Ik ben bezig met het opknappen van een voorvork uit een dr600. Nu wilde ik de onderste bout losdraaien, zodat de vork uit elkaar kan, maar die bout draait alleen maar rondjes en komt er niet uit... Ik heb dit bij 3 van de 4 vorkpoten. Weten jullie of ik iets verkeerd doe?
Bedankt!!
Bout draait door?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik neem aan dat je doelt op de imbus onderaan de vorkpoot?
Weet niet porecies hoe een DR650 vork in elkaar steekt, maar algemeen voor een USUP-vork > Soms kun je het meedraaiende deel van bovenaf tegenhouden met een metalen pen (binnenpoot volledig indrukken = alleen mogelijk met vorkpoot gedemonteerd uit de motor) Een andere is veer eruit en met een bezemsteel in de poot op het meedraaiende inwendige drukken (in motor laten zitten en flink erop leunen) terwijl een ander die imbus lost....
Weet niet porecies hoe een DR650 vork in elkaar steekt, maar algemeen voor een USUP-vork > Soms kun je het meedraaiende deel van bovenaf tegenhouden met een metalen pen (binnenpoot volledig indrukken = alleen mogelijk met vorkpoot gedemonteerd uit de motor) Een andere is veer eruit en met een bezemsteel in de poot op het meedraaiende inwendige drukken (in motor laten zitten en flink erop leunen) terwijl een ander die imbus lost....
Liever 1 dikke klap dan 4 pufjes
4 vorkpoten?? Gaaf
-
is idd wel stoer.. kijk idd ff bij de sleuteltips.. maar of de genoemde boutkop mm gelden voor de 650 weet ik niet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997