Montage.. eindelijk begonnen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Na een hoop gevloek en getier vanwege vast gerotte boutjes etc..
Nu is mijn vraag... hoe ziet dit ding er nieuw uit? glad?
Laatst gewijzigd door Monstersmurf op zo feb 13, 2011 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Bedankt voor de snelle reacties!
Weer wat voor op het lijstje...
Weer wat voor op het lijstje...
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
Bij cmsnl.com voor 29,-euris.
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1995- ... IG-51.html
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1995- ... IG-51.html
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1995- ... IG-30.html
Hoezo zijn roller 16 en 17 anders? rolletje zelf lijkt erg op elkaar??
Hoezo zijn roller 16 en 17 anders? rolletje zelf lijkt erg op elkaar??
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
Goei vraag, moeilijk te zien op de tekening, en ze lijken in het echt ook sterk op elkaar? Meet ze eens op met de schuifmaat.
Het lijkt bij 17, a 33,-euris, om een ander model te gaan: want als je dit aanklikt ziet er anders uit en wordt als item 8 aangeduid: http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... a_7f11.gif
Volgens mij moet je het gewoon bij 2 x 16 houden.
Het lijkt bij 17, a 33,-euris, om een ander model te gaan: want als je dit aanklikt ziet er anders uit en wordt als item 8 aangeduid: http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... a_7f11.gif
Volgens mij moet je het gewoon bij 2 x 16 houden.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik denk dat de diepte va de lagering verschilt.. dus de 1 valt verder over de bevesteging dan de ander..
Maar ik gebruik de wieltjes van een paar oude rolschaatsen die ik heb liggen [ dus geen rollerblades] en vul ze op met ringen om ze op de goede plek te krijgen..
Let op met CMSNL prijzen, die zijn ex BTW
Maar ik gebruik de wieltjes van een paar oude rolschaatsen die ik heb liggen [ dus geen rollerblades] en vul ze op met ringen om ze op de goede plek te krijgen..
Let op met CMSNL prijzen, die zijn ex BTW
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb de rolletjes vervangen door de kunststof exemplaren van bij der Stefan, Jahwohl!
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=521
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=520
Greets from snowy Limburg
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=521
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=520
Greets from snowy Limburg
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Zo schoon is het frame volgens mij ijn geen 10 jaar geweest.....
Vraagje.. de kop ontluchting loopt naar filterbak en? Niks?? zat bij mij stopje in??
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De ontluchtingsslang loopt naar de luchtfilterbak en daar zit een T-stuk zodat de ontluchting via de luchtfilterbak gaat en er een stukje buis naar beneden loopt voor de luchtfilterbak waar evt olie of vocht in kan lopen en niet in de carb's komt, op dat stukje zit een stop..Vraagje.. de kop ontluchting loopt naar filterbak en? Niks?? zat bij mij stopje in??
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
let op de prijzen van CMS lijken lager maar zijn zonder BTW
bij de dealer vaak (altijd) sneller en soms goedkoper.
futurist
bij de dealer vaak (altijd) sneller en soms goedkoper.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Op aangeven van lummelke bij Hessler de kunstofexemplaren besteld tegelijk met de achterbrug beschermer, 15 t en 47T tandwiel en ketting..
Straks ff verf bestellen voor frame en achterbrug..
Nu ff vechten met plug in deksel voor stellen van de kleppen.. en nee niet zeggen warm draaien.. dat kan nie echt meer en vergeten tik los te draaien na laatste rit
Straks ff verf bestellen voor frame en achterbrug..
Nu ff vechten met plug in deksel voor stellen van de kleppen.. en nee niet zeggen warm draaien.. dat kan nie echt meer en vergeten tik los te draaien na laatste rit
dat dopje/plug draai je er waarschijnlijk niet zomaar uit imbus draai je zo dol....Monstersmurf schreef:Nu ff vechten met plug in deksel voor stellen van de kleppen.. en nee niet zeggen warm draaien.. dat kan nie echt meer en vergeten tik los te draaien na laatste rit
bij mij moest het hele deksel eraf.
greetz sander
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hmm tja, je kon wel eens gelijk krijgen.. gelijk nieuwe plug besteld.. deze heeft rond gat..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Zoek de rechter versie van deze schijf! Help... is van KTM 2005.. 300mm schijf..
