ervaring met mitas banden???

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v

Plaats reactie
Ta 92

Hallo iedereen. Mijn transalp is weer hard toe aan nieuwe banden. De laatste sets banden waren conti TKC 80 twinduro's. Rijdt prima op de weg en ook in het terrein doen ze het beslist niet slecht. Er zijn helaas 2 nadelen.. A: de prijs B: zeker in het begin slijten ze enorm snel. 6000km mee gereden en in het terrein geven ze niet meer grip dan een wegband. Ik ben internet aan het afzoeken voor een alternatief. Je hebt de Michelin T63 maar die is net zo duur en schijnt net zo kort mee te gaan.

Op de duitse transalp site zijn ze nog al positief over mitas/barum E 07.
Gaat ook niet zo lang mee maar is wel veel goedkoper in aanschaf.
Heeft iemand hier ervaring met die band? Word dit merk in nederland verkocht? Heeft iemand ervaring met de dunlop D606?

groeten Casper
Zot
Contacteer:

Als je de grip op de weg van een TKC 80 goed vindt, kun je gerust een barum/mitas monteren.

Hoe kom je erbij dat een TKC 80 in het terrei net zoveel grip heeft als een wegband?
Afbeelding
ta 92

Ik bedoel dat ze na 6000km gereden te hebben, in het terrein net zo veel grip bieden als een wegband. Dan is er nog maar zo een 3mm profiel over. Zeker als de banden nog vers zijn denk ik dat ze de qua grip de beste all-round band is die je kopen kan. alleen die prijs en die slijtage...

Weet jij wie er Mitas banden verkoopt? groet Casper
Zot
Contacteer:

Afbeelding
Nick is the name
Contacteer:

kijk even ook nog even om de hoek in de site van Michelin!

http://www.michelin-motorrad.de/enduro/anakee.shtml

mijn vriendin en ik hebben ze ook onder onze alp's liggen. Beval goed!
DR-Big
Contacteer:

Ik heb een Mitas achterband. Bevalt goed. Zowel op de weg als in het terrein. Is langzaam wel aan vervanging toe. Elke beetje Crossmotorboer kan hem gewoon bestellen. Ik heb hem bij Motorcross Aad in Bleiswijk gekocht. Effe een belletje naar de importeur en de volgende dag had ik hem er al om.

-------
Oene
janrocco

op m'n ttr 600, staan al een jaartje midas bandjes.(vroeger barum)
nu prijs kwaliteit kan ik er niet over klagen. Ik denk er toch een achtduizend paaltjes mee te doen.
overweeg het zelfs om met dit type binnenkort marokko door te reizen.
Plaats reactie