ik heb een 380 met een gnarly bocht en fmf demper.
de fmf demper is 96db.
die wordt met geluidskeuring dus afgekeurd.
ik heb nu de originele exc demper weer gemonteerd, maar twijfel of die wel goedgekeurd wordt.
heeft iemand hier al een keer een geluidsmeting met 380 met originele demper gehad? en zoja, wat was de uitkomst?
geluid ktm 380
Moderator: ghulst
De 2-takts met nieuwe demperwol komen er eigenlijk altijd wel door. Als je twijfelt, isoleer dan de binnenwanden van je luchtfilterkast met radiatorisolatiemateriaal, met een zilverfolielaag en luchtkussentjes ertussen. Scheelt weer 2 dB.
Daarnaast het expansiedeel van je uitlaat even wikkelen met zelfklevend glaswoltape, 3 cm breed, van de kachelwinkel. Je hebt helaas met zo'n uitlaat wel 5 meter nodig, maar het helpt geweldig!
Uitlaat even in de bankschroef, doktershandschoentjes aan en een stofkapje. Ben je in een kwartiertje klaar.
Daarnaast het expansiedeel van je uitlaat even wikkelen met zelfklevend glaswoltape, 3 cm breed, van de kachelwinkel. Je hebt helaas met zo'n uitlaat wel 5 meter nodig, maar het helpt geweldig!
Uitlaat even in de bankschroef, doktershandschoentjes aan en een stofkapje. Ben je in een kwartiertje klaar.
[quote="Noppy"]De 2-takts met nieuwe demperwol komen er eigenlijk altijd wel door. Als je twijfelt, isoleer dan de binnenwanden van je luchtfilterkast met radiatorisolatiemateriaal, met een zilverfolielaag en luchtkussentjes ertussen. Scheelt weer 2 dB.
dat is idd een goed idee, ik zat al aan dat noppenschuim te denken maar dat is nogal dik, dat radiatorspul is een beter idee.
dat is idd een goed idee, ik zat al aan dat noppenschuim te denken maar dat is nogal dik, dat radiatorspul is een beter idee.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
meestal komt het slechte dempen juist door olie/vocht in de demper,
waardoor je demperwol een soort van asfalt weg wordt, en niet meer dempt.
ik zou er persoonlijk niet echt gelukkig van worden om achter iemand aan te rijden die kettingspray in zijn uitlaat heeft gespoten,
dan vind ik 2T olie opzich al wel genoeg om lekker te inhaleren.
zoals noppy al zegt, demperwol vervangen (op de juiste manier) geeft meestal al een aardig resultaat, aan een beter resultaat wordt nog gewerkt.
waardoor je demperwol een soort van asfalt weg wordt, en niet meer dempt.
ik zou er persoonlijk niet echt gelukkig van worden om achter iemand aan te rijden die kettingspray in zijn uitlaat heeft gespoten,
dan vind ik 2T olie opzich al wel genoeg om lekker te inhaleren.
zoals noppy al zegt, demperwol vervangen (op de juiste manier) geeft meestal al een aardig resultaat, aan een beter resultaat wordt nog gewerkt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Meestal met originele spullen kom je sowieso wel door de keuring, ik weet niet of er bij mij nog veel demper wol over is, denk het niet maar het geluid is nog binnen de perken over uitlaat spray in je demper spuiten, dat had ik een keer gehoord als laatste redmiddel ook voor 4t.
Husqvarna WR 250
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
klein nadeel: als je dan door de keuring komt, en halverwege de rit weer ergens ' vliegend ' gecontroleerd wordt, en je dan buiten de norm valt ben je weer terug bij af, beter maak je het meteen goed..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Groot deel van het geluid van een 2T is het "getengel" van de expansiebocht. Heb ook weleens een uitlaat van een KTM 500 gezien die in een smalle strook lasdeken (= hittebestendig) was gewikkeld. Meen dat dat dan weer omwikkeld was met wat ijzerdraad..