Bedrijfnamen/adressen zijn ook welkom!!
Ps Dop is los maar heb wel nieuwe besteld met 6kantig gat..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Resultaat van een paar uur gebogen staan bij de straalkast/spoelbak/werkbank... alles mooi schoon en last van me rug
Hoi MSmurf,
Als die witte achterveerwokkel op de foto de orginele is mag ik je dan adviseren nog even in je portemonee te kijken of er nog ruimte is voor een upgrade.
Ik denk dat de goedkoopste upgrade van de achterveer deze is
Je zal een wereld van verschil meemaken bij de eerste testrit.
Zowel verhard als onverhard.
En een pluim voor de geweldige ondergrond waar alle onderdelen op liggen . it makes things better
LEO
Als die witte achterveerwokkel op de foto de orginele is mag ik je dan adviseren nog even in je portemonee te kijken of er nog ruimte is voor een upgrade.
Ik denk dat de goedkoopste upgrade van de achterveer deze is
Je zal een wereld van verschil meemaken bij de eerste testrit.
Zowel verhard als onverhard.
En een pluim voor de geweldige ondergrond waar alle onderdelen op liggen . it makes things better
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hoi Leo,
thanx voor de hint.. had het zelfde idee.. voor de voorkant komt er een andere vork in.. dat eerst proberen..
Voor de achterkant.. twijfelde nog of demper goed genoeg is om een andere veer te steken? Hij was helemaal droog en eigenlijk nooit problemen mee gehad dus denk van wel.. Iemand toevallig ervaring met andere dempers/veren onder de big? Hagon/Wirth vervanging ?
Guido
ps1 da's een doos die in de kartonbak lag...
ps2 Stuur ligt klaar voor de 23ste
thanx voor de hint.. had het zelfde idee.. voor de voorkant komt er een andere vork in.. dat eerst proberen..
Voor de achterkant.. twijfelde nog of demper goed genoeg is om een andere veer te steken? Hij was helemaal droog en eigenlijk nooit problemen mee gehad dus denk van wel.. Iemand toevallig ervaring met andere dempers/veren onder de big? Hagon/Wirth vervanging ?
Guido
ps1 da's een doos die in de kartonbak lag...
ps2 Stuur ligt klaar voor de 23ste
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb een orginele demper achter die is aangepast door Jan Droog en voorzien van een CR500 veer.. ding veert top achter!
Niet zelf laten doen maar bij Dirty los er bij gekeregen.. ik denk dat je voor iets meer dan de veer van hessler je demper en veer hebt aan gepast door Droog..
onder Shiny zat een orginele demper met zwarte veer, gok die van hessler maar dat veerde zeker minder dan wat ik er nu onder heb..
Een betaalbare demper van Wirth kost je tussen de e400- 650 afhankelijk van wel niet instelbare ingaande/uitgaande snele/langzame demping enzo
Zou Droog eerst ff een belletje doen of langsgaan voor dat je ergens anders geld uitgeeft
Niet zelf laten doen maar bij Dirty los er bij gekeregen.. ik denk dat je voor iets meer dan de veer van hessler je demper en veer hebt aan gepast door Droog..
onder Shiny zat een orginele demper met zwarte veer, gok die van hessler maar dat veerde zeker minder dan wat ik er nu onder heb..
Een betaalbare demper van Wirth kost je tussen de e400- 650 afhankelijk van wel niet instelbare ingaande/uitgaande snele/langzame demping enzo
Zou Droog eerst ff een belletje doen of langsgaan voor dat je ergens anders geld uitgeeft
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CR500 achterveer te koop op MPzappa.suzuki schreef:Heb een orginele demper achter die is aangepast door Jan Droog en voorzien van een CR500 veer..
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Ligt misschien aan mij maar die cr500 veer lijkt me dunner / minder wikkelingen dan origineel? Heb idd Jan Droog mailtje gestuurd.. wacht dat eerst ff af..
en de complete voorvork die erin zat? gaat die weg?Monstersmurf schreef:.. voor de voorkant komt er een andere vork in.. dat eerst proberen..
Als het komende week mee zit heb ik er een nodig ... compleet ...
cheers,
Dennis