Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

@zappa: die heb ik nog liggen van SH, maar dacht dat die de oorzaak waren van mijn zware koppeling (opgepompte linkerarm) tijdens ritje van Gerke en heb ze weer verwisseld voor originele bij drukgroep/staal en kurklamellen herstel.

Dat slippend oppakken heeft hij altijd al gedaan.....

@leo: tja futurist krijgt de big goed los, maar alleen zittend (wat ik heb gezien tenminste).....

weet wel van het bestaan van ene vario-ring, ingeklemd door een ijzerdraad achter in de korf. Deze moet op specifieke wijze gemonteerd worden..... volgens mij met de uitstaande rand (binnencirkel) naar buiten.
Staat vast in het WPHB......
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vandaag nog wat leuke klimmetjes gevonden en de KTM aan de kook gekregen bij het volgen van een zooi half verdwenen single tracks..

Was een beetje veradelijk in het bos, geen sneeuw maar waar de oude sneeuw was plat gedrukt nog wel ijsplakaten..
En de grond wist niet zeker of ie nu bevroren was of niet dus wisselde lekker af.. wat leuke swiepers gemaakt :?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
jef0611
Berichten: 101
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 16:05

vandaag de BIG maars s ff onder het afdak vandaan gehaald,

starte gewoon direct :) had ik niet verwacht
rmz 450 & Dr BIG
mueslimonster
Berichten: 101
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 10:28
Locatie: Amersfoort

Zo..

Onderdelen voor Grote Beurt.. Check..
Nieuwe sleutelset - Check..
WPHB - nog even printen, maar Check..
Olie en zooi - nog even kopen bij de automaterialenboer, wordt ook wel een Check

Grote vraag is nu: wat is een handige volgorde van de handelingen? Is er een stappenplan voor een grote beurt (kan ook in het WPHB staan, ik heb 'm, maar nog niet gelezen)? Ik wil de kleppen stellen, kettingen spannen, nieuwe filters en daarnaast nog een 12v-aansluiting regelen, remmen nakijken/reviseren etc..

Suggesties zijn welkom, blijf ik staren naar een groene koffer met Duitsch Stahl..
Dondor Big '93
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Big warm rijden, olie aftappen en filter vervangen, balansasketting spannen, kleppen stellen [ kleppen moet met koude/coole motor].

Nokkeas spant zich zelf maar voel of ie strak staat als je de balansasketting stelt..

Dan de rest..

Suc6!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

net even de rechterzijde open gemaakt en koppelingplaten/lamellen eruit gehaald.
ik verwachtte dat ik destijds bij het wisselen van de platen een foutje had gemaakt om die vario ring verkeerd te monteren, maar dat bleek niet zo...(foto2)
Nadat ik eindelijk dat f#ckdraadje weer op zijn plek had en alles erin zette , viel me op dat de korf ruw/gehakkeld was. (foto1)

Dit heb ik verholpen door deze oneffenheden met een lamellenschijf op de slijptol af te schuren.....

Ik hoop dat hiermee mijn koppelings-sores voorbij is :?

greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ai, waren de lamellen diep in geslagen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Rot weer, was 10 mintuten later thuis dan normaal :evil:

Had m'n ex al aangeboden bij mij te eten/pitten, schat werkt in Utreg en is nu 2 uur later nog niet bij Vianen :shock:

Lang leven een BIG op noppenbanden!
Pic gemaakt op weg naar huis, 5cm plat gereden sneeuw op de weg, 50km/u en de BIG prutelde zonder een geglij naar huis 8)
{ in de tuin ligt 14cm sneeuw}

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

Je hebt wel lef zappa! :shock: Als je over aangevroren sneeuw of over dat spul wat gesmolten en weer bevroren is, gaat wordt het toch wel wat slippery denk ik.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Lef? moet gewoon naar het werk en weer naar huis..
Maar bij dit soort situaties is het wel een stuk leuker dan normaal :wink: :lol:
En ben snel thuis, blik rijd 30 en dat is een rot snelheid, doe mij maar 40/60, ben je stabieler en rol je nog over een stuk ijzel voordat de banden weg slaan..
Dus haal ik ze in op zo'n weg.. [vraag me af wat ze dan denken als ze ingehaald worden door een motor :lol: ]

Aangevroren sneeuw is geen probleem, 300kg [ in combi met de boodschappen achter op] verdeelt over 12 kleine noppen prikt er wel doorheen..

echt ijzel gaat niet maar dan heb je de berm nog :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

Lol lijkt me een mooi gezicht om te zien ha ha :lol:, zo'n big door de sneeuw.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

iemand nog een nieuw schijfie nodig ?

