Ik kreeg vandaag een mailtje van de KNMV dat het transpondernummer in m'n licentieaanvraag ontbreekt.
Blijkt dat er dus vanaf volgend jaar met transponder gereden gaat worden. (wordt volgende week bekend gemaakt in KNMV nieuws)
Leuke dingen wel, die transponders. Je kunt ook een account aanmaken bij mylaps en dan vervolgens online je ronde (proef bij ons) tijden bekijken. Zo was het tenminste bij het racen, misschien dat het online deel er niet bij is met enduro's waar de apparatuur elke keer op een ander afgelegen plekje staat.
Het zou wel leuk zijn als dat wel werkt, kunnen je fans (met smartphone) langs de baan een beetje bijhouden hoe je het doet, of je al bijna bij de proef bent waar ze staan en ... of je uberhaubt nog aan het rijden bent.
Let wel op bij aanschaf van een 2e hands. Mylaps rekent €29,75 om een 2e hands geregistreerde transponder over te schrijven naar een ander.
(zonder registratie werkt zo'n apparaat ook maar mis je de overzichten voor jezelf)
Enduro & transponder gebruik
Moderator: ghulst
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
Bij gebruikte modellen heb je vaak defecte accu's.
-
Weet je hoe dat zit bij de daglicenties?erwindob schreef:Ik kreeg vandaag een mailtje van de KNMV dat het transpondernummer in m'n licentieaanvraag ontbreekt.
Blijkt dat er dus vanaf volgend jaar met transponder gereden gaat worden. (wordt volgende week bekend gemaakt in KNMV nieuws)
EXC300
Nee, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Misschien dat je dan een transponder moet/kunt huren van de KNMV.
Ik kan me niet voorstellen dat voor DL toch nog een andere methode gehanteerd gaat worden.
Misschien dat je dan een transponder moet/kunt huren van de KNMV.
Ik kan me niet voorstellen dat voor DL toch nog een andere methode gehanteerd gaat worden.
-
Doorgaans kun je hem voor een daglicentie huren. Dat was vroeger (<2004) bij supermotard wel zo alleen hebben ze dat weer afgeschaft toen de sport wat populairder werd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik vond iets over een soort van huurkoop (flextransponder) bij de MON en heb daarover gebeld met mylaps in Haarlem.
Diegenen die daarover gaan waren in een meeting en gaan me terugbellen maar de dame aan de telefoon wist wel te vertellen dat ze zoiets ook wel doen.
Dat is lijkt ook een aantrekkelijke optie, alhoewel de 2e hands (vraag) prijzen wel dermate hoog zijn dat zelf aanschaffen al snel voordeliger uitpakt
Diegenen die daarover gaan waren in een meeting en gaan me terugbellen maar de dame aan de telefoon wist wel te vertellen dat ze zoiets ook wel doen.
Dat is lijkt ook een aantrekkelijke optie, alhoewel de 2e hands (vraag) prijzen wel dermate hoog zijn dat zelf aanschaffen al snel voordeliger uitpakt
Op enduro.nl staat dat transponder niet door de KNMV verhuurd gaan worden.
Rijden met een daglicentie betekend dus ook:Transponder aanschaffen
Helaas weer een hindernis voor iemand die vanuit de off-road eens een keer een enduro wil rijden....
Voor mij de rekensom: Licentie incl keuring € 310,= Transponder
erbij € 250,= dus zondermeer ruim € 550,= voordat ik het startpodium afrijd. Dan moet ik nog zien dat mijn helm niet oud is, anders komt die er nog bij ( +/- €350).
Ik ga er nog een nacht over slapen
Rijden met een daglicentie betekend dus ook:Transponder aanschaffen
Helaas weer een hindernis voor iemand die vanuit de off-road eens een keer een enduro wil rijden....
erbij € 250,= dus zondermeer ruim € 550,= voordat ik het startpodium afrijd. Dan moet ik nog zien dat mijn helm niet oud is, anders komt die er nog bij ( +/- €350).
