markelo

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

fffe kort van ritje markelo
johnny vroeg uit bed gegaan om ff lekker te rijden in markelo
daar aangekomen even de rust genomen en me eigen klaar gemaakt voor de rit
ingeschreven en even rustig de start afgewacht
de start was massaal met ze allen tegelijk (ik heb ff gewacht)
daarna vertrokken,er reden een redelijk aantal enduro jongens mee
op zich wel geinig alleen ze hebben zoveel haast
ook dat is niet erg maar als ze de mindere goden zo voor je van de fiets af gereden worden geeft dat wel weer bedenkingen
maar ik reed lekker, parcours was wisselend zware grond en dan weer harde met een gladde boven laag
wel vond ik dat er redelijk veel weg tussenzat maar desalnietteplus
een leuke route
lekker gereden in een lekker tempo en maar 1x op de plaat in de eerste ronde
daarna ff pauze gehad en 2de ronde gestart
maisveldje crossbaan stukkie bos en een boomwortel en daar ga je met een tig aantal km in het uur op je smoel lucht kwijt veel pijn(ribben linkerpoot schouders) ,ff liggen blijven ,ff testen of alles het weer doet aan t lichaam
gelukkig stopte er iemand om me ff te helpen (dank u meneer met de dr400) en motor bekijken zo dat is ook weer klaar kan naar huis stuur aan puin
al met al een leuke dag in markelo
:D
doe wat je niet laten kunt
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Leuk verslaggie Johnny, beterschap en vroeg naar bed vanavond :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 09:45
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Markelo was weer erg leuk!
We stonden helemaal vooraan in het Parc Fermee omdat we heel erg vroeg waren, dus moesten we helaas wel met de meute mee starten. Ik ben maar aan de kant gaan staan tot het merendeel weg was, want zo dapper ben ik nog niet :oops:

Maar verder was het heel goed te rijden!! De eerste ronde ben ik maar twee keer onvrijwillig afgestapt (een keer omdat ik uit de bocht vloog; inschattingsfoutje ;-)) en de tweede ronde netjes blijven zitten, al sloeg ze me toen wel een paar keer af, maar dat kwam omdat mijn handje toch wel errug moe geworden was van al dat koppelen in die smalle kruip-sluip bosjes met heel korte bochtjes...

En ik wil ook even sorry zeggen voor alle mensen die ik in de weg gezeten heb of afgesneden heb :oops:

Nog meer mensen naar Markelo geweest?? En ik hoop wat minder onfortuinlijk geweest John B??

Danielle
Morituri te salutant
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

ik was er ook heb 3 ronden gereden vond wel dat er redelijk veel weg bij was maar voor de rest was alles inorde
na de 3 ronden alles in geladen en met uit mijn bus testappen voet omgeslagen en gevolg 5 dagen th met gewrichtbanden hard gerokken en een scheurtje er in :cry:
husqvarna te570
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Tsjee Johnny, lees je dat van 4t huskie. Je hebt ook altijd baas boven baas. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Jawel ook wij zijn in markelo geweest , na een aantal ritten in belgie moest ik weer wennen aan de vele maisplakken , als je daar in belgie alleen maar naar kijkt worden ze al helemaal gestrest
Verder vond ik het een prachtige afwisselende rit met veel verschillende mogelijkheden
Het was jammer dat we pas om 10.30u mochten starten want we waren extra vroeg aanwezig om de drukte bij de keuring te vermijden
Verder een compliment voor de organisatie en we hadden natuurlijk veel geluk met het weer
Bovendien had de concurrent een goed idee nl een visitekaartje onder iedere ruitenwisser :D
Voor de rest gewoon lekker een mooie rit gereden
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Het was mooi in Markelo. Daar dacht ik niet de hele tijd zo over... Na eerst nog wat gestresst te hebben vanwege de vergeten kentekenpapieren stelde de keuring niet veel voor nu ik de originele kachelpijp weer gemonteerd had aan m'n oude LC4'tje, in plaats van de zelfgebrouwde Yoshi-trapp combinatie. Maar dit was pas m'n tweede offroad rit, dus het was allemaal nog erg nieuw. Gisteren nog ruim 10 liter getankt, dus twee ronden moest minimaal kunnen, zeker met de paar litertjes die er nog in zaten.

