelnemen aan een enduro zonder een transponder.
Dit moet wel van te voren aangegeven worden voor de tijdwaarneming.
m.v.g.
Danielle
gabe schreef:altijd grappig, beetje lullen terwijl je het bij de knmv kunt navragen natuurlijk
dus dat via webform gedaan, het antwoord;
Goedeavond,
Je mag deelnemen aan een enduro zonder een transponder.
Dit moet wel van te voren aangegeven worden voor de tijdwaarneming.
m.v.g.
Danielle
ja, op deze manier valt er nog weinig te lullen.
Toch wel handig dat de knmv dit meeneemt in al haar informatie, niet dus.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je hebt dan ook geen tijden?
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Geen tijden , geen uitslag... niet zo belangrijk lijkt mij. afijn als ze dan maar wel de barcodes handhaven en een overijverige off. je niet uit de wedstrijd haalt omdat je geen tijden neerzet op de proeven
Ach een transponder lenen kan altijd wel bij een aantal maatjes, en ga dit jaar er toch één kopen voor de jongens en mijzelf. Alleen 3 bevestig- beugels er bij aanschaffen en klaar is schildertje
Ach een transponder lenen kan altijd wel bij een aantal maatjes, en ga dit jaar er toch één kopen voor de jongens en mijzelf. Alleen 3 bevestig- beugels er bij aanschaffen en klaar is schildertje
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Daar word ik dan wel weer blij van.gabe schreef:altijd grappig, beetje lullen terwijl je het bij de knmv kunt navragen natuurlijk
dus dat via webform gedaan, het antwoord;
Goedeavond,
Je mag deelnemen aan een enduro zonder een transponder.
Dit moet wel van te voren aangegeven worden voor de tijdwaarneming.
m.v.g.
Danielle
Klopt het trouwens dat je ook mee mag doen zonder off road (of enduro) licentie?
EXC300