Ik ga er nog een nacht over slapen
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
Je vergeet nog de uitlaat a 200 euro als je uitlaat meer dan 94 dba produceerd en daarbij nog het onderhoud + protectie kleding.Daarbij nog de vervoerskosten van en naar rit +eventueel een kar erbij.Iemand voor de grap wel eens uitgerekend wat het per jaar kost.Enduro rijden wordt een elite sport.Golfen is goedkoper
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
-
Het is dat ik te druk ben, anders begon ik transponderwinkel.nl, waar je transponders kunt kopen en huren. Huren: 25.- euro per keer met een borg van het bedrag van de transponder.
Mijn idee is niet gepatenteerd....
Mijn idee is niet gepatenteerd....
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
ruim 3 jaar oude transponders staan op markplaats met biedingen van meer dan 150 euro.
Die transponder is dan helemaal niet zo duur. (in ieder geval veel minder dan een jaar licentie en jaarlijkse keuring)
Voor is proberen met daglicentie is het natuurlijk wel heel vreemd als je gelijk zo'n ding moet kopen.
Vriendjes worden met iemand die crosst op zondag is ook een oplossing....
Die transponder is dan helemaal niet zo duur. (in ieder geval veel minder dan een jaar licentie en jaarlijkse keuring)
Voor is proberen met daglicentie is het natuurlijk wel heel vreemd als je gelijk zo'n ding moet kopen.
Vriendjes worden met iemand die crosst op zondag is ook een oplossing....
-
Voor 208 heb je ook een nieuwe en dat was nog maar de eerste link die Google me gaf. Kan vast nog wel goedkoper. Die 150 euro op mp is veel te duur.
http://www.kloft-timing.de/shop/mylaps_moto.html
http://www.kloft-timing.de/shop/mylaps_moto.html
Dat scheelt er al weer 40 met de NL prijs
o nee, dat is exclusief (zzgl) BTW. Kom je weer op hetzelfde uit.
o nee, dat is exclusief (zzgl) BTW. Kom je weer op hetzelfde uit.
-
O jee.. heb ik weer eens niet goed gekeken? Gelukkig heb ik de mijne nog liggen uit mijn SM tijd die in 2004 stopte. Ik wilde hem eerst nog verkopen maar nu laat ik hem toch maar liggen.
Als mooi weer enduro rijder met daglicentie vindt ik dit wel een beetje bud.
Denk dat ik de brommer ga verkopen en van dat geld en wat ik overhoud ivm niet te kopen onderdelen/olie /licentie etc etc, lekker 2 maal per jaar naar portugal ga en daar lekker een week rijden of een brommer huren bij bijv RBC en dan 1 maal per jaar een rally rijden.
Denk dat ik de brommer ga verkopen en van dat geld en wat ik overhoud ivm niet te kopen onderdelen/olie /licentie etc etc, lekker 2 maal per jaar naar portugal ga en daar lekker een week rijden of een brommer huren bij bijv RBC en dan 1 maal per jaar een rally rijden.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
maar wat moet je dan met al die tijd die er over blijft?
-
Jij laat alles schieten voor 1 transponderbrommer schreef:Als mooi weer enduro rijder met daglicentie vindt ik dit wel een beetje bud.
nee laat niet alles schieten, maar een week OER of Alentejo OF LIbie en dan kan ik er weer een tijdje tegenaan. En dan rijdt ik ook leuk en met mooie omgeving. Het is wel eens een overweging waard, geen brommer in de schuur, dan kun je 4 jaar mooi offroaden in het buitenland.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
Ik ga mijn brommert zeker niet verkopen maar zo tussen neus en lippen door weer ff 250 pietermannen erbij voor een transponder is voor mij wel weer net een douw in de verkeerde richting. Krijg dan toch wel de neiging om het ONK maar helemaal te laten zitten. Wel jammer, maar ik moet toch ook gewoon maar werken voor m'n centen...
Dit komt voor mij bovenop het gezeik wat ik dit jaar heb bij het aanvragen van mijn licentie omdat blijkbaar besloten is dat de medicijnen die ik al jaren gebruik voor mijn longen opeens onder doping blijken te vallen....
Voordat je daar weer dispensatie van hebt van de DOPINGAUTORITEIT jawel ben je ook al weer een hoop gezeur en gedoe verder. Ik word er een beetje moe van. Als ik nou voor de prijzen ging maar van de 300 word ik 299ste
Misschien ga ik gewoon weer lekker in de buurt hier rondklooien, zoek het maar uit KNMV.
