A.s. zondag weer de mooie offroad rit in Ruurlo met diverse technische passages. Starten van 10.30 - 14.30 uur
Start lokatie
Net als voorgaande jaren zal de keuring, inschrijving en start/finish plaats vinden bij cafe restaurant Mentink aan de weg Ruurlo/Groenlo. Deze lokatie zal vanuit Ruurlo worden aangegeven.
Cafe Restaurant Mentink
Groenloseweg 57
7261 RM Ruurlo
31 oktober offroad Ruurlo
Moderator: ghulst
-
Rijders Off the Roadrit Ruurlo dit jaar voorzien van polsbandje
RUURLO - Motorclub Ruurlo houdt zondag 31 oktober de jaarlijkse Off the Roadrit. Net als voorgaande jaren is de organisatie er in geslaagd een aantrekkelijk parcours uit te zetten in het buitengebied van 't Ruurlose Broek.
Voor het eerst rijden de deelnemers dit jaar uit extra veiligheidscontrole met een polsbandje om dat correspondeert met de motor. Hierdoor kunnen motoren niet meer stiekem verwisseld worden.
Het parcours voert over maïsland, zandwegen, speciaal ingerichte terreinen en door bos en singels. Ondanks dat de maïsoogst dit jaar laat op gang kwam, gaat een groot deel van de route over de inmiddels kale maïsakkers. Enkele percelen maïs moeten nog geoogst worden. ,,Of we daar gebruik van kunnen maken is de vraag. We hebben daarom enkele alternatieve routes uitgezet", vertelt voorzitter Erwin Dijkman van de Off-the-road commissie van Motorclub Ruurlo. Het gelegenheidscircuit aan de Vosheuvelweg maakt ook deel uit van de dertig kilometer lange route. Mooie publiekslocaties zijn aan de Vosheuvelweg, bij de familie Uenk aan de Batsdijk en bij Loonbedrijf Sturris aan de Slootsdijk. Hoeveel rijders er zondag te verwachten zijn is afhankelijk van de weersomstandigheden.
Veiligheid en toepassing van regelgeving staan bij de organisatie hoog in het vaandel. Vandaar het polsbandje dat dient ter controle. In het verleden werd er nogal eens gefraudeerd. Start en finish zijn bij café Mentink.
Inschrijving en keuring van de motoren is vanaf 9.00 uur. De eerste rijders gaan vanaf 10.00 uur van start. Er kan gestart worden tot 14.30 uur, daarna wordt de route gesloten. De route kan meerdere keren gereden worden.
Bron:
http://www.destentor.nl/regio/lochem/75 ... bandje.ece
RUURLO - Motorclub Ruurlo houdt zondag 31 oktober de jaarlijkse Off the Roadrit. Net als voorgaande jaren is de organisatie er in geslaagd een aantrekkelijk parcours uit te zetten in het buitengebied van 't Ruurlose Broek.
Voor het eerst rijden de deelnemers dit jaar uit extra veiligheidscontrole met een polsbandje om dat correspondeert met de motor. Hierdoor kunnen motoren niet meer stiekem verwisseld worden.
Het parcours voert over maïsland, zandwegen, speciaal ingerichte terreinen en door bos en singels. Ondanks dat de maïsoogst dit jaar laat op gang kwam, gaat een groot deel van de route over de inmiddels kale maïsakkers. Enkele percelen maïs moeten nog geoogst worden. ,,Of we daar gebruik van kunnen maken is de vraag. We hebben daarom enkele alternatieve routes uitgezet", vertelt voorzitter Erwin Dijkman van de Off-the-road commissie van Motorclub Ruurlo. Het gelegenheidscircuit aan de Vosheuvelweg maakt ook deel uit van de dertig kilometer lange route. Mooie publiekslocaties zijn aan de Vosheuvelweg, bij de familie Uenk aan de Batsdijk en bij Loonbedrijf Sturris aan de Slootsdijk. Hoeveel rijders er zondag te verwachten zijn is afhankelijk van de weersomstandigheden.
Veiligheid en toepassing van regelgeving staan bij de organisatie hoog in het vaandel. Vandaar het polsbandje dat dient ter controle. In het verleden werd er nogal eens gefraudeerd. Start en finish zijn bij café Mentink.
