Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een XR650R uit 2000. Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Maar kon echter weinig vinden over banden op de XR650. Ik heb er op het moment motorcross banden op die weinig grip geven op het asfalt. Zeker als het wat vochtig is.
Weet iemand waar ik banden vandaan kan halen die het zowel on- als offroad goed doen? Welke banden hebben jullie eronder liggen en zijn je ervaringen
Banden XR650R
Ik dacht bij motorbandenmarkt.nl of was het de bandenman.nl. Was iig een site waar je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ikwas 125 euro kwijt voor een setje k60 incl de iets duurdere wintervoorband. Maar er zijn uiteraard legio andere allroadbanden.
Je kunt ook rechtstreeks bij motorreifenversand.de bestellen
Je kunt ook rechtstreeks bij motorreifenversand.de bestellen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er is nu ook de nieuwe K60 scout, betere grip met nat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Trailwing is nu opgevolgd door de Battlewing. Trailwings zaten ook onder mijn DRZ 400. Op de fora in de USA worden ze ook wel 'Deathwings' genoemd, dat zegt denk ik genoeg!
Voor een redelijk wegwaardige off-the-road achterband kan je ook kijken naar de relatief goedkope Michelin AC 10 (onder de 50€). Voor de rest alle adviezen hier opvolgen tav de diverse geadviseerde voorbanden.
Voor een redelijk wegwaardige off-the-road achterband kan je ook kijken naar de relatief goedkope Michelin AC 10 (onder de 50€). Voor de rest alle adviezen hier opvolgen tav de diverse geadviseerde voorbanden.
www.debandenman.nlFlip schreef:Ik dacht bij motorbandenmarkt.nl of was het de bandenman.nl. Was iig een site waar je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ikwas 125 euro kwijt voor een setje k60 incl de iets duurdere wintervoorband. Maar er zijn uiteraard legio andere allroadbanden.
Je kunt ook rechtstreeks bij motorreifenversand.de bestellen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
K60 heeft zekker meer grip off roadJarek schreef:Ja ik lees nu elders dat de Bridgestone trailwing 301/302's ook veel gebruikt worden.
Ik zal die site's wel raadplegen. Bedankt alvast!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki schreef:
K60 heeft zeker meer grip off road
Haha te veel grip ja Nee er zitten nu IRC crossbandjes onder die het op asfalt niet doen dus moet meer een allroad bandje zijn. Het liefst eentje die natuurlijk niet te vlug slijt. Maar das ook weer zo'n compromis.
Ik had gekeken op debandenman en kwam uit op 130 piek met een K60 voorband 80/100-21 en een Mefo MFC achterband 110/100-18. Nog even verder kijken of het goedkoper kan. Merk wel dat dit niet zo'n gangbare maten zijn?
We hebben het trouwens over dit machientje -> http://img143.imageshack.us/img143/6349/foto0766.jpg (Even zo anders is ie te groot)
Mefo MFE99
Ikzelf was eigenwijs en koos voor K60 en de rest voor de MFE99.
Na 2500km heen en terug naar Tjechie met zun allen was mijn K60 3mm kwijt en de anderen zagen we eigenlijk geen slijtage.
Testrit onder DRBIG`s met volle bepakking : 2000km snelweg duitsland zonder bepakking 200km toerrit en 50km drek.
+ de K60 was zachter waardoor ik met volle bepaking wel eens een andere "ideale lijn" moest aanhouden dan de anderen door de bergen.
Trouwens nog gefeliciteerd met je keuze. De meeste aanhangers van jouw fiets zitten bij de buren op het M-F.
LEO
Ikzelf was eigenwijs en koos voor K60 en de rest voor de MFE99.
Na 2500km heen en terug naar Tjechie met zun allen was mijn K60 3mm kwijt en de anderen zagen we eigenlijk geen slijtage.
Testrit onder DRBIG`s met volle bepakking : 2000km snelweg duitsland zonder bepakking 200km toerrit en 50km drek.
+ de K60 was zachter waardoor ik met volle bepaking wel eens een andere "ideale lijn" moest aanhouden dan de anderen door de bergen.
Trouwens nog gefeliciteerd met je keuze. De meeste aanhangers van jouw fiets zitten bij de buren op het M-F.
LEO
Een dr800 met bepakking weegt toch gauw 100kg meer dan een xr, denk ik. Zal ook wel wat invloed hebben op bandenslijtage, vermoed ikLeo schreef:Mefo MFE99
Ikzelf was eigenwijs en koos voor K60 en de rest voor de MFE99.
Na 2500km heen en terug naar Tjechie met zun allen was mijn K60 3mm kwijt en de anderen zagen we eigenlijk geen slijtage.
Testrit onder DRBIG`s met volle bepakking : 2000km snelweg duitsland zonder bepakking 200km toerrit en 50km drek.
+ de K60 was zachter waardoor ik met volle bepaking wel eens een andere "ideale lijn" moest aanhouden dan de anderen door de bergen.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, maar de ene band blijft sneller slijten dan de andere
kijk hier ff, voor een allroad band kan je rustig naar een 120/80-18 of mischien zels 130 gaan..
http://www.banden-pneus-online.nl/motor ... iste_pneus
Dat 2e getal [/80/90/100] staat volgens mij voor de hoek van de wangen in % maar weet dat niet zeker
kijk hier ff, voor een allroad band kan je rustig naar een 120/80-18 of mischien zels 130 gaan..
http://www.banden-pneus-online.nl/motor ... iste_pneus
Dat 2e getal [/80/90/100] staat volgens mij voor de hoek van de wangen in % maar weet dat niet zeker
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja da klopt. 1e getal is breedte van de band in mm. Het tweede getal, zoals Edwin correct zei, de percentage van de breedte die staat voor de hoogte van de band.
Standaard voor de xr650r is dit voor 80/100-21 en achter 110/100-18. Ik was vandaag bij een vriend die op zijn xrr voor 80/90-21 en achter 120/90-21 had liggen. Dus in feite kleinere banden. Wat voor effect heeft dit op het rijden? En klopt mijn aanname dat de hoogte van de voor- en achterband overeen moet komen?
Ik heb overigens rondgekeken en mijn zinnen op de Michelin AC10 gezet. --> http://www.michelinmotorcycle.com/index ... =CrossAC10
Lijkt mij een goede keus voor wisselend on-/offroad gebruik
Standaard voor de xr650r is dit voor 80/100-21 en achter 110/100-18. Ik was vandaag bij een vriend die op zijn xrr voor 80/90-21 en achter 120/90-21 had liggen. Dus in feite kleinere banden. Wat voor effect heeft dit op het rijden? En klopt mijn aanname dat de hoogte van de voor- en achterband overeen moet komen?
Ik heb overigens rondgekeken en mijn zinnen op de Michelin AC10 gezet. --> http://www.michelinmotorcycle.com/index ... =CrossAC10
Lijkt mij een goede keus voor wisselend on-/offroad gebruik
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
120/90-21? neem aan dat je 18" bedoelt
Die kleine verschilen maken niet veel uit, de AC10 voorband schijnt niet zo goed te zijn en de K760 achter doet het in NL kennelijk ook beter offroad maar ach.. als je net begint doen ze het vast goed
Die kleine verschilen maken niet veel uit, de AC10 voorband schijnt niet zo goed te zijn en de K760 achter doet het in NL kennelijk ook beter offroad maar ach.. als je net begint doen ze het vast goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
21" is voor het voorwiel..
Achter heb je 17" 18" en 19" banden, 21" achter bestaat niet..
Achter heb je 17" 18" en 19" banden, 21" achter bestaat niet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997