electrische starter ktm 520

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

Mijn motor starten slecht met behulp van de electrische starter. Na echt een tijd rijden kan ik hem pas gebruiken.

Na veel twijfelen Nu zelfs een nieuwe "dure" accu erin gezet, precies hetzelfde :-(((
:(

Heeft iemand een oplossing hiervoor ?


Met de voet starten, start ie na 1 keer trappen
Mischien werkt mijn automatische decompressie niet goed?

Iemand suggesties???????
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Decompresseer hem eerst manueel en start dan met het rode knopje.Als hij dan altijd probleemloos start scheelt er iets aan de afstelling van de automatische decompressor.
Is je nieuwe batterij volledig opgeladen?
Voordien had ik een EXC 400 2001 en ik heb nooit geen probleem gehad bij het electrisch starten.Bij mijne nieuwe EXC 450 2004 had ik soms moeite om electrisch te starten.Nadat ik de batterij eens een nachtje aan de lader heb gehangen heb ik nooit geen problemen meer om electrisch te starten.
Belangrijk is ook : BLIJF VAN DIE GASHENDEL AF als je start ook bij het electrisch starten.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

net weer geprobeerd

hij "gooit hem wel rond maar slaat niet aan"
als ie wat warmer is lukt het vaak wel met de decompressie handle erbij
en hem dan ineens los laten.
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

bij mijn husaberg 650

moet je het zo doen

decomp intrekken
elek starter duwen
en decomp loslaten
werkt altijd
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

Net alle contacten eens goed schoongemaakt nog steeds niks

met decompressoe handle gooit ie hem wel rond maar zodra ik deze los laat
niet meer....

start motor lijkt niet krachtig genoeg
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

a)Hoeveel VOLT geeft de accu ? (gemeten aan beide polen)

Zou zo rond de 13.2 Volt moeten zijn bij een goed opgeladen accu

b) Draait de startmotor direct, of geeft hij van die "klik"geluiden

Jo VdB
JoeBaR
Berichten: 2008
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

als de startmotor goed rond gaat ( moet haast wel met een verse accu er aan ) zou het best kunnen dat de decompresie schroef niet werkt .. je kunt het even controleren door het kleptuimelaar huis te lichten .. kijk meteen of alles nog goed vast zit .. :wink:
🍺Biertakt racing 🍻💪
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

Dit kan het best de oorzaak zijn en mischien nog meer schade aan richten
als ik onderstaand bulletin bekijk....

http://ktmtalk.com/addons/photogallery/ ... LLIT~1.JPG


Mijn blok moet er natuurlijk wel onder uit om kleptuimelaar huis te lichten,
of niet..??

ben bang dat ie toch weer naar de dealer moet......
WR-@rno

Jo VdB schreef:a)Hoeveel VOLT geeft de accu ? (gemeten aan beide polen)

Zou zo rond de 13.2 Volt moeten zijn bij een goed opgeladen accu

b) Draait de startmotor direct, of geeft hij van die "klik"geluiden

Jo VdB

Het meten van de spanning zegt weinig, hij kan evengoed 31,2 V aangeven maar als hij belast wordt inzakken tot 5 V of zo.
WR-@rno

13,2 bedoel ik natuurlijk :oops:
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

WR-@rno schreef: Het meten van de spanning zegt weinig,
Ik zal dan mijn multi-meter maar direkt in de vuilnisbak gooien, als hij hiervoor ook al niet meer nuttig is :wink: :wink:

Jo VdB (die toch graag het verschil meet tussen een accu die bv. 12.7 V geeft of eentje die correct geladen is en 13.2 V geeft ... )
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Een vriend van me heeft een SX laten ombouwen tot EXC. Nadat de starter en de accu geplaatst werden deed zich hetzelfde probleem voor : starter draait vlot rond, maar motor slaat niet aan. De ontsteking is toen doorgemeten en toen bleek dat die niet genoeg gaf. Er werd toen een spoel bijgewikkeld op die ontsteking en sindsdien dadelijk geroffel uit de zware ploffer.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Erik, ik snap niet dat een SX met kickstarten wel makkelijk start ? maar daarna met startmotor slecht start ? Een startmotor draait toch puur op de accu en de ontsteking op de ontstekingsspoel of ... mis ik wat?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Wel huskie, technisch ben ik geen kraan, maar ik heb met mijn eigen ogen (en oren) gezien dat de accu(nieuw) de starter vlot rondkreeg, maar de motor sloeg gewoon niet aan. En als je dan 1x kickte lukte dat wel. Bij Dam racing hebben ze toen de ontsteking aangepast en sindsdien geen enkel probleem meer. Ikzelf heb een omgebouwde 450sx en heb tot nu toe geen enkel startprobleem. Wat men mij wel aangeraden heeft is om een koude motor (met choke) met de kick te starten (lukt ook altijd van de 1ste of 2de keer). Maar ook met het knopje lukt het vrijwel onmiddellijk. Enigste voorwaarde kom met je pikkels niet in de buurt van het gas.
Laatst gewijzigd door Erik V op do nov 06, 2003 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
JoeBaR
Berichten: 2008
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

jan schreef:Dit kan het best de oorzaak zijn en mischien nog meer schade aan richten
als ik onderstaand bulletin bekijk....

http://ktmtalk.com/addons/photogallery/ ... LLIT~1.JPG


Mijn blok moet er natuurlijk wel onder uit om kleptuimelaar huis te lichten,
of niet..??

ben bang dat ie toch weer naar de dealer moet......
NEEEEEEEJJJ !!!!!!! het blokkie hoeft er niet uit .. ik heb de Cylinder + kop dr af zonder het blok te hoeven uitbouwen ... KtM 520 is een heel sleutel vriendelijk fietsje .. das maar goed ook .. want er behoeft nogal es aan gesleuteld te worden ( mijn ervaring :D )
🍺Biertakt racing 🍻💪
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

he joebar ,

Hoeft het blok er echt niet onder uit, of houd je me voor de gek???
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

ik had je pb nog niet gelezen, we gaan het proberen...


Bedankt voor je goede info....
JoeBaR
Berichten: 2008
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

hey Jan !! laat fies weten of het gelukt is :wink: en of het werkelijk aan de4 decompreseur schroef lag..
🍺Biertakt racing 🍻💪
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 18:57
Contacteer:

Samen met een maat het probleem onderzocht. accu laten zitten en starmotor vewisseld.....zelfde euvel, accu verwisseld..... starte meteen.

toen mijn accu aan de lader gehangen en starte meteen.

Vandaag gereden motor afgespoten en naar huis gereden op de aanhangwagen, thuis gekomen starte ie wel maar wel wat moeizaam.

Het lijkt erop dat ie dus slecht bijlaadt, ik heb hier niet aan gedacht omdat ik er een nieuwe accu er in had gezet en dat ie dus niet starte met electrische starter.

De decompressie kon het niet zijn want ik kan de kick starter met de hand door de compressie duwen. Dus we zijn maar niet begonnen aan het demonteren van het tuimelaarshuis...

Ik denk dat ik voor een enduro de acculader er maar aanhang.

Ik laat het igg maar even zo..


Bedankt voor de info, !!!!!
Plaats reactie