Inschrijving en keuring van de motoren is vanaf 9.00 uur. De eerste rijders gaan vanaf 10.00 uur van start. Er kan gestart worden tot 14.30 uur, daarna wordt de route gesloten. De route kan meerdere keren gereden worden.
Bron:
- de crossgoeroe
den brommut nog ein bisjen poetzen und ich bin auch wieder dabei.
Luuk succes en je hebt al meer gecrossed? anders heb je je handen wel (over) vol aan een 525
Luuk succes en je hebt al meer gecrossed? anders heb je je handen wel (over) vol aan een 525
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
de crossgoeroe schreef: Luuk succes en je hebt al meer gecrossed? anders heb je je handen wel (over) vol aan een 525
Bedankt
Ja cross sinds m'n 8ste, of nou ja crossen, geen wedstrijden, maar puur voor de hobby, sinds dit jaar voor het eerst wat proffesioneler, zo heb ik een licentie gekocht voor op de crossbaan, dus heb al wel wat ervaring de 525 bevalt me tot nu toe prima, heb onder andere voor dit model gekozen omdat ik er zomers ook supermotard mee rij
KTM 525 EXC Factory '05
Er zitten 2 aangelegde crossbanen in die aan gelegd zijn op maislanden.Jarno schreef:zit de crossbaan ook in de route?
De echte crossbaan van de BMAC/MCr zit er helaas door vergunnings problemen niet in. (Geluidsoverlast in de buurt)
Mark
-
Mark,exc 380 schreef:Er zitten 2 aangelegde crossbanen in die aan gelegd zijn op maislanden.Jarno schreef:zit de crossbaan ook in de route?
De echte crossbaan van de BMAC/MCr zit er helaas door vergunnings problemen niet in. (Geluidsoverlast in de buurt)
Mark
Weet jij hoe laat de start is? 10 uur of 10:30?
Edwin
Lezen van je eigen tekst niet voldoende?djheartking schreef:Rijders Off the Roadrit Ruurlo dit jaar voorzien van polsbandje
RUURLO - Motorclub Ruurlo houdt zondag 31 oktober de jaarlijkse Off the Roadrit. Net als ..........................
Bron:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
Jawel, maar daar staat een ander tijdstip als in de eerste post van dit topic.gassen schreef:Lezen van je eigen tekst niet voldoende?djheartking schreef:Rijders Off the Roadrit Ruurlo dit jaar voorzien van polsbandje
RUURLO - Motorclub Ruurlo houdt zondag 31 oktober de jaarlijkse Off the Roadrit. Net als ..........................
Bron:
Maar goed, ik zorg gewoon dat ik om 10:00 uur met de brommer klaar sta, ben ik in ieder geval op tijd!
Behoorlijke blubber, maar op de meeste stukken was 't goed te doen. Alleen door de constante regen zie je op een gegeven moment niets meer en da's wel jammer. Had nog een lekke band ook nog na de eerste crossproef, balen want ik hoordedat het daarna pas echt leuk begon te worden. Hiervoor was het mij iets te veel van die krappe bosjes...Donnie schreef:ben niet geweest, maar veel dikke blubber?
Waar ik wel erg moe van word is de keuring, bij elke achterband word er rustig een minuut of wat gekeken of het geen crossband is, als je naar het dot nummer wijst krijg je de opmerking die kan iedereen er wel opzetten!? Gelukkig was ik er op tijd maar er stond weer een ontzettende rij, misschien iemand laten keuren die er verstand van heeft? Dit was overigens ook het enige waar naar gekeken werd, of de remmen goed zijn vinden ze dan minder belangrijk...
-
- Contacteer:
Hey Vazeltje
Was inderdaad een gedoe bij de keuring.
Heb je niet voorbij zien komen of je ging te hard om te fotograferen
De eerste map staat online en de tweede is er ook bijna door!
De derde komt waarschijnlijk ook vanavond nog online op
www.fowi.oypo.nl
Wilde eigenlijk de eerste ronde rijden en daarna fotograferen maar heb er vandaag maar voor gekozen een leuke foto impressie van jullie te maken en de motor glimmend in de schuur te laten staan.
www.fowi.oypo.nl
Wilde eigenlijk de eerste ronde rijden en daarna fotograferen maar heb er vandaag maar voor gekozen een leuke foto impressie van jullie te maken en de motor glimmend in de schuur te laten staan.