Nadat de snelle jongens vertrokken waren kleedde ik me rustig aan. Laat ze maar gaan, dan kan ik even rustig rijden. Mis! Het was nog steeds erg druk. De eerste paar crossbosjes bestonden uit file rijden. Hiervoor was ik niet gekomen, dat kan ik met de auto in de Randstad ook best! Ook werd ik aan alle kanten voorbij gereden... Heeft het wel zin om een nieuwe motor te kopen als het probleem toch duidelijk bij de rijder zit?

Het eerste deel van de eerste ronde had ik het dan ook niet naar de zin. Bij de controlepost werd ik vervolgens door een collega-rijder geattendeerd op een lekke band. Met gemengde gevoelens hoorde ik het: was dit een geldig excuus om af te haken? Omdat er geen pomp in de buurt was, zat er weinig anders op dan doorrijden. Bij een van de toeschouwers langs de route ben ik gestopt en kon ik de band oppompen. Hoewel de rest van de eerste ronde best wel lekker ging, was ik blij om weer terug bij de auto te zijn.

Een rondje, da's te weinig: Even wat eten en drinken, en dan ga ik nog een ronde rijden, nu op m'n eigen tempo. De snelle jongens waren ongetwijfeld al lang weg voor hun tweede ronde, en een aantal groepen was nog flink aan het drinken. Het was dus een stuk rustiger en de zon scheen zelfs: heerlijk! Na een tijdje kwam ik achter iemand op een Yamaha WR te rijden, die ongeveer hetzelfde tempo reed. Ik volgde hem een tijdje, maar toen hij even stopte merkte ik dat ik toch nog een stuk sneller kon! Wel was ik erg blij met de spiegel op de motor, en heb ik zoveel mogelijk voor de lastige stukken achterom gekeken om niet teveel in de weg te rijden. Door het grote snelheidsverschil lukte dat maar redelijk. Maar die tweede ronde heb ik heerlijk gereden. Jammer dat ik weer bij de auto was.

Zal ik nog een derde ronde rijden? Ach, misschien een stukje. Er zit nog wel wat benzine in de tank: we zien wel hoever we komen, en dan maar op reserve terug naar de auto. Oeps... de voorband is weer erg slap. Even oppompen dan maar. De derde ronde was er nauwelijks nog iemand op de baan, slechts af en toe werd ik weer flink ingehaald. Da's pas echt genieten! Ik was echt blij om de vrijwilligers met de vlaggen nog te zien: ze stonden er nog! Ik merkte dat ik veel gemakkelijker over de knippen heen kwam, ondanks dat ze nog veel dieper waren dan de vorige ronden. Ik begon zelfs lol te krijgen in het springen! Twee kilometer voor het eind moest-ie op reserve. Rustig de ronde afmaken dus, en dan is het mooi geweest. Volgende week weer?

Ps: Gelukkig doe ik niet mee in de race om de zwaarste blessure, ik kon het bij een aantal enge momenten houden. Misschien reed ik niet hard genoeg?
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ja ik had liever ook 3 rondjes gereden
ben ook blij dat ik er zo van af gekomen ben
sta ook liever niet boven aan in de lijst met kwetsuren
maar is er altijd een volgende keer
wat is een redelijke enduro tijd voor deze rit (langzaamst snelste)
mocht ooit enduroneigingen optreden :shock:
niet dat ik me daar tegen verzet maar ik denk dat ik nu nog te langzaam ben :oops:
beterschap mr 4thusky :drinking:
doe wat je niet laten kunt
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik hoorde laatst bij de enduro van Vorden dat er gemiddeld door mijn niveau 40 a 42 km/u gereden werd. Dus dat is waar je je aan vast kunt houden. Daar zitten natuurlijk maislandjes bij die je door kunt trekken naar 70 a 80 per uur en sluip door kruip door a 10 km per uur. Dus je moet doorrijden wil je 40 km per uur halen. En wat nog belangrijker is, ook conditioneel veilig blijven rijden. Want de vermoeider des te langzamer reageer je.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
louise
Berichten: 17
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 18:17
Locatie: hengelo

Ik zag net op de site van de organiserende club dat er maar liefst 750 deelnemers waren !

Er staan ook nog een paar foto's op de site:
http://www.motorcrossmarkelo.nl
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

we hadde een gemiddelde van de eerste ronde 42km/u
2de ronde 44km/u
3de ronde 47km/u maar dit was met zen drieen tegen elkaar op
en op de baan niet boven de 70 km/u geweest
en op een veld een top van 110 km gehaalt met mijn te 570 ;)
en dan moet je op het einden van de dag u voet nog om slaan :oops:
husqvarna te570
Plaats reactie