Dit komt voor mij bovenop het gezeik wat ik dit jaar heb bij het aanvragen van mijn licentie omdat blijkbaar besloten is dat de medicijnen die ik al jaren gebruik voor mijn longen opeens onder doping blijken te vallen....
Voordat je daar weer dispensatie van hebt van de DOPINGAUTORITEIT jawel ben je ook al weer een hoop gezeur en gedoe verder. Ik word er een beetje moe van. Als ik nou voor de prijzen ging maar van de 300 word ik 299ste
Misschien ga ik gewoon weer lekker in de buurt hier rondklooien, zoek het maar uit KNMV.
EXC300
Ik heb intussen maar mooi vast een transponder besteld.
gezien de 2e hands waarde voordeliger dan de MON huurkoopaanbieding. Daar komt dan nog bij dat ik ook lid van de MON zou moeten worden en dat het concept nog zo nieuw is dat het nog niet helemaal uitgewerkt is. Ik weet niet wanneer het cross seizoen weer begint maar misschien later dan mijn enduroseizoen.
wat ik me nog afvraag is of ik dat ding uit kan lenen aan een andere (dag)licentierijder als ik een keer niet mee kan of wil doen. Of dat dat dan hopeloos mis gaat met de registratie de keer erna.
gezien de 2e hands waarde voordeliger dan de MON huurkoopaanbieding. Daar komt dan nog bij dat ik ook lid van de MON zou moeten worden en dat het concept nog zo nieuw is dat het nog niet helemaal uitgewerkt is. Ik weet niet wanneer het cross seizoen weer begint maar misschien later dan mijn enduroseizoen.
wat ik me nog afvraag is of ik dat ding uit kan lenen aan een andere (dag)licentierijder als ik een keer niet mee kan of wil doen. Of dat dat dan hopeloos mis gaat met de registratie de keer erna.
Daglicentie rijders moeten ´s morgens aan de inschrijftafel hun transpondernummer doorgeven (..van de door hen geleende of gekochte transponder).
De tijdwaarneming zal dat moeten afvangen anders staat jouw naam ineens in de uitslag terwijl je niet rijdt. Daar zullen ze heus wel aan gedacht hebben.
De tijdwaarneming zal dat moeten afvangen anders staat jouw naam ineens in de uitslag terwijl je niet rijdt. Daar zullen ze heus wel aan gedacht hebben.
-
Hé Erwin,
Kan ik voor jou eindelijk eens een mooi klassement rijden!
EXC300
tsja, wat gaat me dat kosten?Herr DRénérZéele schreef:Hé Erwin,
-
Geen zorgen.
Ik ben ongelofellijk goedkoop.
Ik ben ongelofellijk goedkoop.
EXC300
Jongens wat een gezeur om die 250 euro.
Menig enduro/offroadrijder geeft 125/150 uit aan een mooie stickerset en dit kan niet
Die 250 euro "afschrijven" over 3 jaar, dan kost dat ding geen drol
En nee, ik ben geen miljonair, ben ook gewone arbeider
Laat de jongens die circuitrijden onze prijzen maar niet horen, alleen inschrijven voor een dagje circuitrijden kost al tussen de 200 en 250 euro (per rit!) dan de snelle rijders nog een set banden a 200 euro enz enz
Ik denk dat "onze" gemotoriseerde sport een van de goed betaalbare is (los van motorische pech uiteraard)
Menig enduro/offroadrijder geeft 125/150 uit aan een mooie stickerset en dit kan niet
Die 250 euro "afschrijven" over 3 jaar, dan kost dat ding geen drol
En nee, ik ben geen miljonair, ben ook gewone arbeider
Laat de jongens die circuitrijden onze prijzen maar niet horen, alleen inschrijven voor een dagje circuitrijden kost al tussen de 200 en 250 euro (per rit!) dan de snelle rijders nog een set banden a 200 euro enz enz
Ik denk dat "onze" gemotoriseerde sport een van de goed betaalbare is (los van motorische pech uiteraard)
Allways replace the cheapest parts first