Edit: 4 gats is voor SR41/SR42
Sorry, hak erbij moeten zetten :oops:

LEO
Laatst gewijzigd door Leo op vr dec 17, 2010 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

aantal bout gaten klopt niet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

die van mijn 750 heeft 4 boutgaten hoor Zap :idea: :)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey Leo,

Moet zeggen ouwe, die matties van je zijn nog best cool :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=2x-Rk7DQi28
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

Is zo'n CDI de moeite om als reserve te kopen of gaan die dingen daarvoor te weinig stuk?

Ik stel deze vraag ook deels omdat mijn Big al sinds ik hem heb om de zoveel tijd gewoon uitvalt onder het rijden. Dat uitvallen gebeurt heel abrubt, zonder stotteren of knallen en naar mijn gevoel lijkt het of de vonkjes wegvallen. Als ik hem na het uitlopen na een paar minuten weer start slaat ie altijd direct aan en ben ik weer voor een tijdje van dit fenomeen verlost.
Dit gebeurt een paar keer per jaar en altijd tijdens een lange rit, dus als ie minstens 100km ononderbroken gereden heeft.
Ik ben een paar keer met de Big naar midden Frankrijk gereden en telkens viel ie op de heen en terug reis 1 keer stil na ruwweg 100- 150km terwijl ie de rest van de dag (meer dan 400km erbij) perfect heeft gelopen.

Zou het wellicht toch de CDI kunnen zijn die hapert of misschien de pick-up spoel die kuren heeft?

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Er gaan meer spoelen kapot dan CDI's bij de BIG maar je weet nooit :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)

FF terug
Aangevroren sneeuw is geen probleem, 300kg [ in combi met de boodschappen achter op]
die brommer weegt 250 kg, boodschappen 5kg?
dan blijft over..... uuhhh

niet veel :D
eet je wel voldoende jongen? :popcorn:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

lummelke schreef:Is zo'n CDI de moeite om als reserve te kopen of gaan die dingen daarvoor te weinig stuk?
Ik vond voor mijzelf wel fijn een reserve te hebben liggen in het geval dat en naar Tsjechie had ik hem dan ook meegenomen.

Of jouw probleem in de CDI zit durf ik niet te zeggen. Mogelijk mag je een andere een keer lenen als je weer zo`n lange rit maakt en dan weet je na afloop of je op zoek moet naar een andere / de CDI moet laten maken.

LEO
Gebruikersavatar
Go Big
Berichten: 71
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 17:01

zappa.suzuki schreef:Rot weer, was 10 mintuten later thuis dan normaal :evil:

Had m'n ex al aangeboden bij mij te eten/pitten, schat werkt in Utreg en is nu 2 uur later nog niet bij Vianen :shock:

Lang leven een BIG op noppenbanden!
Pic gemaakt op weg naar huis, 5cm plat gereden sneeuw op de weg, 50km/u en de BIG prutelde zonder een geglij naar huis 8)
{ in de tuin ligt 14cm sneeuw}

Afbeelding
Strakke actie Zapperdeflap, of gewoon een fotosjop :wink: :wink:
Liever 1 dikke klap dan 4 pufjes
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gezien de nokia kwaliteit, strakke zap actie :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

de antrapper schreef:8)

FF terug
Aangevroren sneeuw is geen probleem, 300kg [ in combi met de boodschappen achter op]
die brommer weegt 250 kg, boodschappen 5kg?
dan blijft over..... uuhhh

niet veel :D
eet je wel voldoende jongen? :popcorn:
brommer leeg met lazer 182kg, benzine, boodschappen en ik maken iets van 300kg, dus weeg meer dan de 70kg van 4 jaar geleden :wink:

en idd een echt nokia moment :wink: , was vanmorgen nog leuker, lekker strak plat gereden sneeuw :roll:

had de KTM gepakt om ff te kijken hoe die het deed maar heb liever de BIG, zwaarder en wat stabieler tussen de oren en makkelijker de voeten aan de grond als je stopt...
m'n laarsen hadden namelijk mider grip dan de noppenbanden :lol:

Net ook weer een leuke terug rit :wink:
Zou morgen een roadbook controleren, maar sla dat maar over, maar als het vanacht weer sneeuwt wel even spelen in de sneeuw :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vanavond dat ik voorbij mijn (buiten) geparkeerde Big liep rook ik benzine.....
na enige inspectie blijkt dat hij bij de rechtercarb over loopt (hoogste bij stand op zijstandaard)
deze zat vol condens/benzine
het resultaat van één minuutje laten lopen en vervolgens koud parkeren in vrieslucht?

anyway... kraantje maar ff dicht gedraaid!
Plaats reactie