KTM 620 LC4 dut het net...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Heb de motor afgelopen week gekocht, en ik denk dat mijn onsteking kapot is. Hij geeft over sommige draden ipv 165 ohm maar iets van 27 ohm weerstand. Nou weet ik dat het wat kouder is dan de aangegeven 20 graden, maar dit lijkt me wel duidelijk.

Iemand een tip? Op marktplaats is niks te vinden. Wel heb ik WPM motors gevonden en die gemaild of ze er eentje hebben liggen. Edit: Hier mail van terug, volgens hen is het niet te repareren. Ze hebben een SEM onsteking liggen, 260 euro :X

Dit zijn de draden waar ik over heb gemeten, ziet er niet echt fris uit. De 2 witte komen van de dodemansknop. Als de dodemansknop geen contact maakt geeft hij geen waarde voor volgens mij Rood/Zwart.
Afbeelding

Dit schema hield ik aan:
Afbeelding
Maar is dit wel de goeie? Op deze website staat dat zwart/groen 25ohm moet geven ipv 165ohm. http://www.electrexworld.co.uk/st5500l- ... 298-0.html
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Dacht ook een ontstekingsprobleem te hebben maar was de bougiedop van m'n LC4..
Begin daar eens mee..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Een LC4 heeft een droge ontsteking,dus zit niet in de olie.
Als je water in de ontstekingsruimte krijgt vernield oxidatie aan het vliegwiel de ontsteking.
Er zit een rubberen dop in de ontstekingsdeksel,als je hierin blaast met lucht kan je zien of deze droog is of niet.
Is deze nat,deksel demonteren en droog blazen.
Onderhouds punt van de LC4
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Oke bedankt voor de tips, ik zal morgen meteen kijken.

Weet iemand verder wat de weerstandswaarde moet zijn over zwart/groen ?
Mad-Max
Berichten: 58
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 20:25

Spul open gehaald:
Afbeelding

Volgens mij stond hij ook helemaal niet goed afgesteld, ik heb hem afgesteld op de 2mm boring op de rotor. Maar niks..

Op MF kreeg ik de tip om een ontsteking van Electrexworld te halen, dus dat is wat ik nu ga doen, ben benieuwd 8)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Toch wel een handige manier om een onsteking te plaatsen. Door de kap te verdraaien stel je de timing af. Alles vanaf de buitenkant te doen. :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Info http://www.transmic.net/en/sem.htm

Zijn dat breuken in de magneet op je foto?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie