Voorwiellagers

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CamoKat

Hya,

Ik ben er eindelijk achter wat dat irritante zoem-achtige geluid veroorzaakt ... versleten voorwiellagers.

Moet ik nog op iets speciaals letten als ik die ouwe er uit ram en die nieuwe erin mep?
ja subtiel en voorzichtig rammen en meppen .. maar verder nog iets?

en kan ik af met de orginele lagers of is er een betere optie?

cheers,
Dennis :)
CamoKat

zat net ff op http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1988- ... IG-39.html te kijken

2, 3 en 4 nodig .... 2= 9,50 .. 4= 12,- ... en 3= 43,50 :shock:

iemand enig idee waarom het rechter lager 3,5x zo duur is als het linker lager?? :?
zappa.suzuki

2 zit gewoon in je wiel als het goed is en heb je niet nieuw nodig..

rechter lager heeft 2 rijen kogellagers en is uniek Suzuki.. Hessler heeft hem goedkoper maar is niet orgineel, is minder lang en je krijgt er dus een vulring bij.......

links kan je gewoon bij je lagerboer halen :wink: nr6203-2.

Hoever is je rechter versleten? als het maar een beetje is zou ik links vervange en kijken hoe het dan is..

is het nog niet beter kan je altijd nog grov geld aan de rechter uitgeven :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat

Hya Zappa,

Das heel goed nieuws :D ....... grapje, niet dus :(
De linker daar zit namelijk bijna tot geen speling op en het is dus eigenlijk alleen de rechter die 'kapot' is.

Maar kan er aan beide kanten niet gewoon een zelfde lager in?
Wat is het nut van 2 verschillende lagers?

cheers,
Dennis :wink:
zappa.suzuki

Moet eerlijk bekenen dat ik niet wist van het bestaan van dubbelrijigelagers tot ik aan een 750 sleutelde..

Grote druk verdeling lijkt me de enige reden, maar waarom bij de 750?

Als je een lager vind met het zelfde binnen en buitendiameter zou je het kunnen proberen om hem uit te vullen.. maar mischien is de naaf daar te dun voor?
Geen idee..........
CamoKat

Argh .... dat gaat me weer kosten dan :cry: ...... wordt de zoveelste bestelling bij CMS :?
zappa.suzuki

Huh?
waarom bij CMS? net zo duur als de motorboer die daar ook besteld en je betaald nog eens verzendkosten..
CamoKat

Omdat ik lui ben ...... aards lui :mrgreen:

zoek de verschillen :

klik ... klik ... klik ... klik ... klik ... klaar en ff wachten op de postbode (wel lang wachten btw)

of

motorzaak opzoeken (dichtbijzijnde 25km) en ze bestellen en aanbetalen en weer terug naar huis ... wachten op een telefoontje ... geen telefoontje ... zelf terug bellen na een paar dagen ... wachten ... nog een keer bellen ... weer naar die motorzaak rijden om het op te halen en weer terug naar huis.

:wink: :lol:
zappa.suzuki

kan gewoon per mail bestellen, hoef niks aan te betalen, krijg een mailtje of tel als ze binnen zijn...
kom er ook elke week een biertje drinken :wink:
CamoKat

Jij hebt ook altijd mazzel he Zap :wink:
Had vroeger ook zo'n leuk motor/onderdelen/koffie-adresje ... maar dies ermee genokt :cry:
Sindsdien ben ik aangewezen op 2 motoports ... 1 in Rotterdam waar wel zinnige mensen werken en 1 in Rockanje waar die wauzen niet eens offsettandwielen kende :roll:
Die in Rotterdam is alleen weer 25km weg .... hmm, misschien eens onder werktijd :idea:
Plaats reactie