-
Eerste deel van route af en toe aardig krappe bosjes, maar wel leuk. Eerste crossbaan redelijk glibberig, wel leuke springbulten. Tweede crossbaan was lekker ruim en bleef lekker te rijden. Zandafgraving bij loonbedrijf was ook verraderlijk maar goed kijken en trialervaring komen dan goed van pas!
Jammer van de (niet voorspelde!) voortdurende regen, de route werd wel steeds zwaarder.
Verder geweldig genoten, heerlijke rit en natuurlijk veel bekenden langs de baan tijdens deze thuiswedstrijd.
Jammer van de (niet voorspelde!) voortdurende regen, de route werd wel steeds zwaarder.
Verder geweldig genoten, heerlijke rit en natuurlijk veel bekenden langs de baan tijdens deze thuiswedstrijd.
Sta er idd niet op, had daar al afgehaakt met een platte achterbandDe Zandhapper schreef:Hey Vazeltje
www.fowi.oypo.nl
-
Bij mij is ook veel materiaal dichtgeregend, ondanks de voorspellingen van Erwin Kroll dat het een prachtige dag zou worden (dat is het ook wel geworden, maar dan mét regen).
Ik heb toch nog een wat waterig filmpje kunnen maken; geniet ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=c6VY3OtVhPk
Ik heb toch nog een wat waterig filmpje kunnen maken; geniet ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=c6VY3OtVhPk
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Contacteer:
afijn na een lastige blessure eindelijk weer een keer los in ruurlo,
Waarna ik na een kleine 10 km alweer klaar was pffff.
Zo dom geweest om bij de nieuwe ketting niet ff het vet eruit te wassen en in te spuiten met wd40 gevolg superstrakke ketting met blokkerend a-wiel. klaar....... Voordat je dat weer draaiend hebt.
resumerend.... weer wat geleerd en de gg 300 vind het lekker om buiten te spelen dat dan weer wel.
Waarna ik na een kleine 10 km alweer klaar was pffff.
Zo dom geweest om bij de nieuwe ketting niet ff het vet eruit te wassen en in te spuiten met wd40 gevolg superstrakke ketting met blokkerend a-wiel. klaar....... Voordat je dat weer draaiend hebt.
resumerend.... weer wat geleerd en de gg 300 vind het lekker om buiten te spelen dat dan weer wel.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Onze eerste rit ooit,
Vond het erg zwaar maar wel heel gaaf.
Afgezien het pleuris weer heb ik een goeie vuurdoop gehad.
3 keer de grond van dichtbij gezien en geproefd. Weet nu ook dat je als je een bultje neemt niet voorover moet hangen, en dat je ten alle tijden GAS MOET GEVEN!!!!!!
Voor deze rit had ik nog nooit echt gereden op een crosser, heb nu de smaak te pakken en wil meer leren.
Iemand een tip waar ik een paar enduro lessen kan volgen.
Op naar de volgende rit.
3 keer de grond van dichtbij gezien en geproefd. Weet nu ook dat je als je een bultje neemt niet voorover moet hangen, en dat je ten alle tijden GAS MOET GEVEN!!!!!!
Voor deze rit had ik nog nooit echt gereden op een crosser, heb nu de smaak te pakken en wil meer leren.
Op naar de volgende rit.
-
- Contacteer:
Ik heb een maand terug een training gehad van Eric Eggens en is zeer goed bevallen en was een leerzame dag.[/b]jokjokjok schreef:Onze eerste rit ooit,
Op naar de volgende rit.
Het liefst heeft hij een groep van maximaal 5 personen om voldoende aandacht per rijder te kunnen geven.
Dat doe ik ook nooit. Waarom zit dat vet erin dan? Sterker nog: Ik spuit er regelmatig vet bij op!schildertje schreef:Zo dom geweest om bij de nieuwe ketting niet ff het vet eruit te wassen en in te spuiten met wd40 gevolg superstrakke ketting met blokkerend a-wiel. klaar....... Voordat je dat weer draaiend hebt.
Ik dacht dat je bij blubber gewoon met een niet te strakke ketting moest rijden, maar dat kettingvet daar weinig mee te maken had.
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!