maisveld -> "geluidsoverlast" -> politie

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Stel je bent aan het crossen op een maisveld met je straatlegale enduro. Dat je daar bent gaan crossen is netjes gevraagd aan de boer en deze vind het goed. Je rijd nu met goedkeuring op een prive terein.

Binnen 10min staat er natuurlijk politie voor je neus: Geluidsoverlast, of we willen stoppen/weg willen gaan.

Wat nu als het antwoordt "nee" is? Wat kunnen ze doen?
Boete geven voor te veel lawaai? Die kun je rustig aanvechten omdat ze nooit een Db meting zullen hebben gedaan, er kan dus niks wordt vastgesteld.

De motor inbeslag nemen omdat je niet luisterd? Omdat je op prive terrein bezig bent lijkt me dit niet kunnen, dat is hetzelfde als je auto in beslag nemen die op je eigen oprit staat omdat de luidsprekers van de autoradio te hard staan.

Ik ben benieuwd maar jullie ervaring.
verstand op nul en nadenken
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

als er ergens een feestje is waar mensen overlast van hebben komen ze ook aan de deur,
dan verzoeken ze eerst om de muziek zachter te zetten,
doe je dat niet krijg je een waarschuwing, gebeurd er dan nog niets kan de muziek installatie in beslag genomen worden

je mag gewoon geen overlast bij andere mensen veroorzaken, ongeacht de dB's.

flauw maar wel waar.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gonzales
Berichten: 22
Lid geworden op: vr mei 28, 2010 23:00

Geluidsoverlast mag natuurlijk nooit, maar zouden ze moeten aantonen met een meting.

Maar veronderstel dat je niet teveel lawaai maakt, en jij zegt daar te rijden met toestemming van de eigenaar, dan krijgt de eigenaar direct een bekeuring op basis van het bestemmingsplan voor het betreffende perceel. Deze grond heeft als bestemming : landbouw, en niet : crossen, endurorijden, of hoe je het noemen wilt.

Als je jouw motor aanmeld als landbouwvoertuig, met bijbehorend bordje : max 25 km (of zoiets) dan mag het weer wel.

Maar in principe breng je de eigenaar in de problemen.

Gonzales
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Gonzales schreef:Geluidsoverlast mag natuurlijk nooit, maar zouden ze moeten aantonen met een meting.

...
Nee hoor, dat hoeven ze niet. Net zoals een copper een schatting mag maken van jouw snelheid terwijl je hem inhaalt, zo is zijn verklaring genoeg voor een boete. Aanvechten kan altijd, maar het is (in principe) jouw woord tegen dat van hem (ambtseed :?).
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

barry! schreef:Stel je bent aan het crossen op een maisveld met je straatlegale enduro. Dat je daar bent gaan crossen is netjes gevraagd aan de boer en deze vind het goed. Je rijd nu met goedkeuring op een prive terein.

Binnen 10min staat er natuurlijk politie voor je neus: Geluidsoverlast, of we willen stoppen/weg willen gaan.

Wat nu als het antwoordt "nee" is? Wat kunnen ze doen?
Boete geven voor te veel lawaai? Die kun je rustig aanvechten omdat ze nooit een Db meting zullen hebben gedaan, er kan dus niks wordt vastgesteld.

De motor inbeslag nemen omdat je niet luisterd? Omdat je op prive terrein bezig bent lijkt me dit niet kunnen, dat is hetzelfde als je auto in beslag nemen die op je eigen oprit staat omdat de luidsprekers van de autoradio te hard staan.

Ik ben benieuwd maar jullie ervaring.
1. Het hangt er een beetje vanaf waar en wanneer. Doe je het op een zondagochtend in een gemeente met een artikel in de APV op overtreding zodagsrust, dan ben je al de sigaar.

2. Is er in die gemeente een APV die trainen en/of rijden op een niet aangewezen terrein verbiedt, dan houdt het ook op onder gezag van die APV. Een politieagent mag daar op handhaven

3. Milieuhinder: er is een Wet Geluidshinder. Daar zou je eens in kunnen grasduinen. Preventief zou je dan tijdens je training, bij die wind en temperatuur een gevelmeting moeten doen met een geijkte dB-meter. Zie: http://www.infomil.nl/onderwerpen/hinde ... luidhinder Dan zou je dus terplekke in verweer kunnen gaan bij de desbetreffende BOA. Maar eerst zal je moeten uitzoeken onder welke gemeente dat stukje land valt.
:toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Volgens mij kunnen ze je aan op geluidshinder zolang je op eigen terrein bent. Als je de hele dag over de weg rond het terrein rijdt niet, want daar is je uitlaat toegelaten. Dat het eigen terrein is betekent niet dat je er dan mag motorrijden...
mich
Berichten: 26
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 20:41

met een straatlegale enduro mag ik naar mijn mening gewoon rijden
straatlegaal op straat of maisveld wat is het probleem-verschil, mits ik het stilte gebied respecteer
als ik de hele dag door de zelfde straat rij wat dan, mag dat ook niet
WR450 - 08
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Op een openbare weg kan je verwachten dat er wat (zwaar) verkeer langskomt wat herrie maakt. Van mais verwacht je maar één keer in het jaar herrie; tijdens de oogst. Denk dat dat het verschil is.
:toost:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

in theorie kun je ook weg gestuurd worden uit een straat als je de hele dag voor geluidoverlast zorgt en er over geklaagd wordt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Tis heel makkelijk:
Toestemming van de boer: Rijden (liefst trialparcours, weinig herrie) en hopen dat er niet te snel gebeld wordt.
Komt de politie, jammer maar helaas, aftaaien...

Welkom in nederland :evil:
Allways replace the cheapest parts first :P
Gebruikersavatar
KTM-Schuimpie
Berichten: 479
Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
Locatie: Bovenkarspel

Tot morgen dan maar :):)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

hmm, mijn vermoedens bleken wel juist dus, probeerde alleen een andere kant op te kijken ;).

Naja, dan is het maar hopen dat ze niet te snel bellen.
verstand op nul en nadenken
Plaats reactie